Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
ML400'2002 tagumise alumise šarniiri vahetamine - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: R, M, GL, G-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Teema: ML400'2002 tagumise alumise šarniiri vahetamine (/showthread.php?tid=36752)



ML400'2002 tagumise alumise šarniiri vahetamine - ferdinand - 24-09-2014

Kevadel vahetasin esimesi alumisi šarniire, nüüd jõudis kord tagumisteni. Erinevus esimestega on see, et tagumistel ei ole all kinnitusmutrit.
Kas kellelgi on sellise töö kogemust, kuidas see liigend oma pesast eraldatakse ning mil moel uue asemele saab?

Ning mismoodi alumiselt õõtsalt vedru pinge maha saab, kas selle jaoks on mingeid erinipusid?


RE: ML400'2002 tagumise alumise šarniiri vahetamine - saarlane001 - 26-09-2014

Mida sa ajad....vaata ilusti,tagumiste kinnitus on nagu esimestelgi,ümargune keeratav,sälkude mutter.Kui just mingid külasepad ei ole sinu omal seal miskit isetegevust teinud ja midagi kinni keevitanud.Endal on küll 2,7 mootoriga ML ja just eile ostsin omale tagumised..vaevalt,et sinu neljasel seal teine ehitus on.Kui vaadata pilte, siis on neljasel täpselt sama kinnitusega.


RE: ML400'2002 tagumise alumise šarniiri vahetamine - saarlane001 - 26-09-2014

http://www.ladu24.ee/img/t/b/0084/849548.jpg


RE: ML400'2002 tagumise alumise šarniiri vahetamine - ferdinand - 26-09-2014

Minu masinal siis tagumised veel tehasest järelikult, ei ole seal mingeid mutreid. Siis on asi lihtne tõepoolest.
Kas õõtsalt saab vedru pinge niisama maha või peab mingeid imevigureid kasutama (vedrutõmmitsaid vmt)?


RE: ML400'2002 tagumise alumise šarniiri vahetamine - saarlane001 - 26-09-2014

Kui sul head väikest tungrauda ei ole,mida õõtsa alla panna ja tõsta,siis tõsta auto lihtsalt võimalikult kõrgele üles ja pane mingid rakised,kasvõi prussist saetud,sinna õõtsa alla.Kui nüüd hakkad autot vaikselt alla laskma,siis õõts laskub sinna rakisele ja tõuseb üles,sellega saad pinge maha.Mina endal vahetasin niimoodi.


RE: ML400'2002 tagumise alumise šarniiri vahetamine - ferdinand - 28-09-2014

Šarniirid vahetatud. Mistahes auto juures pole olemas vist lihtsamat ja mugavamalt teostatavat tööd.Eusa_angel
Ei ole midagi eraldi toestada tarvis, kui auto üles tõsta siis ongi vedru pinge maas. Esmalt õõtsa sisemised poldid välja, siis amordišarniiri mutter maha, seejärel saab õõtsa niipalju viltu, et mahub lahedasti šarniiri mutri maha keerama.

Imelik on see, et minu masinal tulid kõik liited kohe lahti, kõigil teistel masinatel on koonusliidete eraldamine olnud üsna valuline protseduur. Sellega seonduvalt hakkas ka šarniirimutri keeramisel munakapolt pöörlema. Natuke segadust tekitas see, et uutel šarniiridel oli poldi paigal hoidmiseks 6 mm kuuskant, vanadel (originaalidel) torx 45.

Üllatavalt lihtsalt tulid pesast välja ka liigendikorpused. Valmistusin kuumutamiseks ja suure kuvaldaga arutuks tümitamiseks, kuid kõike seda polnud sugugi tarvis. Täiesti tavamõõdulise vasaraga mõned löögid ja käes nad olidki. Selle tegevuse käigus sai arutletud, et kas need mutriga liigendid on ainult B-osana saadaval ja silberis paigaldataks masinale ikkagi pressitavad šarniirid või ongi kõik vahetusliigendid alt mutriga? Või on sellel masinal sõltuvalt aastaarvust kaht tüüpi šarniire?

Loomulikult selgus tegevuse käigus, et loksuvad ka amordišarniirid, kuid kuna mingeid klobinaid ega kolkse vedrustuses ei olnud, siis puhastasin need, toppisin määret täis ning panin kokku tagasi. Imelik on see, et katted olid perfektses korras, kuid mõlemad liigendid olid absoluutselt kuivad ja ohtralt roostepuru täis?! Kuna nendest sillageomeetria ei sõltu ja laiali ka midagi ei kuku, siis vist ei ole olulist põhjust ka muretseda. Kuuldavasti on need liigendid saadaval vaid koos amordiga ja ei ole just kõige odavamad sillakamakad selle auto juures.




RE: ML400'2002 tagumise alumise šarniiri vahetamine - ferdinand - 02-10-2014

Jagan veel kogemusi.
Sillaregullis selgus, et vahetada on vaja ka ülemise õõtsa puksid. Väljanägemise järgi umbes tund toimetamist, kuid tegelikult nii lihtne ei ole. Ma ei tea miks on pukside poldid paigaldatud seest väljapoole? See tähendab, et poltide kättesaamiseks on tarvis ka vedrupüstak eemaldada.Eusa_angel Amordi lihtsamaks eemaldamiseks võtsin välja ka alumise õõtsa poldid, eemaldasin pidurisupporti. Lisaks selgus, et ülemise õõtsa poldid ei käigi keerates välja, saagides hoopis. Seega sellise näiliselt väikese tööga mitu tundi sahmerdamist.