Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Kupeed ja kabriod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=109)
+--- Teema: C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. (/showthread.php?tid=41081)



C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. - kodutu - 21-12-2015

Ehk oskab keegi selgeks teha, kuidas ma saaks enda diiseldatud kupeel tahhomeetri tööle?
Seda tean, et osadel diislitel on elektrooniline tühikäigu reguleerimine, kuid minu omal seda ei ole sest asi on ju ümber ehitatud bensukast ning ka konditsioneer puudub, kust teoreetiliselt saaks võtta ju signaali tahhomeetrile.
Mootoriks on OM603 83kw.
Ühesõnaga, mida on siis vaja täpselt teha, et asi ilusti tööle hakkaks. On olemas nii diisli kellaplokk, kui ka bensuka oma ja mõlematel on tahhomeetrid küljes.


RE: C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. - v6sa - 21-12-2015

Üks foorumlane on sellest kenasti kirjutanud. Otsing võiks aidata leida.


RE: C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. - fubuq - 21-12-2015

Kasutaja hannes_s on kirjutanud sellekohta, kui diiseldas c124. Ehk leiad omale miskit infot sealt. Eusa_angel


RE: C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. - kodutu - 21-12-2015

(21-12-2015, 05:15 PM)v6sa Kirjutas: Üks foorumlane on sellest kenasti kirjutanud. Otsing võiks aidata leida.

http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=19749&highlight=tahhomeeter

Kui mõtlesid seda teemat, siis seal ei tööta enam ükski pilt ja jutu järgi küll navigeerida mootoriruumis ei oska. Kus kohas asub OM603 mootoril pöörete sensor, tegu on automaatkastiga isendiga, kui see miskit peaks muutma.

Kas tegu on selle asjaga?
[Pilt: re_P1010235_zps1236de65.jpg]

Ehk on võimalik kuidagi otse vedada sealt andurist juhe tahhomeetrini ja vool tahhomeetrile?


RE: C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. - erx000 - 21-12-2015

Oleneb sellest mis mootor enne peal oli, vanadel mehh pritsungitel on vist eraldi tahho andur, samas kohas nagu diislitel, uuematel bensukatel on läbi süüteploki.


RE: C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. - kodutu - 21-12-2015

(21-12-2015, 07:20 PM)erx000 Kirjutas: Oleneb sellest mis mootor enne peal oli, vanadel mehh pritsungitel on vist eraldi tahho andur, samas kohas nagu diislitel, uuematel bensukatel on läbi süüteploki.

M104.980. Ehk siis algselt olnud 300CE-24. Käisin just ka auto juures ning õhufiltrikopsiku eest ära võtmisel nägin, et sealt mootori tagumisest osast, umbes selle anduri juurest tuleb pistikuga juhe, juhtmete värvuseks on pruun ja hall, kas need ei pruugi olla tahhomeetri sensori omad? Väga täpselt näha ei olnud, kust need juhtmed alguse saavad


RE: C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. - Laur - 21-12-2015

(21-12-2015, 07:46 PM)kodutu Kirjutas:
(21-12-2015, 07:20 PM)erx000 Kirjutas: Oleneb sellest mis mootor enne peal oli, vanadel mehh pritsungitel on vist eraldi tahho andur, samas kohas nagu diislitel, uuematel bensukatel on läbi süüteploki.

M104.980. Ehk siis algselt olnud 300CE-24. Käisin just ka auto juures ning õhufiltrikopsiku eest ära võtmisel nägin, et sealt mootori tagumisest osast, umbes selle anduri juurest tuleb pistikuga juhe, juhtmete värvuseks on pruun ja hall, kas need ei pruugi olla tahhomeetri sensori omad? Väga täpselt näha ei olnud, kust need juhtmed alguse saavad

Bensuka tahokas ei sobi, peab olema diisli oma.

Andur käib karteripõhja külge, kollase noolega kohta, pildil on 210 või bensuka oma, see 124 diislile ei kõlba.

Niisama otse tahokas tööle ei hakka, üks relee moodi karp käib vahel, sama reguleerib ka tühikäiku.
Lihtne asi, ei tea miks ringi pole tõstetud kui mootor vahele pandi.

[Pilt: 38232-sss.jpg]


RE: C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. - kodutu - 21-12-2015

(21-12-2015, 08:14 PM)Laur Kirjutas:
(21-12-2015, 07:46 PM)kodutu Kirjutas:
(21-12-2015, 07:20 PM)erx000 Kirjutas: Oleneb sellest mis mootor enne peal oli, vanadel mehh pritsungitel on vist eraldi tahho andur, samas kohas nagu diislitel, uuematel bensukatel on läbi süüteploki.

M104.980. Ehk siis algselt olnud 300CE-24. Käisin just ka auto juures ning õhufiltrikopsiku eest ära võtmisel nägin, et sealt mootori tagumisest osast, umbes selle anduri juurest tuleb pistikuga juhe, juhtmete värvuseks on pruun ja hall, kas need ei pruugi olla tahhomeetri sensori omad? Väga täpselt näha ei olnud, kust need juhtmed alguse saavad

Bensuka tahokas ei sobi, peab olema diisli oma.

Andur käib karteripõhja külge, kollase noolega kohta, pildil on 210 või bensuka oma, see 124 diislile ei kõlba.

Niisama otse tahokas tööle ei hakka, üks relee moodi karp käib vahel, sama reguleerib ka tühikäiku.
Lihtne asi, ei tea miks ringi pole tõstetud kui mootor vahele pandi.

Mis selle karbikese nimi on? Kas see ongi seesama ELR?
Ei ole mul seda ELR-i seal mitte kuskil, see tähendab seda, et siis põhimõtteliselt on mingi räme juhtmetega jamamine või saab asja veel lihtsamalt korda? Autot müügiks ei ehita, vaid ehitan endale, seega originaali taga ei aja - peaasi, et need põhilised funktsioonid töötaksid. Seisvat tahhomeetrit on üsna jama vaadata.

Isegi kui ostaks selle ELR relee, siis kuhu ma selle panema peaksin, sellele pole kuskil pesagi ju.... See tähendaks seda, et peaksin ostma kogu selle relee majanduse koos juhtmetega?
Uurisin seda skeemi, mis foorumist leidsin ja selle järgi siis lähtudes, tuleks mul vedada veel ülepingereleest kuskilt mingi juhe, sest vaevalt tal originaalis mingi pesa selle ELR-i jaoks seal kuskil on.
http://foorum.clubmb.ee/attachment.php?aid=1513



RE: C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. - Laur - 22-12-2015

Seal ylepinge kaitse relee kõrval on pesa olemas. Mingist rämedast juhtme pundist pole juttugi.
Olen korra sama asja 300E24 peale tõstnud. Tõsi, ma tõstsin terve diisli kapotialuse mootorijuhtmestiku korraga.
Seisev tahokas iseasi, kuid käivitus on ka parem kui tyhikäigu elektroonika enne starti piisavalt gaasi peale keerab..


RE: C124 tahhomeetri lisamine/tööle saamine. - kodutu - 22-12-2015

Väga hea, asi on nüüd kõvasti selgem. Aga ehk on kellelgi pakkuda seda ELR releed koos juhtmemajandusega? Ei mõtle siis tervet kapotialust juhtmestikku, vaid just tolle oma.
Tundub küll loll küsimus, aga kuhu see tahhomeetri anduri juhe käib mootoriruumis? See, mis mootori küljest tagant tuleb. Kas ELR juhtmestiku küljes peaks siis olema selle jaoks vastav pistik?