Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Uunikumid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=111)
+--- Teema: KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks (/showthread.php?tid=23494)



KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks - ReinGSM - 23-06-2011

Artikkel:
http://forte.delfi.ee/news/auto/klassika-tiivulise-sabaga-kupee-w111-purib-eesti-uhkeimaks-mersuks.d?id=48280071&l=fplead


RE: KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks - denis23 - 30-06-2011

(23-06-2011, 05:26 PM)ReinGSM Kirjutas: Artikkel:
http://forte.delfi.ee/news/auto/klassika-tiivulise-sabaga-kupee-w111-purib-eesti-uhkeimaks-mersuks.d?id=48280071&l=fplead

Veel üks fantastiline auto. Kahju et puudub neil kodukas analoogne www.eastcars.ee oleks täiesti lahe vaadata.


RE: KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks - Riho-Peeter S. - 03-07-2011

Hea artikkel Delfis ja - piltide järgi otsustades - väga ilus auto. Toetan vanaautoomanikke, kes julgevad oma auto värvida oma lemmikvärvi, mitte ei aja taga 100%-le lähenevat originaalsust ja pole kinni oma auto esialgses DB värvikoodis. Eeldatavasti on see auto värvitud samal aastakäigul saadaval olnud helerohelise DB värvikoodi järgi. On hämmastav, kuidas heckflosse kupee disain kukkus nii palju parem välja, võrreldes sedaaniga. Heckflosse kupee disainis Paul Bracq, kui ta veel väga noor mees oli. Paul Brack on varsti 80-aastane, kuid disainib hobi korras autosid edasi. Suurelt osalt tema disainitud on ka 1963.a. müügile tulnud MB600. Mõned aastad tagasi disainis Paul Bracq oma sõbra, USA-s tegutseva tuntud MB600 kollektsionääri ja restaureerija Karl Middelhauve, palvel MB600 pikapi.

Kui õigesti mäletan, siis olid W108 esituled kummalgi küljel eraldi klaasi all oleva ümmarguse laternana standardvarustuses saadaval ainult W108 300SEL 6,3 juures. Kõigil ülejäänud W108 mudelitel olid kummagi külje esilaternad suure ovaalse klaasi all. Väga paljud omanikud on - nagu pildil oleval rohelisel autol - paigaldanud omale W108 300SEL 6,3 esilaternad. Need annavad autole oluliselt parema väljanägemise.


RE: KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks - denis23 - 03-07-2011

(03-07-2011, 04:28 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Kui õigesti mäletan, siis olid W108 esituled kummalgi küljel eraldi klaasi all oleva ümmarguse laternana standardvarustuses saadaval ainult W108 300SEL 6,3 juures. Kõigil ülejäänud W108 mudelitel olid kummagi külje esilaternad suure ovaalse klaasi all. Väga paljud omanikud on - nagu pildil oleval rohelisel autol - paigaldanud omale W108 300SEL 6,3 esilaternad. Need annavad autole oluliselt parema väljanägemise.

Ei ole. Need on lihtsalt n.n. USA-s kohustuslikud "sealed beam headlight" tuled, ning need tulid juba Hecklosse peal. Alates 1939 ning kuni 1983 aastani olid plokktuled USA-s keelatud, lubati ainult standardset mõõtu ümmargused tuled (hiljem ka kandilised) sellega standartsed MB tuled olid illegaalsed, sealt ka 4 lensiga lahendus.
Tehasel pandi need 100% USA-sse eksporditavale autodele. Ühelt hetkelt hakkasid need tulesid ka massiliselt Euroopa autodele paigaldada, n.n. rahvatuuningu korras, umbes nagu hirve III seeria GAZ-21 kapoti peal.

W109 olid ka euroopa tuledega, aga W109 6.3 olid eranditult peaaegu kõik eksporditud USA-sse, sellest ka USA tuled.


RE: KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks - Riho-Peeter S. - 04-07-2011

Denis, mingi teema nende heckflosse esilaternatega oli. Kas oli siis nii, et Euroopas müüdud heckflossed said kõik suure ovaalse klaasi all olevad esilaternad, v.a. MB300SEL 6,3 (mis sai ainsana Euroopas "sealed beam headlight")? Igatahes on pildil oleva auto mitteoriginaalsed esilaternad oluliselt esteetilisema väljanägemisega kui suure ovaalse klaasi all käivad originaalid.


RE: KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks - denis23 - 04-07-2011

Et paar märkust terminoloogia osas - heckflosse on W110/111/112 sarja koondnimetus, kuhu kuulus põhimõtteliselt neli.pool keret - lühike, keskmine, pikk sedaan, ning kupee/kabrio.
W110 oli kompakt (mudel 190) - sedaan ja universaal.
W111 oli keskklassi auto (220 ja 250) - sedaan universaal, kabrio ja kupee.
W112 oli S-klass (300S) - samuti sedaan, kabrio ja kupee.

Mudeli W112 300S järelkäia oli W108/109, k.a. MB300SEL 6.3 mis oli alati pika baasiga, ehk siis ainult W109.
Võimalik et tõesti sellele pandi ainult USA-tuled, seda ma ei oska kommenteerida, väga võimalik, sest ma ei näinud EUROtuledega neid.


RE: KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks - denis23 - 15-07-2011

Täna Narva mnt-l sõitis minule vastu tumepruun W111 kupee. Väga ilus ja uhke auto!

Mitu siis W111 kupeed on Eestis?...


...vaatasin ARKi statistika, sain 5 selle aasta alguseks.
W108/109 ka 5
Üllatavalt palju on sedaane Heckflossesid, erinevaid mudeleid on 25 tulnud
Ja siis 2 Adenauerit, 2 600..2 190SL...2 Pagodat...

Üldiselt, võrreldes teiste markidega üsna palju.


RE: KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks - Riho-Peeter S. - 15-07-2011

Üks tumepunane W111 kupee on minu meelest Eestis veel. Huvitavatest autodest on Eestis veel vanast ajast kaks W138-seeria MB260D Pullman-limusiini. Mõlemal on peal Volga mootorid, aga originaalmootorid on alles.


RE: KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks - aavs - 05-01-2012

(15-07-2011, 07:41 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Üks tumepunane W111 kupee on minu meelest Eestis veel. Huvitavatest autodest on Eestis veel vanast ajast kaks W138-seeria MB260D Pullman-limusiini. Mõlemal on peal Volga mootorid, aga originaalmootorid on alles.
Nüüd on üks veel.[img][Pilt: 92854-W111.JPG][/img]




RE: KLASSIKA: Tiivulise sabaga kupee W111 pürib Eesti uhkeimaks Mersuks - denis23 - 08-04-2012

(05-01-2012, 05:09 PM)aavs Kirjutas:
(15-07-2011, 07:41 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Üks tumepunane W111 kupee on minu meelest Eestis veel. Huvitavatest autodest on Eestis veel vanast ajast kaks W138-seeria MB260D Pullman-limusiini. Mõlemal on peal Volga mootorid, aga originaalmootorid on alles.
Nüüd on üks veel.[img][Pilt: 92854-W111.JPG][/img]

Mis on point, see on et, sinu autol on W112 välimus, ehk siis, lisakroom. Ilus...Tahaks rohkem pilte!