Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
mb 190 veovõllide sobivus? - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: C-klass, 190E, 190D (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=105)
+--- Teema: mb 190 veovõllide sobivus? (/showthread.php?tid=29543)



mb 190 veovõllide sobivus? - puukas - 27-11-2012

Oleks soov teada saada, veovõllide sobivusest. Minul tegemist 190e 2.0ga ja huvitab see, kas mõne suurema mootoriga 190-l olid nii öelda jämedad veovõllid, mis sobiksid 1:1 minu autole.

Põhjus üsna lihtne, juba teine pooleks läinud veovõll ja tundub, et neid läheb veel kui tugevamaid ei leia.


RE: mb 190 veovõllide sobivus? - hents99 - 27-11-2012

Kas 2.0 mootor on liialt võimas?

Poolteljed on ühejämedused. 330Nm ei suutnud omal ajal 1.8 kutsika pooltelgi lõhkuda.

Osta poest uued ja pane kasvõi 600Nm koormust järgi, usu mind, nad ei lähe katki....


...katki aga lähevad vanad, lõtkudega ja roostes võllid.


RE: mb 190 veovõllide sobivus? - puukas - 28-11-2012

Okei, pean tunnistama, et eelmisel veovõllil, mis pooleks läks, sellel oli murdumis jälje järgi näha küll, et oli ennem ka pisike pragu juba olnud. Ühesõnaga talveks vahetan veel selle veovõlli ära aga peale talve vaja küll siis päris uued soetada. Kusjuures sellel 2.0-l jõudu rohkem jah kui tavaliselt Rolleyes


RE: mb 190 veovõllide sobivus? - v6sa - 28-11-2012

(28-11-2012, 07:36 AM)puukas Kirjutas: Okei, pean tunnistama, et eelmisel veovõllil, mis pooleks läks, sellel oli murdumis jälje järgi näha küll, et oli ennem ka pisike pragu juba olnud. Ühesõnaga talveks vahetan veel selle veovõlli ära aga peale talve vaja küll siis päris uued soetada. Kusjuures sellel 2.0-l jõudu rohkem jah kui tavaliselt Rolleyes

Vanade võllide korral jäädki vahetama, kui oma sõidustiili ei korrigeeri. Lõhub järsk koormuse tõus, kui võllis on pingekontsentraator olemas (näiteks roostesööbevagu kaitsekummi vitsa all). Vanal võllil leidub midagi alati...

Kui tahad kindla peale minna, osta uus võll (ning kahekordista oma auto maksumust). Odavam on oma sõidustiili korrigeerida...


RE: mb 190 veovõllide sobivus? - puukas - 28-11-2012

(28-11-2012, 10:49 AM)v6sa Kirjutas:
(28-11-2012, 07:36 AM)puukas Kirjutas: Okei, pean tunnistama, et eelmisel veovõllil, mis pooleks läks, sellel oli murdumis jälje järgi näha küll, et oli ennem ka pisike pragu juba olnud. Ühesõnaga talveks vahetan veel selle veovõlli ära aga peale talve vaja küll siis päris uued soetada. Kusjuures sellel 2.0-l jõudu rohkem jah kui tavaliselt Rolleyes

Vanade võllide korral jäädki vahetama, kui oma sõidustiili ei korrigeeri. Lõhub järsk koormuse tõus, kui võllis on pingekontsentraator olemas (näiteks roostesööbevagu kaitsekummi vitsa all). Vanal võllil leidub midagi alati...

Kui tahad kindla peale minna, osta uus võll (ning kahekordista oma auto maksumust). Odavam on oma sõidustiili korrigeerida...

Sul on õigus, uus veovõll maksab soodustusega u.300 euri tükk (see siis saksa oma, hiinakas pool sellest). Oleks koht olemas Soomes, kus tehakse 500 euri/paar uued veovõllid kuid seegi praegusel hetkel ebasobiv kulutus.
Täna sai veovõll alt võetud, just selle sama kaitsekummi vitsa alt oli purunenud, roostes oli selle koha pealt päris kõvasti, võlli läbimõõt oli silmnähtavalt väiksem kui mujal (ma ei tea, kas ongi see vähe väiksem või tõesti on see tervenisti roostesööbevagu). Peale selle murdumisjälge uurides oli näha, et oli eelnevalt olnud selline umbes millimeeter sügav ja 15 milli pikk pragu.

Esialgu läheb veovõll lihtsalt vahetusse, sõidu korrigeerimine on täiesti mõistetav jutt kuid antud masin on kohandatud vähe teistsuguseks sõidustiiliks (nt. startides on veovõllide "piinamine" paratamatu). Vähemalt talvel ei tohiks nüüd asi enam nii hull olla, usun, et viga hakkab taasilmnema lume sulamise ajal.


RE: mb 190 veovõllide sobivus? - Werewolf - 28-11-2012

See et veovõll selle kaitsekummi alt roostetab ja lõpux katki läheb on tüüpviga ja kuigi rapsiv sõidustiil kiirendab seda, juhtub see varem või hiljem ka tagasihoidliku sõidustiiliga. Minu universaalil läx see väixel tõusul kohalt minnes katki ja sel hetkel ma peaaegu ei puutunudki gaasipedaali (kuigi eelnev rapsiv sõidustiil oli vast oma töö teinud). Samamoodi oli kummi alt läbi roostetanud.

Kui tehasevõimsusest märgatavalt suurem võimsus, läheb tugevama veovõlli paigaldamise korral katki mõni järgmine sõlm.