3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12) +--- Teema: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem (/showthread.php?tid=37519) Lehed:
1
2
|
3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - stern100 - 12-12-2014 Tere! Tegu vähemalt 500 tuhat sõitnud mootoriga. 3.0 turbodiisel 130kw, OM 606.962 . Natuke aega tagasi ka remondis käinud. Nüüd mure selline, et peale õlivahetust hakkas megalt õli kaduma. Ei tea mis õli enne sees oli, kuid mina panin 10w-40 poolsündi ning peale vahetust on õlikulu meeletuks muutunud, iga natukese aja tagant vala pool liitrit peale, ehk siis 0,5L/100km. Kuidagi väga utoopiline, kusjuures, mootor ei suitse ega nähtavalt kuskilt välja ka ei tilgu. Milles võib olla probleem? Kas turbo, rõngad, mingi muu jama? Ja kui mootori remont ette võtta, mis rahanumbriga peaks arvestama, kui üle käia kaas, rõngad, saaled ja ka pump igaks juhuks. Ette tänades, Stern RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - erx000 - 12-12-2014 Kui õli võtmine hakkas järsku, siis üldiselt rõngad võiks välistada. Mul sama mootor, kellal 470k km ja 3000 km jooksul pole peale kallanud. Mis seal natuke aega tagasi remonditi siis? RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - stern100 - 12-12-2014 Ei oska öelda mida remonditi, ma autoga ise alles vähe sõitnud. Vähemalt väideti, et käis kellegi Põlluste juures remondis. Nüüd tegin väikse 40km otsa, õlikulu pea 1 liiter Homme võtan turbo lahti. Kas selline asi on võimalik et jookseb kuidagi coolerisse? RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - igiliikur - 13-12-2014 Mis firma õli sa sisse valasid? Mul on küll 3.0 ilma turbota, aga ka ei teadnud mis sees on. Hetkel sees BP visco 5000, kohe alguses peale õlivahetust neelas ikka väga räigelt, hakkasin ka juba kõige hullemat kahtlustama, aga peale mingi 500 km sõitu probleem kadus, tase normis, läbi aetud nüüdseks umbes 6000 km. RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - punnsilm - 13-12-2014 karteri tuulutus RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - stern100 - 13-12-2014 Sisse läks Totali toodang. Aga selge vaatan karterituulutuse ka üle. RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - stern100 - 13-12-2014 Nii, viga leitud. Seletada keeruline, panen video. Järgmine küsimus siis, kas seda annab remontida või tuleb võtta järgmine turbo? Võllil põhimõtteliselt lõtk puudub. https://www.youtube.com/watch?v=w0ZTc7A8Yw0&feature=youtu.be RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - v6sa - 13-12-2014 (13-12-2014, 12:57 PM)stern100 Kirjutas: Nii, viga leitud. Seletada keeruline, panen video. Sittagi ei saa aru, pilt kõigub ikka megalt. Kas õli tuleb võlli tihendusest või on kestas pragu ja sealtkaudu? Lapiga puhtaks pühituna peaks ju viimane näha olema... 0,5 liitrit/100 km on kindlasti näha. Kui õli kaob läbi põlemiskambri, siis suitsuna kiirendusel, kui otse turbiinilt summutisse, võiks auto päral olla õlitäpid. Tõenäoliselt on odavaim korrastatud turbo hankida. RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - stern100 - 13-12-2014 Mingit pragu ei paistnud olema, oli nagu kohe mingi soon ringiratast ja sealt vahelt pressib. Ei ole turbode koha pealt üldse teadja vend kahjuks. Panen siis täpsustava pildi ka, punasega tähistatud koha seest, seal ringiratast mingi aste, vahe, vms. RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - arts24h - 14-12-2014 See on huvitav et kui ta sul sisselaskesse lekib siis see peaks kiirendades rängalt suitsema ja taga sõitjad korralikku pikivahet hoidma. Kehv karterituulutus vanal mootoril võib ka õlikadu tekitada aga samuti peaks suitsuna väljenduma. Sõbra mersul oli ka korralik õli kadu ja suitses kiirendades hullu moodi tegin tal karterituulutuse 20mm sisemoodus vooliku peale ringi ja panin karterituulutus paagi vahele. Aitas väga hästi. Muidugi see suure remondi või mootori vahetuse edasi lükkamine määramata ajaks. Karteri tuulutuse kontrollimine kõige lihtsam tõmbad toru lahti siis vaatad kuidas sealt auru välja ajab kohal käies järgmiseks võid võtta plekist õllepurgi tuulutustoru sinna sisse pista ja kuskil natuke paarutada siis on selgelt näha kui palju sealt kaudu väljub. Tema autol oli keegi originnal toru mingi natuke peenema suvalise toruga asendanud ilmselt ei ventileerinud enam piisavalt ära kuna mootor oli kulunud ja hakkas arvatavasti kulunud klapisäärte vahelt sisselaskesse pressima. RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - stern100 - 14-12-2014 Karterituulutusest tuli vaid puhast õhku, võtsin maha ja puhastasin kõik ära ka, kuigi seal pmst polnudki sitakihti. Arvvan et minu mootoril viga ikka sellest et turbo juurest lekib seda? RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - arts24h - 14-12-2014 Kui sul mootor ei suitse siis vähe kahtlane. Kindel et sul mõne tihendivahelt lihtsalt maha ei tilgu? RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - stern100 - 14-12-2014 (14-12-2014, 05:03 PM)arts24h Kirjutas: Kui sul mootor ei suitse siis vähe kahtlane. Kindel et sul mõne tihendivahelt lihtsalt maha ei tilgu? Mitu päeva uurisin autoalust pluss eile käis tükk aega niiet puhas papp oli auto all. Papi peal oli hoopis tilgake diislit, õlist polnud haisugi. RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - erx000 - 15-12-2014 Sealt soonest saab tulla ainult see õli mis sinna soonde on kogunenud, see ei tule turbo keskosast. Külmaosa koda on kaheosaline ja see soon on kahe osa ühenduskoht, keskmine osa algab tiiviku tagant. Kui näiteks keskmisest osast lekib õli külmale poolele siis võib ta sealt koja enda vahekohast õhusurvega tiiviku ette pressida, muud loogilist varianti ei oska välja käia. RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - v6sa - 15-12-2014 (14-12-2014, 05:03 PM)arts24h Kirjutas: Kui sul mootor ei suitse siis vähe kahtlane. Kindel et sul mõne tihendivahelt lihtsalt maha ei tilgu? Näha ju, et pressib turbo külma koja liitest välja. Tõsi, see võiks korraliku suitsuna kiirendamisel ilmneda. Viga ravib uus turbo. Või kasutatud korralik, kui suudad leida. RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - stern100 - 15-12-2014 Seda viga remontida siis ei kannata kuidagi? Võtsin igatahes turbo maha, viin tallinna turbomotorsisse, vaatan mis räägivad. RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - stern100 - 18-12-2014 Läks remonti, turbomotors.ee. Öeldi et hoorõngad ja mingi ühendus veel vaja korda teha. 250 eurot öeldi töö hinnaks ja garantii tuleb ka 1a. Eks näis. RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - stern100 - 24-12-2014 RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - stern100 - 27-12-2014 Turbo küljes, õlikulu endine. Turbost enam ei leki. Kuna auto ei suitsenud ka, võtsin sumpa alt ära et näha kas kat peab suitsu kinni. Õigus, ilma sumpata suitseb tühikäigul nagu traktor, ajab sinist. Seega läbi on kas kolvirõngad või klapisääretihendid? RE: 3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem - 124STD - 27-12-2014 Vaevalt et klappisääretihendid üleöö ära kuluvad. kui võttad väljalaske kolektori küljest ära ja paned käima siis on näha milline silinder suitseb. |