K: õli kohta. - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106) +--- Teema: K: õli kohta. (/showthread.php?tid=29143) Lehed:
1
2
|
K: õli kohta. - ametivend - 27-10-2012 Plaanis lähiajal õli ära vahetada, kumba 10W-40 või 15w-40 oleks mõistlik vasta talve panna?! Autoks 200D 53kw. Ette tänades. RE: K: õli kohta. - 2015c - 27-10-2012 10W, esimene number näitab palju külma kannatab, mida väiksem nr seda suuremat külma talub enne kui hangub. RE: K: õli kohta. - xman - 27-10-2012 Kui plokisoojendust ei ole, siis paneksin 5 w. RE: K: õli kohta. - Priit - 27-10-2012 (27-10-2012, 06:39 PM)xman Kirjutas: Kui plokisoojendust ei ole, siis paneksin 5 w.20 a vana diisli puhul ei soovita ka talvel 5W täissünti, kuna sellised autod on reeglina sõitnud juba aastaid poolsünteetilise 10W40-ga, mis ka talvel igati ok valik, kui just -30 õues pole. 15W pigem pole meie kliimas õli talvel sõitmiseks. 5W täissünt vanal mootoril võib tekitada igasuguseid probleeme (lekked, klõbinad, vana saasta lahtipesemine,...) RE: K: õli kohta. - ametivend - 27-10-2012 (27-10-2012, 06:50 PM)Priit Kirjutas:(27-10-2012, 06:39 PM)xman Kirjutas: Kui plokisoojendust ei ole, siis paneksin 5 w.20 a vana diisli puhul ei soovita ka talvel 5W täissünti, kuna sellised autod on reeglina sõitnud juba aastaid poolsünteetilise 10W40-ga, mis ka talvel igati ok valik, kui just -30 õues pole. 15W pigem pole meie kliimas õli talvel sõitmiseks. 5W täissünt vanal mootoril võib tekitada igasuguseid probleeme (lekked, klõbinad, vana saasta lahtipesemine,...) Ma ise ka panustaks poolsündile 10W-40. Läbisõit antud autol usumeetri järgi 400000km. RE: K: õli kohta. - xman - 27-10-2012 (27-10-2012, 06:50 PM)Priit Kirjutas:(27-10-2012, 06:39 PM)xman Kirjutas: Kui plokisoojendust ei ole, siis paneksin 5 w.20 a vana diisli puhul ei soovita ka talvel 5W täissünti, kuna sellised autod on reeglina sõitnud juba aastaid poolsünteetilise 10W40-ga, mis ka talvel igati ok valik, kui just -30 õues pole. 15W pigem pole meie kliimas õli talvel sõitmiseks. 5W täissünt vanal mootoril võib tekitada igasuguseid probleeme (lekked, klõbinad, vana saasta lahtipesemine,...) 5W ei tähenda sugugi, et ta täissüteetiline on. Nagu näiteks poolsüteetiline mootoriõi 5w-40 SL/CF City Line Viskoosus 10w -25 , 5w -30 RE: K: õli kohta. - Priit - 27-10-2012 (27-10-2012, 10:06 PM)xman Kirjutas:(27-10-2012, 06:50 PM)Priit Kirjutas:(27-10-2012, 06:39 PM)xman Kirjutas: Kui plokisoojendust ei ole, siis paneksin 5 w.20 a vana diisli puhul ei soovita ka talvel 5W täissünti, kuna sellised autod on reeglina sõitnud juba aastaid poolsünteetilise 10W40-ga, mis ka talvel igati ok valik, kui just -30 õues pole. 15W pigem pole meie kliimas õli talvel sõitmiseks. 5W täissünt vanal mootoril võib tekitada igasuguseid probleeme (lekked, klõbinad, vana saasta lahtipesemine,...) Jah, on üksikuid poolsünteetilisi 5W ka. Pakutud Xado - minu isiklik arvamus, et ei võta tõsiselt tootjat, kes lubab kasutada õli vahetamata kuni 50000km. Ja kui auto on enamiku oma pikast elust sõitnud 10w-ga, ei paneks ikkagi sisse 5w, aga see puhtalt minu arvamus. RE: K: õli kohta. - edgar1982 - 28-10-2012 kvaliteetne poolsünt ja asi korras, arvan et -36C ei ole Eestis igapaevane temperatuur RE: K: õli kohta. - kentq - 28-10-2012 Mida väiksem on esimene number seda vedelam on õli külmalt, mida suurem on teine number seda paksem on õli kuumalt. Sellest tee valikud. Muidugi võiks teada mis enne sees oli. Ei usu et nii vanale mootorile on mõistlik täissünteetilist õli panna, ju seal 10W -40 võiks olla. RE: K: õli kohta. - edgar1982 - 28-10-2012 (28-10-2012, 10:35 AM)kentq Kirjutas: Mida väiksem on esimene number seda vedelam on õli külmalt, mida suurem on teine number seda paksem on õli kuumalt. Kui ei tea siis ära räägi jama, teine number näitab paksust töötemperatuuridel. RE: K: õli kohta. - kentq - 28-10-2012 (28-10-2012, 10:41 AM)edgar1982 Kirjutas:(28-10-2012, 10:35 AM)kentq Kirjutas: Mida väiksem on esimene number seda vedelam on õli külmalt, mida suurem on teine number seda paksem on õli kuumalt. Kuidas palun? Raske nv. vist olnud. Kui sa nüüd uuesti mu postituse läbi loed on ikka veel midagi lisada? RE: K: õli kohta. - ATLANT - 28-10-2012 (28-10-2012, 05:46 PM)kentq Kirjutas:Mis see lause peab tahendama?(28-10-2012, 10:41 AM)edgar1982 Kirjutas:(28-10-2012, 10:35 AM)kentq Kirjutas: Mida väiksem on esimene number seda vedelam on õli külmalt, mida suurem on teine number seda paksem on õli kuumalt. RE: K: õli kohta. - kentq - 29-10-2012 (28-10-2012, 11:20 PM)ATLANT Kirjutas:(28-10-2012, 05:46 PM)kentq Kirjutas:Mis see lause peab tahendama?(28-10-2012, 10:41 AM)edgar1982 Kirjutas:(28-10-2012, 10:35 AM)kentq Kirjutas: Mida väiksem on esimene number seda vedelam on õli külmalt, mida suurem on teine number seda paksem on õli kuumalt. Millist lauset sa mõtled? Kes aru ei saanud siis seda ma oma esimeses postituses kirjutasingi, kuumalt on suurema numbriga õli paksem. Parandage mind kui ma eksin, saavad teised ka targemaks. RE: K: õli kohta. - Priit - 29-10-2012 (29-10-2012, 10:46 AM)kentq Kirjutas:On ikka nii. Täpsem oleks ehk öelda, et mida suurem on teine number, seda ekstreemsemates tingimustes õli oma viskoossuse säilitab ehk(28-10-2012, 11:20 PM)ATLANT Kirjutas:(28-10-2012, 05:46 PM)kentq Kirjutas:Mis see lause peab tahendama?(28-10-2012, 10:41 AM)edgar1982 Kirjutas:(28-10-2012, 10:35 AM)kentq Kirjutas: Mida väiksem on esimene number seda vedelam on õli külmalt, mida suurem on teine number seda paksem on õli kuumalt. 10W50 on parem kui 10W40 on parem kui 10W30 ja ka hinnad sellega seoses erinevad (sama tootja sama seeria puhul muidugi) RE: K: õli kohta. - R129 - 29-10-2012 Mehed, te jahute viskoosusest mis on ainult TILLUKE näitaja kogu asja juures. Mine võta MB 229.3 õli, see on VÄGA korralik mitte longlife õli Mercedese sertifikaadiga. Kui mootori ei ole just viimased 5 õlivahetust sõitnud õliga mille sertil puudub ACEA A4 norm (loe vana Kamazi õli), siis pole põhjust muretsemiseks, et korralike pesuomadustega mootoriõli kogu mustuse lahti peseks ja seetõttu asi õhtale jookseks. Viskoosusest soovitan mitte üle 10 W minna, pigem ikka 5 W poole vaadata, eriti kui soov ka külma ilmaga mkootorit käivitada. Vilets 15W-40 õli on peale mõnda tuhandet kilomeetrit 15W-30 õli, sest kogu manuste park on välja auranud. Ja pole ime, et välba lõpuks on temast saanud 15W-20 õli. Seetõttu vanasti peale õlivahetust mootor nii vaikselt käiski. See kas õli on täissünteetiline või pool sünteetiline ei määra pesuomadustelt mitte midagi. Enamus õlisid on rahvakeeli poolsünteetilised HC õlid mitte täissõnt PAO õlid. Õlist teevad õli suuremalt osalt ikka lisandid ja muidugi ka baasõli. RE: K: õli kohta. - Priit - 29-10-2012 On loogiline, et õli kvaliteediklass on väga oluline peale muude numbriliste näitajate. Aga 5W õlisid pool miljonit sõitnud mootorile ma ei soovitaks, ka talvel mitte. Sest on üsna kindel, et kulunud on need mootorid omajagu ja 5W-d valati neisse viimast korda tõenäoliselt 15-20 aastat tagasi. RE: K: õli kohta. - kentq - 29-10-2012 Vanade mootorite puhul on viskoossuse küsimus ülioluline ja mitte vähetähtis. Minul on üks auto aastast 82. 4.2L R6. Kui sinna panna sisse sellist õli mis läheb kuumalt vedelaks, ntx. ..-W40 siis on õlisurve madalatel pööretel olematu, sellest mõne aja pärast probleemid. RE: K: õli kohta. - Werewolf - 29-10-2012 Meil on kodus kõikides autodes ja isegi Belarusi traktori mootoris XL Oili 5W50 õli . Talvel on külmade ilmadega (-15 ja edasi) ikka tunda kuidas 5W õliga käivitub mootor veidi kergemalt kui 10W õliga kuna õli ei ole nii pax. Ka suvel kuumadega püsib õlirõhk 5W50 õliga peale maantesõitu ummikusse või foori taha seisma jäädes tühikäigul 1.5 bari peal kui varemalt 5W40 õliga kippus pigem 1.2 peale kukkuma. Ja see, et vanale autole ei tohi tänapäevast paremat õli panna võib kehtida 30-nendate aastate autode kohta (või vene tehnika kohta mis on alati olnud ajast ja arust), kus mootoreis võib olla teistsuguseid materjale ja tolerantse kasutatud. 60nendate ja uuemate autode puhul kui mootoris regulaarselt õli vahetatud ei saa parem õli küll midagi halba teha. Kui ikkagi on kahtlus, siis tulex konsulteerida autotootja endaga või pädeva vastavale margile spetsialiseerunud remondikohaga, kuna mujalt pädevat infot saada on keeruline. RE: K: õli kohta. - R129 - 01-11-2012 (29-10-2012, 03:19 PM)Priit Kirjutas: Aga 5W õlisid pool miljonit sõitnud mootorile ma ei soovitaks, ka talvel mitte. Sest on üsna kindel, et kulunud on need mootorid omajagu ja 5W-d valati neisse viimast korda tõenäoliselt 15-20 aastat tagasi.Su jutul puudub kahjuks argument või oled kogemata viskoosusindeksid segi ajanud. 5W viskoosusklass näitab õli viskoosust külmades tingimustes. Mida väiksem on number seda PAREM ka FORD T mudelile. Kumas oludes läheb õli naguinii 1000 korda vedelemaks kui külmas. (29-10-2012, 04:14 PM)kentq Kirjutas: Vanade mootorite puhul on viskoossuse küsimus ülioluline ja mitte vähetähtis. ...W-40 on suhteliselt paks ka kuumades tingimustes. Seega väga hea valik. Kui õlipump ei suuda 40 indeksiga piisavalt õlirohku tekitada, siis soovitaks õlipumpa vahetada Odav 10W-40 on lihtsalt paarituhande kilomeetri pärast 10W-20 ehk vesiõli mis vana mootori kindlasti kahjulikum kui korralik 5W-30. Kui te arvate, et staatiline surve hoiab nukkvõlli klappidest eemal või väntvõlli saaltest, siis tuleks uuesti staatika kursust koolifüüsikas korrata. Erisurved detailide vahel on NIII suured, et mootoris võib kasvõi 10 bar õlirõhku olla, kuid õlikile on see mis detaile eemal hoiab. Teatud nüanss on muidugi hüdrotõukuritga, kuid korralik 5W-30 õli mis ka vahetuse lõpuks on 5W-30 on piisavalt OK. RE: K: õli kohta. - hents99 - 01-11-2012 Minu vanades ehk kõikides mersudes on "Kamaz" õli Talvel vedeldan diisliga. |