Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Kardaani tugilaager ML400 2002 - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: R, M, GL, G-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Teema: Kardaani tugilaager ML400 2002 (/showthread.php?tid=38100)



Kardaani tugilaager ML400 2002 - ferdinand - 13-02-2015

Mingi häiriv kahin on järjest süvenenud. Täna tõstsin masina üles, panin käima ja kuulasin, kõik tundub vaikne peale vahepuki, ilmselt siis viga ongi seal?
Kuidas seda laagrit vahetatakse? Kustkohast on mõistlik laager hankida? Taaskord igasugu nõuanded oodatud.

Olen saanud teada nii palju, et vahepukis kasutatakse 35 x 72 x 20 laagrit, sellist aga eesti kaubandusvõrgust ei saa, ainus võimalus jällegi välismaalt tellimine. Läksin lihtsama vastupanu teed ning tellisin vahepuki. Vahetada veel ei ole jõudnud.




RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - Pets77 - 24-02-2015

Tere, olen ise pannud vist Febi pukkke , kuid laager oli pask ja pukke läks läbi kaks või kolm. Viimasena panin uue laagri, mis on meie poodides kindlasti saadaval. Kavial oli vist kuskohast laagri sain.





(13-02-2015, 11:24 PM)ferdinand Kirjutas: Mingi häiriv kahin on järjest süvenenud. Täna tõstsin masina üles, panin käima ja kuulasin, kõik tundub vaikne peale vahepuki, ilmselt siis viga ongi seal?
Kuidas seda laagrit vahetatakse? Kustkohast on mõistlik laager hankida? Taaskord igasugu nõuanded oodatud.

Olen saanud teada nii palju, et vahepukis kasutatakse 35 x 72 x 20 laagrit, sellist aga eesti kaubandusvõrgust ei saa, ainus võimalus jällegi välismaalt tellimine. Läksin lihtsama vastupanu teed ning tellisin vahepuki. Vahetada veel ei ole jõudnud.




RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - ferdinand - 26-02-2015

Vahepuki vahetasin ära ja sellega nüüd korras, paraku on süvenenud mingi vastik kõrin, eriti just koormamisel. Esimene kardaan loksub tugevasti ja kolksuga sellest kohast kus on kaks risti, samas ristid ise tunduvad olevat tihedad ja lõtkuvabad. Kas selles kahe ristiga sõlmes on midagi peale ristide veel vahetatavat? mis seda kooslust üldse tsentreerib või viskumast hoiab?


RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - ferdinand - 28-02-2015

Kurb on monoloogi pidada, kas tõepoolest keegi peale minu mertseedest ise ei remondi?

Esimese kardaani puhul on võimalused järgnevad:
1. Uus kardaan u 700.-
2. Kardaani taastamine vahetatakse topeltristid. >500.-
3. Kardaani taastamine, topeltristi vahetamine 1 risti vastu u 200
4. ......
Annan teada kuidas läks.


RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - saarlane001 - 28-02-2015

(28-02-2015, 04:51 AM)ferdinand Kirjutas: Kurb on monoloogi pidada, kas tõepoolest keegi peale minu mertseedest ise ei remondi?

Esimese kardaani puhul on võimalused järgnevad:
1. Uus kardaan u 700.-
2. Kardaani taastamine vahetatakse topeltristid. >500.-
3. Kardaani taastamine, topeltristi vahetamine 1 risti vastu u 200
4. ......
Annan teada kuidas läks.

Aga mis seisus sul need kardaani püsikiiruse liigendid on?Maandlen momendil pea sama teemaga,mingi imelik hääl mingil kiirusel ja väike vibra kohati.Sai vahetatud tagumise kardaani püsikiirus liigend,mitte küll uue vaid kasutatud vastu.Mingi muutus nagu oli paremuse poole.......aga mitte eriti.Mul võibolla jama ka selles,et seda liigendit vahetades katsusin käega otsa flantsi,seal samuti mingi väike loks sees, eriti palju ei julenud peale ka keerata sealt mutrist.


RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - ferdinand - 01-03-2015

See püsikiirusliigend ilmselt eriti probleeme ei tekita, enamasti on probleemne just topeltristidega liigendi tsentreeriv munakas. Eestis seda ei pakuta, normaalses, arenenud maailmas on selle vahetamine tavaline, ka tellida saab seda, komplekt koos kahe kardaaniristiga maksab 99$

Paraku mõtleva inimese jaoks tekib küsimus, et miks sellises kohas üleüldse sellist kahe ristiga liigendit hoida. kogu see kardaan töötab pidevalt sirges olekus, st seal seda tüüpi liigend ei ole mõistlik. Seetõttu ongi üks võimalik variant kardaani pikemaks tegemine. Mina ilmselt esialgu säilitan originaalkombinatsiooni, lihtsalt kasutatud kardaani pakkumine tuli kõigist muudest variantidest soodsam.



RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - v6sa - 01-03-2015

Tõenäoliselt ise emmelli remontivad tegelased siin foorumis ei käi. Ning palju neid üldse on, kes kardaani remondiga edukalt hakkama saavad...

Topeltrist vähendab vibratsiooni. Üksik rist tekitab alati nurkkiirendust pöörlemisel. Pöörde kohta tuleb summa null, kuid resonantssagedused võivad õige huvitavaid kõrvalmõjusid anda.

Lätlased ei paku taastamist? Oli vist autocardan.eu...


RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - ferdinand - 02-03-2015

(01-03-2015, 01:02 PM)v6sa Kirjutas: Tõenäoliselt ise emmelli remontivad tegelased siin foorumis ei käi. Ning palju neid üldse on, kes kardaani remondiga edukalt hakkama saavad...

Topeltrist vähendab vibratsiooni. Üksik rist tekitab alati nurkkiirendust pöörlemisel. Pöörde kohta tuleb summa null, kuid resonantssagedused võivad õige huvitavaid kõrvalmõjusid anda.

Lätlased ei paku taastamist? Oli vist autocardan.eu...
Lätlased pakuvadki 500+ hinnaga taastamist.

Pigem on minu arusaama kohaselt topeltristi mõte ikkagi suurema töönurga võimaldamine. Arvestades, et ML kardaan töötab täiesti sirgelt, siis absoluutselt mõttetu tavaolukorras.




RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - saarlane001 - 04-03-2015

(02-03-2015, 10:14 AM)ferdinand Kirjutas:
(01-03-2015, 01:02 PM)v6sa Kirjutas: Tõenäoliselt ise emmelli remontivad tegelased siin foorumis ei käi. Ning palju neid üldse on, kes kardaani remondiga edukalt hakkama saavad...

Topeltrist vähendab vibratsiooni. Üksik rist tekitab alati nurkkiirendust pöörlemisel. Pöörde kohta tuleb summa null, kuid resonantssagedused võivad õige huvitavaid kõrvalmõjusid anda.

Lätlased ei paku taastamist? Oli vist autocardan.eu...
Lätlased pakuvadki 500+ hinnaga taastamist.

Pigem on minu arusaama kohaselt topeltristi mõte ikkagi suurema töönurga võimaldamine. Arvestades, et ML kardaan töötab täiesti sirgelt, siis absoluutselt mõttetu tavaolukorras.

Kas oled enda jaoks mingi positiivse lahenduse leidnud?


RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - ferdinand - 04-03-2015

Tellisin välismaalt kasutatud kardaani, nädala lõpul peaks saama kätte. Seejärel plaanisin vana pikemaks keevitada.

e-bay's on ka topeltristi fixing kit küll olemas, paraku vaid bensukale, ma ei ole kindel, et võrrimootoriga masina oma 4 liitrisele sobib. Terve kardaan ei pidavat eri mootoriversiooniga masinatel omavahel vahetatav olema, võibolla ristid ja munakas on, paraku neid andmeid kusagilt saada ei ole võimalik. Niisama komplekti ka tellida ei taha, seda enam, et see topeltristi kooslus seal nagunii üks paras mõttetus on.

Kõige soodsam kohapealne lahendus on Pärnus pikemaks keevitamine, seal saab vist umbes 200.- eest selle töö tehtud. Paraku on Pärnusse minek või kardaani saatmine piisavalt ebamugav, et ma sellest loobusin esialgu. Tallinnas saaks pikendamise tehtud poole odavamalt, paraku ilma tasakaalustamiseta.




RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - shed - 04-03-2015

http://www.autocardan.eu/et seal teevad igast vigureid kardaanidega. remonti ja tasakaalu ja mida vaja. uuri


RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - ferdinand - 05-03-2015

(04-03-2015, 09:43 PM)shed Kirjutas: http://www.autocardan.eu/et seal teevad igast vigureid kardaanidega. remonti ja tasakaalu ja mida vaja. uuri
Iseenesestmõistetavalt oli see koht üks esimestest "uuritavatest". paraku on nende hinnaklass nii vana masina remondi jaoks sobimatu.




RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - ferdinand - 06-03-2015

Kauaoodatud kardaan saabus, paraku 50 mm lühemana (710 vs 760 mm). Kas keegi oskab ütelda kui palju erinevaid kardaanivariante ml'del on? Kas 2,7 ja 4,0l mootoriga masinatel võivad need olla samasugused või on 4liitrisel ainsana pikem kardaan?

Kas neil erineva pikkusega kardaanidel on ristid ja munakas ka erinevad või on lootust, et jebais pakutav munakakomplekt võiks ka neljaliitrisele sobida?

Edit: kuugel vastas, et 2,7l ML on esimene kardaan 717mm, seega tervikuna see kamakas ei sobi. Võimsamate bensukate andmed puuduvad. Tuleb vist välja, et sel masinal erinevaid vahekaste kasutusel?




RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - saarlane001 - 06-03-2015

(06-03-2015, 02:58 PM)ferdinand Kirjutas: Kauaoodatud kardaan saabus, paraku 50 mm lühemana (710 vs 760 mm). Kas keegi oskab ütelda kui palju erinevaid kardaanivariante ml'del on? Kas 2,7 ja 4,0l mootoriga masinatel võivad need olla samasugused või on 4liitrisel ainsana pikem kardaan?

Kas neil erineva pikkusega kardaanidel on ristid ja munakas ka erinevad või on lootust, et jebais pakutav munakakomplekt võiks ka neljaliitrisele sobida?

Edit: kuugel vastas, et 2,7l ML on esimene kardaan 717mm, seega tervikuna see kamakas ei sobi. Võimsamate bensukate andmed puuduvad. Tuleb vist välja, et sel masinal erinevaid vahekaste kasutusel?
Arvan,et ristid ja munakas on samad.Erinevus vast ongi vaid kardaani pikkustes.Kui endale otsisin kardaani püsikiirus liigendit,väideti ka igas romulas,et need on erinevad, Tegelikult aga tuleb välja,et kõigil on samad....läbimõõt,pikkus, hammaste arv..kõik sama.Minul on 2,7 mootoriga isend, ja kasutasin 3,5-se isendi liigendit.Täpselt üks ühele.Esimese kardaani ja tagumise kardaani omad on täpselt identsed.Seega usu,et ka ristid on samad



RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - ferdinand - 07-03-2015

Vist on nii, et kõik teised peale selle 4,0l on samasugused. Munaka müügiinfo on selline, et sobib vaid bensukatele, st ma üldse ei imestaks kui see mulle ei sobi, niisama tellida ka ei julge, maksab teine päris palju. Imelik on see, et eesti vaeses banaanivabariigis kõik aga uusi kardaane (700+ jevrot) ostavad sellal kui arenenud maailmas nende liigendite vahetamine täiesti tavaline on. Rikkad oleme rsk.:-)


RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - saarlane001 - 16-04-2015

Tere
Palju aega juba mõõdunud.....Mis lahenduse oma kardaanile siis lõpuks leidsid? Kas said korda ja palju maksma läks?


RE: Kardaani tugilaager ML400 2002 - ferdinand - 23-04-2015

Läks kasutatud kardaan külge, vana vedeleb nurgas. Mõte küll oli vanalt üks rist minema visata, kuid kuni masin töökorras, seni ei ole motivatsiooni sellega tegeleda. Olen isegi jõudnud unustada kui palju "uus vana" maksis, vist oli 95.- või midagi sellist.