Pöörklapid OM642 - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12) +--- Teema: Pöörklapid OM642 (/showthread.php?tid=42755) |
Pöörklapid OM642 - roodla - 01-06-2016 Kuna nn. swirl mootor küpses ära on tekkinud küsimus. Milline on nende klappide tööpõhimõte, parem kiirendus/ökonoomus või heitgaasid? Enamjaolt sõidab auto ainult maanteel ja kulu hea jälgida kompu järgi. Huvitav oli see kui mootor oli "limp modes" siis võttis ca 0.5l vähem kui tavaliselt 100le. Hetkel takisti vahel ja swirl mootor ei tööta. Hetkel kolm võimalust: uus mootor ja mõned tihendid, et edasisi lekkeid vältida turbo küljest välja progeda ja mootor koos klappidega eemaldada või sõida külma kõhuga edasi takisti vahel(muidugi ei tea mis asendis klapid) Ise pooldaks esimest varianti, aga tahaks puht huvi pärast nende hingeeluga lähemalt tuttavaks saada. Terv Alo RE: Pöörklapid OM642 - Laur - 01-06-2016 Madalal pöördel hoitakse 2 sisenevast avast üks kinni, et õhk liiguks silindrisse kiiremini ja tekiksid pöörised, tänu millele põleb kütus ühtlasemalt. Suurel koormusel on klapid avatud ja siis on õhu liikumine niisamagi piisavalt kiire. Midagi enamvähem sinnakanti see asja mõte on. Kui mootor küljes, peaks vedru hoidma klapid avatud asendis. RE: Pöörklapid OM642 - v6sa - 02-06-2016 (01-06-2016, 09:00 PM)roodla Kirjutas: ... Kõige rohkem on neid vaja jääkarude ärasulamise vältimiseks. Aga parandavad need ka mootori efektiivsust madalatel pööretel, kuigi vahe ei ole drastiline. Klappide eemaldamine on kindlasti parem mõte, kui teadmata seisus klappidega edasipurjetamine. Plastkollektoritest on neid klappe aeg-ajalt jalutama ka läinud... Üks edumeelne ja keskkonnateadlik inimeseloom teeks tsüdeemi muidugi korda ja vahetaks ka mootoritarkvara uusima ja rohelisima vastu. Maksku see, mis maksab... Mina enda autol viskaks mittevajaliku minema... RE: Pöörklapid OM642 - Greger - 16-09-2016 Pole seal laguneda väga midagi kui on al korpusega. Klapid ise metallist ja hoovad ka. Ära laguneb mootor kuna õlijahutuse tihendid ja turbo otsas olev punane tihend vana. Ujutab see värk seal kõik õliga üle ja lühis. Lisaks kuluvad ära klappe ühendavad plastik hoovad. Augud lähevad ovaalseks ja klappide reguleerimine ei toimi. Seest on süsteem ka jube tahmane. Uued kolled 1000€ komplekt. Aga kui puhastada ja vardad uued saada, oleks hind kordades väiksem. RE: Pöörklapid OM642 - Greger - 16-09-2016 (16-09-2016, 01:20 PM)onu_siim Kirjutas: Lekkiv õlijahuti nüüd servomootorit küll üle ei ujuta. Servo mootor see jah pole aga seal kollede all on mingi mootor veel mis läbi kärssama. RE: Pöörklapid OM642 - roodla - 30-01-2017 Tõstame teemat. Silberi hind oli päris korralik koos varuosa ja tööga, hinnapakkumises maksis mootor ca 135 eurot. Jätsin tegematta ja siiani sõitnud niisama, veakoode ja anomaaliaid pole esinenud mootori töös. Mõni aeg tagasi sai turbo ja tuulutus lõdviku otsas olevaid tihendeid vahetatud, muidugi ei möödunud see töö nii, et midagi järgi poleks andnud. Paigaldad uued tihendid 20.- eest aga katki läheb tükk kus nad sees on ja kulu kohe 310.- uue detaili eest, ehk purunes sisselaske toru tihendi pesa. Siit ka tekkis üks mõte. Kas see ots kus tihend sees istub näiteks 3D- printeriga järgi teha või mõni rv või alumiinium lahendus? Sai soetatud ühe E-klassi küljest pöörklappide mootor ja loomulikult katkine toru mis oli plaanis korda teha. Mootori võtsin lahti, jutu järgi pidi töötama, natuke õline oli seest aga midagi hullu ei paistnud, puhastasin ära ja läheb silikooniga kokku tagasi. Oskab keegi öelda mis võiks olla pistiku klemmidel takistus mootori poole peal, siis teaks kontrollida enne peale panekut. http://album.ee/node/29657121/50362843 RE: Pöörklapid OM642 - arturmalcik - 19-06-2017 kas servomootorite parandaja kontakti keegi teab harjumaalt ? |