Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Klubi liikmete autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Teema: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs (/showthread.php?tid=40994)



Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - aavs - 14-12-2015

Tere

Ostetud siis järgmine Mercedes:

O 319 D, tegemist on 18 kohalise väikebussiga, aasta 1964, kilovatte peaks kuskil 32 olema.
Läbisõitu on ilmselt palju. Kere on läbi omadega, tehnika osa veel ei tea.
Lisadest on lõõtsuks vasakul pool (ilmselt Rootsi variant ,seal vist oli liiklus see aeg valepoolne)
[Pilt: 52926-aavs_mercedes_bus.jpg]
Pilt on müügikuulutusest.

Kuna kupeega sain hakkama, vanale autole uuem tehnika, et saaks igapäevaselt kasutada, siis on bussiga samad plaanid. Doonoriks on seekord ML 500 aastast 2002.

Kirjutaks väheke selle bussi toomisest:

Kuskil aasta tagasi sattusin netis sellise bussipildi peale nagu Wolkswagen Samba. See on volkkari esimese põlvkonna nn.hipibuss. Väga vinge aparaat, aga kahjuks ei ole Mercedes. Siis tuligi mõte uurida, kas Mercedes sel ajal ka mingeid pisibusse tegi. Ja tegigi! Natuke suurem küll, aga pikkus jääb alla 5-e meetri.

Sai siis otsima hakatud müügiportaalidest, leidsin kõigest paar bussi hinnaskaalas 60000-100000 eur. See hind mulle kohe kuidagi ei sobinud. Ja siis ma ta leidsin mobilest camperite alt. Neid busse on hiljem päris palju elamuteks ümberehitatud, nii seegi Rootsis. Hinnaks 4900 eur. Eks sellisel hinnal oli oma põhjus ka, kere on ikka väga roostes, aga jupid tundusid kõik küljes olevat. Peale pikka kaalumist jätsin asja sinnapaika. Kupee oli pooleli ja motivatsioon hakkas otsa saama, nüüd veel selline buss, ei!

Peaaegu aasta läks mööda, kupee sai valmis, käisime sõpradega talle kodulinna näitamas ja muudki. 5000 km oli reis täpselt. Juba hakati järgmise aasta reisiplaane hauduma, nii hakkaski mõte idanema, et miks mitte järgmisel aastal Mercedes bussiga minna. Lõin mobile lahti ja seal ta oligi, peaaegu aasta mind oodanud, hindki sama. Alguses muidugi kahtlesin kõvasti, on mulle seda nüüd vaja.

Saatsin paarile sõbrale pildi, et mis arvavad. Arvasid! Ja hästi arvasid, see buss on tegemist väärt. Sõbrad on ka sellised vähesed inimesed, kelle arvamust ma tõsiselt võtan. Aga veel ei otsustanud ma midagi, hakkasin eeltööd tegema doonori asjus.

Alguses tundus loogiline asi Sprinteri põhjale ehitada, aga selgus, sellise mootori 135kw ja lisadega doonor läheb minu jaoks liiga kalliks. Ma ei tea mis sundis mind ML-i poole vaatama, aga ML läks doonorina täppi. Teljevahe sama,tühimass sama, rattavahe imevähe kitsam ja mis kõige tähtsam, ML on raami peal, mida poleks linnamaasturist uskunud. Alul vaatasin diisel 2,7 rida mootorit, et mootor võimalikult kitsas oleks, aga koos kollektoritega võtab ta sama palju ruumi kui v8, niiet jäin v8 peale pidama.

Üks saksa keelt hästi valdav sõber oli vahepeal minu tedmata müüjaga ühendust võtnud, hinda alla kaubelnud ja kõvasti lisapilte tellinud sellest bussist. Nüüd ei jäänudki muud üle kui Prahasse bussi järgi minna. Kuna kõike tahaks ise teha, sai Rendihaagisest käru võetud ja vedurit otsima hakatud. Oma Opel Vivaro oleks hea küll, aga passis kõigest 2000 kg haagis. Sai siis sõbralt Mitsubishi L200 laenata sellel 2700 kg.

Sinna sõit tühja käruga läks kenasti, Käruga pidi küll harjuma, ta põrguline on ju rekka laiune kui mitte laiem. Kohapeal läks ka kenasti, müüja oli tõsine tegelane, salongis Aston Martinid ja puha. Saime ka eksursiooni restaureerimistöökotta, tegi ikka kadedaks küll. Buss lükati treila peale, raha maksin ära ja hakkasime bussi kinnitama. Kui kõik pakitud ehmatas ära küll, kuidas me sellise koormaga selle pisikese Mitsubishiga nüüd ära sõidame. Bussi kõrgus on 2,3 m. Aga üllatavalt kenasti läks. Kiirust küll üle 70-ne arendada ei saanud, rong hakkas üle selle väga veidralt käituma. Alguses tulime kuskil 90-nega mööda kiirteed ja äkki lambist ujuma tee peal. Ikka jupp aega läks, et maha rahuneks, vahepeal käis mõte läbi, et nüüd on kõik. Aga tänu sõbrale kes roolis rahulikuks suutis jääda, tulime olukorrast ilusti välja. Peale seda üle 70-ne ei sõitnud.

Korra pidas ka politsei Leedus meid kinni, mina olin roolis (load on mul c), aga see teda ei huvitanud, tema küsis meilt hoopis mingit vinjetti, mida meil muidugi polnud. Hakkas trahvist rääkima, lõpuks lasi minna tingimusel, et järmisest bensukast vinjeti ostame. Järgmises besukas aga vinjetti ei müüdud, öeldi, et järgmisest saab osta. Jäigi see vinjett meil ostmata. Aga muidu võib öelda piirikontrolli kohta, et piirikontrolli pole.

Järgmise päeva öösel oli buss mul nõmmel aia taga.



RE: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - v6sa - 15-12-2015

Väga hea, et sääraseid heas mõttes hulle leidubEusa_angel
Valgusta siis edasi, mida plaanid ja kuidas välja kukkus.

(14-12-2015, 07:50 PM)aavs Kirjutas: ...
Kiirust küll üle 70-ne arendada ei saanud,
rong hakkas üle selle väga veidralt käituma.Alguses tulime kuskil 90-nega
mööda kiirteed ja äkki lambist ujuma tee peal.Ikka jupp aega läks et maha
rahuneks, vahepeal käis mõte läbi et nüüd on kõik. Aga tänu sõbrale kes roolis
rahulikuks suutis jääda tulime olukorrast ilusti välja.
...

Kui mitsul tagasild all kinni oli, siis olite koorma pannud valesti peale. L200 on sigastabiilne vedur, kuid küsib nii kilot 150-200 konksule. Ning veopea peab olema õigel kõrgusel, et koormaga haagis oleks rõhtsalt. Vajadusel võib suruda koorma ümberpaigutamisega veopead allapoole - ega need nii nõrgad ka ole. Tõsi, sellega üle 7-8 cm kompenseerida ei kannata...


RE: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - evilman - 16-12-2015

Tore ettevõtmine Eusa_clap lisa pildimaterjali ka, et inimesed näeksid millise isendiga tegu.


RE: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - aavs - 27-02-2016

Tere

Piltidega on natuke pahasti, ise eriti ei tee, aga sõpradel peaks neid eri etappidest olema. Nii et varsti korjan nad kokku, siis saab pildimaterjali ka.

Jätkan teemat:
Buss on nüüd osandatud, doonor toodud Leedust. Doonor on ka juppideks tehtud. Doonorist niipalju et, tegemist siis ML 500 aastast 2002. Ca 200000 km läbisõit, mis tundub isegi õige. Parempoolne rool ja väike esiotsa kõks mõjusid ostuhinnale positiivselt.

Auto on Inglismaalt toodud ja õnneks veel kehtiva kindlustusega, nii et sai omal jalal tuldud. Päris lõbus oli tulla Vilniusest paremal pool roolides. Päris muheda minekuga on see V8 oma 215-ne KW-ga. Kütusekulu oli ka seeditav, päris põnev on, kuidas see bussi liigutama hakkab, kaal jääb põhimõttelislt samaks.

Esimene töö oli siis ML-i lõikumine. Ausalt öeldes kahju oli isegi, päris korras auto oli. Kõigepealt kõik mis ära keerata annab küljest ära ja siis tiigersaag sisse. Järgi jäi raam sildadega, mootor ja põhjaplekk. Seejärel ML välja garaazist, buss sisse, kõlab lihtsalt ju.

Tegelikult pidin bussi sissesaamiseks kõigepealt uksesilluse ca 25 cm välja lõhkuma ja ustele sama palju juurde ehitama. Tagumised kummid sai ka tühjaks lastud. Manööverdamine käis starteriga, sai selleks tõmbereleele nupp vahele tehtud. Bussi kere sai läbipistetud vinklitega ära toestatud ja siis kõik raamitalad läbi lõigatud, nüüd sai raamiga alt välja sõita.

Teen nüüd pausi, eks varsti jätkan.

PS! Kellel ML -i juppe vaja, võib küsida, üht teist jääb üle.





RE: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - fubuq - 28-02-2016

Wow! Täiega küte teema! Icon_razz
Ma olen väga põnevil, ja ootan suure huviga pilte! Pilte! Palun otsi pilte, seda lihtsalt tahaks näha. Aitäh ja edu autoga! Eusa_clap



RE: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - Werewolf - 28-02-2016

Sul on tõesti väga, väga huvitavad projektid ja teemad, aga kriminaalselt vähe pilte on neis. Nagu öeldaxe, üx pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, nii et palu sõpradel sulle pildid saata ja lisa need siia teemasse.

Ma loodan, et sa ei pahanda, aga ma liigendasin veidi su teksti, et seda mugavam lugeda olex. Teksti muutnud ma ei ole, lihtsalt paigutasin selle paremini. Kui nüüd pildimaterjali ka veel sinna teksti vahele saax panna, olex ideaalne teema.


RE: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - siimruz - 14-03-2016

Tere

Kirjutasin teile PS-i. Aga oleks huvi Möne ML jupi vastu

Siim
5153795


RE: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - aavs - 06-08-2017

Tere

Vahepeal on ühtteist toimunud. Buss on enam vähem kokku saanud, tõestuseks paar testivideot https://www.youtube.com/watch?v=CgfE6X7MvZQ
ja https://www.youtube.com/watch?v=OKj26-LvX6s
Test möödus edukalt, kõik töötas korralikult. Kõige suurem mure oli juhi istumisasend. Mootori kate on nüüd ju palju suurem ja pedaalid nihkusid
vasakule. Rooli ei saanud ka päris nii kui tahtsin. ML-il on iste ja rool ca poolmeetrit tagapool. Tuli lisada kardaan.
Erinevate katsete tulemusel sai siiski juhikoha ergonoomika suht talutavaks.
Sõita oli päris mõnus. Kuna klaase ei olnud siis aprilli ilmaga lõppkiirust proovida ei saanud, 60 oli maksimum, silmad hakkasid vett jooksma.
Prillid oleksid imet teinud, aga kus sa siis kõike ette näha oskad. Vähemalt selle kiirusega käitus buss kenasti.
Paar maastikukatset sai ka teha. Aeglustiga on jube hea treila peale ronida.
Lisan mõned pildid ka ehitamisest.[Pilt: 62964-IMG_0763.JPG] [Pilt: 58544-IMG_0768.JPG] [Pilt: 24937-IMG_0858.JPG] [Pilt: 28234-IMG_0862.JPG]
Pilte on muidugi palju rohkem, aga kesse viitsib neid roostes rondi pilte ikka vaadata.
Kahjuks ei ole peale seda testi aprillis bussile midagi teinud.
Loodan siiski, et kunagi hakkab see buss ka tänaval sõitma.
Kui vaim peale tuleb kirjutan pikemalt praegu aga lõpetan.

Aavs


RE: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - "kutsikas" - 06-08-2017

Väga tiptop ja tervitatav vanatehnika ja tänapäeva ristamine.
Ootame huviga järgmisi postitusi ja pilte/videosi.



RE: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - Ott - 06-08-2017

Soovin püsivust ja kannatust! Auhind tõotab vägev tulla.


RE: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - evilman - 08-08-2017

Täitsa vinge aparaat ju. Tee ikka ilusti lõpuni!


RE: Mercedes-Benz O 319, 1964, Aavs - v6sa - 08-08-2017

(06-08-2017, 07:47 PM)aavs Kirjutas: ...
Pilte on muidugi palju rohkem, aga kesse viitsib neid roostes rondi pilte ikka vaadata.
...

Mina küll viitsin.Eusa_angel

Kiiduväärne ettevõtmine. Ootan huviga kohtumist päris elus.