külmad tulemas - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106) +--- Teema: külmad tulemas (/showthread.php?tid=3445) |
külmad tulemas - HotPapa - 18-12-2006 Lugu siis selline, et on olemas mingi käivitusvedelik pigem spray, mida lased õhufiltri torru ja käivitub iga ilmaga.Küsimus nüüd selline, et üks isa sõber rääkis, et kui tegemist on mootoriga mil hõõgküünlad siis seda sprayid ei tohi kasutada, et pidavat seal midagi ära rikkuma. Kas keegi oskab kommenteerida? RE: külmad tulemas - Laur - 18-12-2006 Ei soovita sprayd, kolvirõngastest saab üsnaruttu lahti. RE: külmad tulemas - Rolz - 18-12-2006 Startgaas ehk põhiliselt eeter RE: külmad tulemas - h2x0r - 18-12-2006 eelsüüteküünaldega on see jama, et needsamused küünlad süütavad eetri, ning pauk käib vales kohas ja valel ajal. eelsüüte küünaldega masinal saab pmst eetrit kasutada küll, lihtsalt ei tohi küünlaid lasta, vaid peab küünaldest kohe üle keerama. Aga jah, nagu mainitud seda stardigaasi, ehk eetrit peaks kasutama ainult väga häda juhtudel. RE: külmad tulemas - Rolz - 18-12-2006 Üldiselt ei peaks seda üldse kasutama, auto on loodud ikkagi käima minema ilma selleta.... RE: külmad tulemas - nordrainbow - 18-12-2006 Ega eetergaas mootorile hästi küll mõju.Tekib joodiku sündroom,et enam ilma selleta käima ei lähe.Eriti vanematel masinatel.Eetri plahvatuslik põlemine "puhastab" kolvirõngaste pilud ja kompressioon langeb.Kui ikka häda käes,siis erandkorras võiks ju kasutada.Tuleb ainult ära oodata,kui küünlad oma töö lõpetavad(seda täielikult,mitte ainult kontroll-lambi järgi) ja siis eetrit ja starterit. RE: külmad tulemas - HotPapa - 18-12-2006 selge pilt nüüd, tänud RE: külmad tulemas - h2x0r - 19-12-2006 Rolz Kirjutas:Üldiselt ei peaks seda üldse kasutama, auto on loodud ikkagi käima minema ilma selleta.... jah mina tahaks ka, et maailm oleks ideaalne, aga kõik inimesed ei saa uut mobiiltelefoni osta, fakt. Aga teisest küljest, eelmise talve suurte külmadega andis saba ka meie raamatupidaja pool aastat vana touran (või kuidas iganes see kirjapilt oli). Niiet tundub et asi on rohkem joppamise küsimus. Ühesõnaga igaks juhuks võiks üks eetri purk tagavaraks olla. Aga samas autos ei tohiks seda eetri pudelit hoida, jama nimelt selles, et kui tolle eetripudeli temperatuur on liiga madal, siis eeter ei aurustu ja asi ei toimi. 0 kraadi on IMHO juba liiga madal. RE: külmad tulemas - v6sa - 19-12-2006 Käivitusgaasid on kahe otsaga asi. Ühelt poolt aitab käima küll... Kui starter on korras ja akus piisavalt võhma. Nagu mainitud, plahvatab eeter üsna kergesti, seetõttu võib varajane pauk silindris mitte kiirendada mootori pöörlemist, vaid seda hoopis takistada... Korduvalt nähtud: jõu....jõu...jõu..(eeter jõuab kohale)...jjjjõPLAKS.....jjõPLAKS...klõklõklõk ja aku kutupiilu. Ja eetri põlemiskiirus on mälu järgi nii 2 km/s vs diislikütuse-õhu segu ~350 m/s... Natuke äkilisevõitu löök, kolvirõngaste purunemine on täiesti võimalik. See küünalde teema on eriti valus nendel toredatel masinatel, mille üks küünal soojendab sisseimetavat õhku (vanemad traktorid, ürgne Transit jt). Siis kippus pauk käima enne silindrit. Olen ise näinud üsna huvitava kuju võtnud MTZ-82 (D-243) sisselaskekollektorit, kus pauk on liiga vara lahti läinud. Üsna avatud olemisega oli... Meie kunagine transiit muutus küll eeterhoolikuks. Kui enne gaasitamist sai -5 ikka pika kerimisega käima meelitatud, siis peale esimese purgi manustamist ei käivitunud ka +5 enam mitte. Võis jäädagi kerima... Aga kui mootorile klõmaka andsid, siis partsatas kohe (ja jäi VÄGA koleda häälega käima, kuniks soojenes...) Oma kogemustele tuginedes kasutaksin viimases hädas, kui kellegi elu sõltuks mootori käimasaamisest... On ka mootorisõbralikumaid vahendeid. Kasvõi mootori kordategemine. RE: külmad tulemas - Andres65 - 20-12-2006 Tegelikult on asi ka pihustatud eetri koguses. Eetri eesmärk on tegelikult tekitada silindris pisike plahvatus, et tunduvalt kõrgema leektäpiga diislikütus plahvataks (eetri leektäpp -45, diislikütusel 56-80 kraadi). Tegelikult aitab isegi see, kui ta kollektoris väikese sahmaka teeb ja silindrisse jõuab soe õhk. Ise olen kasutanud kuumaõhupuhurit, raskema tehnika käivitamisel ka elavat tuld Need ebameeldivad mootori hääled ja lõhkised kollektorid on tegelikult tingitud eetri üledoseerimisest. Ürgsel Transitil ja traktoritel tuleb sinna kollektorispiraali ka peenike küttetoru sisse ja silindrisse jõuab mingi soe diisliaur. See traatspiraal seal kollektori õhku küll soojendada ei jõua. RE: külmad tulemas - Markko - 20-12-2006 AXE Deodorandiga isegi bensiinmotoga auto käima pandud kuna maakaupluses pold muud põlevat riiulilt võtta. RE: külmad tulemas - Laur - 20-12-2006 Mootorrattaid müüv firma kirjutab: "Mootorratta õhufiltri suudmesse võib pihustada ka karburaatori puhastusvedelikku (eetri baasil valmistatud „käivitusabi“ aine võib oskamatul kasutamisel mootorit kahjustada)." |