Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: S-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=107)
+--- Teema: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? (/showthread.php?tid=22096)



Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - 500sel - 03-03-2011

Kuidas aru saada kas keti(pinguti) lagin? vahel peale seismist külmkäivitusel tuleb imelik klõbina hääl mootorist...mitte alati...ei tea mis too olla võib?omanik väitis, et peale õli vahetust tekkis kui täissyndi 5w40 sisse pani.
Kas see pinguti vahetamine on suur ja kallis töö?
Autoks 400sel w140


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - ReinGSM - 03-03-2011

Kui enne oli poolsünt 10w 40 ja selle asemel pandi täissünt 5w 40 ning hakkas külmalt lagisema pakuksin hoopis hüdrotõukureid lagistajaks.


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - 500sel - 03-03-2011

(03-03-2011, 11:35 PM)ReinGSM Kirjutas: Kui enne oli poolsünt 10w 40 ja selle asemel pandi täissünt 5w 40 ning hakkas külmalt lagisema pakuksin hoopis hüdrotõukureid lagistajaks.

praegu siin foorumit uurides mõtlesin veel, et viga võib rihmapingutis olla...arvasin enne, et rihmapinguti hakkab vaid diislitel lagisema!?
aga tõukurite hääl...olen seda kuulnud aga see on teistmoodi tiksumine?vist


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - ReinGSM - 03-03-2011

tõukurite hääl on jah tiksumist meenutav


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - hents99 - 04-03-2011

Neid hääli jah üle neti väga ei kirjelda.

Ma ei ole konkreetselt kursis, kuidas M119 puhul rihmapingutus on lahendatud, aga näiteks M104`l, mis on sama ajastu mootor, on pinguti amort, mille puksid ära väsivad (kumm saab otsa) ja siis hakkab lagistama/põristama nagu vanakooli diislid. Aitab kui teha pronkspuksid (olen neid lugematu arvu teinud).

Ketiajami hääl on ikka selline kõrisev/ragisev.

Hüdrotõukurid klõgisevad.


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - Ermo - 07-08-2011

(03-03-2011, 11:38 PM)500sel Kirjutas:
(03-03-2011, 11:35 PM)ReinGSM Kirjutas: Kui enne oli poolsünt 10w 40 ja selle asemel pandi täissünt 5w 40 ning hakkas külmalt lagisema pakuksin hoopis hüdrotõukureid lagistajaks.

praegu siin foorumit uurides mõtlesin veel, et viga võib rihmapingutis olla...arvasin enne, et rihmapinguti hakkab vaid diislitel lagisema!?
aga tõukurite hääl...olen seda kuulnud aga see on teistmoodi tiksumine?vist
täna avastasin enda 3,2B mootoril, mis tekitas imeliku kriginat ja raginat mootoris.Oligi rihmaamort,ise arvasin juba,et kett või ketitald läbi ,et tühikäigur miski imelik hääl on.Vaata igaksjuhuks see amort üle.


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - itbilen - 11-08-2011

Sama jama oli 3.2 ga. Sarnast plaginat mis pöörete tõusmisel kadus,tegi pump.


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - Priit - 11-08-2011

(11-08-2011, 10:22 PM)MBw140 Kirjutas: selline hääl? http://www.youtube.com/watch?v=eSdOOhrZ_IE mis sellevastu aitaks?
Kontrolli lamerihma amorti. Kui puksid läbi, võib anda sarnast laginat.


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - MBw140 - 11-08-2011

Ok proovin siis kas rihma maha võttes hääl kaob...aga tundub nagu ei tule mitte eest rihma juurest vaid vasakultpoolt mootori seest.
Aga see pump? mis pump? mitte veepump? õlipump? mis sellevastu aitaks?
Ise tegin mootori sisepesu ainega ja uus täissünt õli-ei aidanud. Üks ennustab, et sõrm, teine, et saale hoopis...


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - Priit - 12-08-2011

(11-08-2011, 11:03 PM)MBw140 Kirjutas: Ok proovin siis kas rihma maha võttes hääl kaob...aga tundub nagu ei tule mitte eest rihma juurest vaid vasakultpoolt mootori seest.
Aga see pump? mis pump? mitte veepump? õlipump? mis sellevastu aitaks?
Ise tegin mootori sisepesu ainega ja uus täissünt õli-ei aidanud. Üks ennustab, et sõrm, teine, et saale hoopis...
Ma pole päris kindel, kas vigase amordi puhul kuulamisel rihma mahavõtmine aitab, pigem (rihm peal) puutoikaga rihmaamordile surve peale anda ja kuulata, kas heli muutub. Minu auto (2,2 bensiin) tegi sarnast häält, mis vigase amordi vahetamisega kadus, tundus ka, et midagi mootori küljes teeb häält.


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - itbilen - 12-08-2011

(11-08-2011, 11:03 PM)MBw140 Kirjutas: Ok proovin siis kas rihma maha võttes hääl kaob...aga tundub nagu ei tule mitte eest rihma juurest vaid vasakultpoolt mootori seest.
Aga see pump? mis pump? mitte veepump? õlipump? mis sellevastu aitaks?
Ise tegin mootori sisepesu ainega ja uus täissünt õli-ei aidanud. Üks ennustab, et sõrm, teine, et saale hoopis...
Secondary air pump, asub vasakul all.


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - kentq - 12-08-2011

(11-08-2011, 11:03 PM)MBw140 Kirjutas: Ok proovin siis kas rihma maha võttes hääl kaob...aga tundub nagu ei tule mitte eest rihma juurest vaid vasakultpoolt mootori seest.
Aga see pump? mis pump? mitte veepump? õlipump? mis sellevastu aitaks?
Ise tegin mootori sisepesu ainega ja uus täissünt õli-ei aidanud. Üks ennustab, et sõrm, teine, et saale hoopis...

Saaled ja sõrmed jätaks kõrvale.
Metall soojenedes teatavasti paisub, ja reeglina siis saale kolks kaob.


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - v6sa - 12-08-2011

Kui rihma maha võtad, kaovad kõik rihmaga ringiaetavad ja häälitsevad süüdlased korraga. Selles mõttes on rihmaga parem - saad ükshaaval kuulata.

Kett peaks pidevalt lagisema. Rihmapinguti lagin sõltub pööretest. Ma olen märganud, et amordile piisab häälitsemiseks imeväikesest lõtkust. Kui mootori töötamisel amort nähtavalt vibreerib, tasub kahtlustada. Korras ja tihe amort liigub edasi ja tagasi üsna sujuva käiguga, mitte ei värise.

Miks süüdistad ajameid ja mitte mõnda hüdrotõukurit?


RE: Kuidas keti(pinguti) klõbinat ära tunda? - kaido - 05-05-2012

mul ka tegi algul niisugust häält, nüüd olen vahetanud, torud, mis juhivad õli ühe nuka juurest teise juurde, tulemus 0, täna vahetasin hüdrotõukurid, tulemus 0.
Hetkel ei tööta 5 silinder, seda näitas ka diagnostika, arvatavasti järgmine samm mul kaan maha või uus mootor.