Kuidas ASD töötab? - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12) +--- Teema: Kuidas ASD töötab? (/showthread.php?tid=2662) |
Kuidas ASD töötab? - MarekV - 25-09-2006 Et siis kas keegi oskab seletada selle tööpõhimõtte? RE: Kuidas ASD töötab? - MarekV - 25-09-2006 up RE: Kuidas ASD töötab? - Andres - 25-09-2006 kes taani keelt oskab? Automatisk sikker fremdrift - også under vanskelige forhold Når et av drivhjulene spinner går størstedelen av drivkreftene tapt. Den automatiske differensialsperren fra Mercedes-Benz er basert på den kjente differensialbremsen, men har betydelig større nytteeffekt. Alt etter behov øker sperreeffekten fra 35 til 100 prosent. En slik virkemåte er imidlertid hensiktsmessig bare hvis sperren blir umiddelbart innkoblet ved behov, og straks helt utkoblet ved jevn kjøring eller bremsing. ASD gjør det perfekt og automatisk: den elektroniske styreenheten kopler den inn på nøyaktig riktig tidspunkt, og kopler den like raskt ut igjen når den ikke lenger er nødvendig eller når det bremses. Det forventes altså ikke at bilføreren skal treffe lynraske (og riktige!) beslutninger vedrørende bruken av differensialsperren. ASD er utkoblet ved vanlig kjøring og høyere hastigheter, og påvirker derfor ikke kjøremåten ved normale forhold. Ved bremsing er alltid full bremsestabilitet i behold, eventuelle ABS-bremser vil ha normal funksjon. En funksjonsindikator på instrumentpanelet varsler føreren når et av drivhjulene viser tendens til å spinne, slik at han kan ta nødvendige hensyn. RE: Kuidas ASD töötab? - marek - 25-09-2006 ASD on automaatne difrilukk, lukustub kui tagumine ratas hakkab kiiremini pöörlema kui esimene, või mida sa teada tahad? RE: Kuidas ASD töötab? - MarekV - 25-09-2006 Teada tahaks seda , et nö kes teda lukustab? Saan aru et hüdrauliliselt. Roolivõim on ka kuidagi asjasse seotud. Ilmselt tekitab õlisurvet. Ja edasi? Kuskil mingi magnetklapp or something? Ja kas differ on lukus kui õlisurve on 100% või on asi vastupidi? Mingi seos oli sel kiirusega ka, Kiirusel üle 40km/h Ei rakendu üldse? RE: Kuidas ASD töötab? - h2x0r - 25-09-2006 marek Kirjutas:ASD on automaatne difrilukk, lukustub kui tagumine ratas hakkab kiiremini pöörlema kui esimene, või mida sa teada tahad? kas mitte polnud sedasi, et lukustub, kui parema ja vasaku tagumise pöörlemise kiirus katastroofiliselt erinev on ? RE: Kuidas ASD töötab? - MarekV - 09-10-2006 tagaratastel on ainult üks kiiruse andur kahepeale ja esimestel mõlemal. Seega saab differ lukustuda ainult esimeste ja tagumiste rataste kiiruse erinevuse puhul. Lukustub ka siis kui pidurdada!? RE: Kuidas ASD töötab? - Andres - 09-10-2006 teoreetiliselt pidurit all hoides ei tohiks ta rakenduda.. RE: Kuidas ASD töötab? - sm. pelle - 09-10-2006 ABS'i andurite kaudu asi ei toimi? Siis kui mul ABS'i kaitse oli katki siis ASD kah ei toiminud igastahes. RE: Kuidas ASD töötab? - Andres - 09-10-2006 toimib küll selle pealt. aga piduripedaali vajutus lülib ta välja muideks - asd ei lükka kohetervet silda jäigalt kinni! varieerib vedu 35-100% RE: Kuidas ASD töötab? - MarekV - 09-10-2006 ma polegi veel aru saanud et kui seal solenoid klapil on pinge peal, on ta suletud või avatud? Väike skeem ka... Kui ASD rakendub siis kaob klapilt pinge. Ja ka pidurdades kaob pinge. Muul juhul on seal koguaeg 13-14 volti taga. Isegi kiirusel üle 40km/h Andres Kirjutas:muideks - asd ei lükka kohetervet silda jäigalt kinni! varieerib vedu 35-100%Mille järgi seda lukustus protsenti määratakse ja kuidas? RE: Kuidas ASD töötab? - Andres - 10-10-2006 pole taani keele spets just. eniveis tavalise sõiduga on väljas, absi täisfunktsionaalsus on tagatud. see pn seal veel kirjas RE: Kuidas ASD töötab? - galustjan - 29-02-2008 aga mul paistab asd marg,mul oli seletanud et asd ei toota,aga kas keegi tead kes voib selles mul aidata RE: Kuidas ASD töötab? - 92S500 - 29-02-2008 On sul automaat või manuaal? Testi ära oma ASD, näiteks pane 1 tagaratas millegi libeda peale (jää näiteks, kui õnnestub kusagilt leida veel) siis vaata et teine tagaratas oleks mingi hea haakuvusega pinnal, esirataste alla pane näiteks tõkiskingad vms (ühesõnaga et auto paigalt ei liiguks). siis käik sisse ja vaata kui algul käib 1 ratas, ja mingil hetkel hakkab teine (millel parem haarduvus) ka ringi käima siis on kõik ok. Kui käib ainult see mis on jää peal, ja jääbki ringi käima üksinda siis ei toimi ASD. Kindlasti on ka lihtsamaid mooduseid testimiseks, et mõlematel ratastel vedu taga, kuid kui mõlemad tagarattad ühesugusel maapinnal, siis alati ka see võimalus et pidamine on võrdne ning lihtsalt hakkavad mõlemad rattad kaapima. jõudu. |