![]() |
W123 diisel, kuidas ehitada tahhomeetrit. - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106) +--- Teema: W123 diisel, kuidas ehitada tahhomeetrit. (/showthread.php?tid=42801) |
W123 diisel, kuidas ehitada tahhomeetrit. - comoon - 07-06-2016 Mootoriks on MO616 54 kw, diisel, oleks vaja tahhomeetrit peale saada, kas keegi oskab nõu anda kust osta või mismoodi ise ehitada. Generaatori pealt ilmselt võtta ei saa, sest mootori rihmaseib on mul läbimõõdult väiksemaks tehtud kui originaalis. Jääb üle kuidagi väntvõlli rihmaseibilt anduriga võtta, kas kellegil on kogemusi. Aitähh. RE: W123 diisel, kuidas ehitada tahhomeetrit. - Laur - 07-06-2016 Kas hooratta hammaste arv võib olla sama mis OM 60* on? Saaks kasutada nende süsteemi, vaja andur saada hooratta hambaid lugema. RE: W123 diisel, kuidas ehitada tahhomeetrit. - Heinar - 07-06-2016 Rihmarattale väntvõlli otsas panna andur, näiteks. Anduripaari võid saad arvutihiire seest(vanema, kuuliga) ja vaja ainult elektroonika osa kokku joota. RE: W123 diisel, kuidas ehitada tahhomeetrit. - ed_ - 09-06-2016 Oleneb, kui elegantset lahendust otsid? Lühidalt: 1. OM616 tehase lahendus on eest rihmaratta pealt. Isegi kui Euroopas vist tahhomeetrit ei pakutud, peaks anduri kronstein ja rihmaratta hammas/tihvt mootoril ikka olemas olema. Anduri (näit. A0021531328) taga on võimendi (A0015455932). Oluline on leida tahhomeeter, mis loeb üks signaal pöörde kohta. See vist on selline W123 diisli mudel, 6000rpm ehk 6000Imp: Drehzahlmesser DZM Diesel Mercedes W123 S123 TOPP. 2. Ameerika diisli mudelitel, millel on EGR saab sealt otse signaali võtta. 3. OM616 ja OM617 mootori vaheplaat peaks omavahel sobima, viimasel on ka selline versioon (A6170110245), millel on pöördeanduri koht olemas ja saad 140 hammast/signaali pöörde kohta, siis on vaja 14000Hz W123 tahhomeetrit. Muidu OM60X mootorid on 144 hammast, tahhomeetrid 14400Hz. 4. Generaatori ümber käiv aftermarket lahendus häälestatakse pärast paika, kasutades näiteks laser-tahomeetrit, mõõtes mootori reaalseid pöördeid. RE: W123 diisel, kuidas ehitada tahhomeetrit. - comoon - 14-06-2016 Mingi anduri kronstein on ees väntvõlli otsas isegi olemas. Kas kellegil on pakkuda tahhomeetrit mis sobiks. Peaks sobima siis ka ju suvalise auto tahhomeeter, mis mõõdab väntvõlli otsast anduriga 1 signaal pöörde kohta? RE: W123 diisel, kuidas ehitada tahhomeetrit. - Laur - 14-06-2016 Suva tahokaid pole, mis sööks üks impulss pöörde kohta. Kas keegi elektroonik ehitab sulle loogika vahele, mis keerab impulsid parajaks, või ostad ebay´st jupid kokku. Lihtsat ja odavat lahendust pole. Õnneks netis liigub ka mingeid valmis taho konvertereid. |