om606 erinevused - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12) +--- Teema: om606 erinevused (/showthread.php?tid=33357) |
om606 erinevused - kaido - 03-11-2013 Tere Mis on erinevat, om606 mootoril 100kw ja 130kw? 130kw mootoril on turbo, mida 100kw mootoril ei ole aga mis veel? Ehk targemad jagavad infot. kaido RE: om606 erinevused - v6sa - 04-11-2013 Miks arvad, et seal midagi erinevat väga on? Turbomootorid on reeglina särtsjuhitava pumbaga. Tegelikkult huvitaks ennastki. tekkis võimalus saada vabalthingeldav pada ja selle turbotamiseks oleks hea mootorite detailierinevusi teada. RE: om606 erinevused - kaido - 04-11-2013 Ma nagu kuskilt mäletan, et siin foorumis oli juttu, et muidu on mootor sama, kuid nukkvõllid teised aga enam ma seda väidet ülesse ei ole leidnud. RE: om606 erinevused - hents99 - 04-11-2013 Kindlasti on ka muid pisiasju, mis on erinevad. Nt kolvialused õlipihustid? Osadel on lahendatud läbi kepsu õlikanaliga. Kontrollida tasuks ka kolvi ja kespu koode. Võimalik, et visuaalselt on samasugused, aga materjal ja töötlus mitte. Ehkki see pole vast probleem stock turbomootori jõu juures. RE: om606 erinevused - Lääne - 04-11-2013 STD lehelt info, et pihusti avanemis surved erinevad, N/A 115 bar ja TD 135bar RE: om606 erinevused - hannes_s - 04-11-2013 Sisselaske nukkvõll on erinev, N/A-l avanevad klapid 1mm rohkem (turbokal pressitakse õhk naguinii silindrisse ja seal on väiksem klapi käik mõistlik) Kolvid erinevad (materjal) Kepsud erinevad (materjal) Õlipump, õlijahutus on erinevad (mõneti täiesti erinevad lahendused) N/A puudub nii turbo õlituse väljavõtt kui karterisse tagasilaskmise võimalus (tuleb ise aretada) N/A pumbal 5.5mm elemendid, turbokal 6.0 Karteripõhjad on erinevad (kinnitus poltide muster oli sama, kuna ka põhjatihend on sama, isegi sama mis 603) Kui N/A mootoritele paigaldati üldiselt paks plokikaanetihend, siis turbokal metallist (metallist tihendit ei puhu minema nii kergelt, on ka kallim. vist 50 vs. 70€ Pisiasjad: Väljalaske kolle tihendid (N/A mootoril kaks, turbokal üks tervik tihend) Väljalaske kolle poldid asuvad erinevalt (nii N/A kui turboka kaanes on tikkpoldi avasid rohkem ja saab ümber tõsta tikkpolte nagu vaja) Mainimist vajab: Ka N/A mootoriplokis on vändaanduri asukoht ehk paigaldusvalmidus. Väidetavalt on 606N/A pump parim, millele suuremad elemendid lisada Suuresti on tegu OM603-me mootoriplokiga, väntvõllid on samad, silindri diameeter, kolvirõngad, kolvikäik jne. Lihtsalt klappe on rohkem. 606 ja 603 mootoriketid on erinevad (kettide üldpikkused). Kes mõtleb et tal on 603 turbokas ja jube hea oleks sinna 606-e plokikaan pista, siis peab arvestama et vahetust vajavad ka kolvid (milledes süvendid pihustipesa ja klappide tarvis asuvad erinevalt) ja mootorikett- rohkem probleeme nagu ei näegi. Üks loll töö, aga EPC-st näpuga järge ajades leiab ühesugused detailid üles küll, kunagi sai kõvasti neid võrreldud. RE: om606 erinevused - kaido - 04-11-2013 tänud põhjaliku vastuse eest. RE: om606 erinevused - _siim_ - 05-11-2013 Lisaks veel niipalju et nende kepsude tugevuse vahe ja õlipihustite on suht oluline kuna 100kw mootor käib kuskil 400hp peal juppideks aga 130kw mootor käib 600+hp peal veel avamata konditsioonis täitsa asjalikult RE: om606 erinevused - hannes_s - 06-11-2013 Õlipihustid on nii N/a kui turbokal, kas õlipihustid on veel lisaks erinevad? On meelde jäänud et turboka kolvides on eraldi õlikanal, õlipihustist suunatakse õlijuga osaliselt sinna kolvi kanalisse, mis lisab kolvile veelgi parema jahutuse??? Ei viitsi neid jooniseid praegu otsima hakata. Eks 3-400hp rahuldab tegelikult ka juba paljusid huvilisi.... |