Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
MB 230CE 1983 C123 - markom - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Teema: MB 230CE 1983 C123 - markom (/showthread.php?tid=21955)



MB 230CE 1983 C123 - markom - markom - 20-02-2011

Tere kaasfoorumlased. Sai ka siis lõpuks asi kätte võtta, et teema ära teha oma Mercedesest. Autoks on siis:

Mark: Mercedes-Benz 230CE
Väljalaskeaasta: 01.1983
Läbisõit: ~347000
Mootor: 2.3 R4
Võimsus: 100kw (136HP)
Käigukast: manuaal 4-k
Värvus: pruun (427)
Salong: must riie
VIN: WDB12324310018851

Lisavarustus: 2x el. aken, el. peegel(parem), tahhomeeter, el. katuseluuk, iluliistud salongis(puitdekoor), tagaklaasi soendus, käetugi tagaistmel.

Natuke ka ajalugu: Antud isend sai soetada 2007 suvel Tallinnast. Enne seda olevat liiklenud Pärnu kandis. Toomise aeg oli auto visuaalsel vaatlemisel üsna räbalas seisus - esines nii mõneski kohas läbivat roostet, salong oli saanud veekahjustusi ja ka juhipingist vaatas ''leib'' vastu ning ka tervikus polnud auto ise liikuma nõus. Aga sellegi poolest läks see treila peale ja koju ta toodigi:d. Nii pea kui auto kodu, kiskusime kõik laiali, et kindlaks määrata, mis seisus kere tegelikult ka on ja mis tuli välja oli kurvastav. Algseisundist kahjuks pilte pole, kuna nod lihtsalt müstiliselt kadunud

Tehtud tööd: Enamus põrandat asendatud uue plekiga, samuti küljekarbid, esitiivad, plus muud nipet-näpet lappimis tööd. Tagasild tervenisti remonditud ehk siis puhastatud värvitud, uued puksid, trossid, laagrid, kettad, klotsid. Osaliselt uus küttetorustik, kuna algne hele beez riide sisu oli liiga halvas seisus + kõiksugu plastikud olid katki ja roosaks pleekind, siis võtsime terve salongi doonor autost - sama aasta 230CE, millega sai ka terve aasta liikluses osaletud. Heli süsteem paigalatud originaal seades(doonorist võetud). Paigaldada sai ka tehase tooniga klaasiring. Originaal veljed lastud korda teha. Ja muidugi mis kõige tähtsam - uus värvkate...ilus pruun ilma metallikutaBig Grin

Vead: Esisild tahab uusi sarniire, salongis põrandamattidele pehmendus uuesti külge liimida, ukse alused kummiliistud puudu, mõned iludetailid puuduvad, taga aknalaud on valet värvi(valgeks pleekind), käiguvahetus guliss(tuntav aste 1 ja R käiguvahel puudub), mootor, kuid sellest teeb juttu edaspidi pikemalt.

Plaanid: Kõik eelnimetatud vead kõrvaldada, lisada elektriantenn, värvkatte läiget parendada.

Kõigest hoolimata sai Mercedes'ega bensiini minna raiskama ja sõitu nautima 2010 juunis ning sai tõdetud, et 123 on ikka 123

Aga siit ka siis mõned pildid 2010 suvest:

[Pilt: 29348-DSC03147.JPG]
[Pilt: 39946-DSC03132.JPG]
[Pilt: 42535-DSC03140.JPG]
[Pilt: 72665-DSC03160.JPG]
[Pilt: 26669-DSC03127.JPG]
[Pilt: 23598-DSC03165.JPG]
[Pilt: 37347-DSC03057.JPG]

markom


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - Renkju - 20-02-2011

Täitsa kenasti vaeva nähtud ning eesmärk on täidetud- otseloomulikult peab eesmärk sisaldama pidevat hoolitsemist ja kontrolli Smirk
Aga salong paistab viisakas ja värske, ning plekitööd ja värvitööd kenasti tehtud- Muidugi mina isiklikult oleks metalliku kasuks osutanud, aga puhtalt iga inimese oma valik, siiski on värv kena ning annab autole viisaka mulje.

Edu edaspidisega ja hoia oma kolme Nod


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - Laur - 20-02-2011

Väga ilus.


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - Karl - 20-02-2011

Kenas asi ja hoolega ehitatud, värvivalik on muidugi maitseasi.


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - markom - 22-02-2011

Värvivalikust jah nii palju, et sai kaaluda erinevaid toone nagu näiteks punane ja must jne. Metallik värvi idee sai kohe maha matta, kuna tolle värvimiseks lihtsalt tingimused kodus puudusid. Lõpp kokkuvõttes langes otsus jah siiski sellele pruunile, kuna seda tooni oli ta ka algselt, mida kinnitab ka VIN, ning see oli ka odavam. Arvestatud sai ka asjaolu, et kuna algselt ta oli juba pruun, siis oleks olnud üsna keeruline teist tooni teha puhtalt igast spetsiifiliste kohtade katmise pärast. Piinlikult inetu oleks, kui auto on kaetud uue kirka mis tahes värvitooniga ning kuskilt hakkaks välja kumama vana pruun värv.
Aga sellegipoolest sobib seegi värv äärmiselt hästi W123'le, sest eks ole need ju juurutatud helgete peadega inseneride/disainerite poolt ja milleks seda ise muuta:d


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - janek126 - 22-02-2011

NiceThumbsupThumbsupThumbsup

Ma muidugi ei tea Su vanust, kuid korras üks-kaks-kolm teenib ka sinu lapselapsi.
Edud ja hoia ilusat autot.

Janek.


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - Mondos - 22-02-2011

Mulle see värv väga meeldib. Tõeliselt ilus klassika.


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - 200di - 22-02-2011

Kena värv sobib väga hästi w123-mele, piltidilt ei jäta see värv sama muljet kui auto kõrval seistes.
Jõudu sulle edaspidiseks.


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - hannes_s - 22-02-2011

Teades mis seisus see auto algul oli, siis peab kiitma, et väga suur taastamis töö on lõpuni viidud. Thumbsup


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - markom - 16-05-2011

Tere

Kergeks teema värskenduseks lisaks informatsiooni vahepeal toimunust.
Talveunest ärkas pill kenasti ning ettevalmistused teede vallutamiseks sai samuti ette võetud.
Alustatud sai probleemsetest detailidest esisillas - nimelt läksid vahetusse alumised sarniirid ning pikkijooksu tugimunakad mis kinnituvad kere külge. Peale vahetust oli auto jälle kenasti vaiksem....kuid nagu ikka ei saa head ilma et midagi halba ei lisanduks[Pilt: icon_cry.gif]. Nimelt ühel heal päeval kui läksime proovisõitu teostama, juhtus vastu tulema teine sõiduk, mille alt lendas väike kivike vastu esi klaasi tekitades loomulikult ka täkke, mida esmapilgul ei osandki vaadata. Nädal hiljem tekkis sellest ootamatult pragu, vastavas asutuses lasime augu ette puurida, kuid tulutult...pragu otsustas oma teed jätkata...halb asi muidugi see, et tegu oli täiesti uue klaasiga ning tõenäoliselt tuleb see varsti taas asendada[Pilt: crybaby.gif].
[Pilt: 77753-P1000643.JPG]

Mõni suvine pilt ka
[Pilt: 43929-P1000636.JPG]
[Pilt: 24647-P1000635.JPG]

Auto on nädala jagu Tartus liigelnud ning siin sai ka sõbraga käsile võetud tööd värvi läike parandamise eesmärgil. Poleerimisel tekkinud erinevus on väga silmnähtav.

Tervitab markom


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - markom - 21-05-2011

Tervist
Vahepeal sai ka veidi värskendusi teostada ning külastada Silberauto asutust, kus tellitud said all nähtavad pisi asjad: kunde poolne kroomkate peeglile ning armatuuri aluste palstikute kruvide katted (6 tükki).
[Pilt: 89677-P1000665.JPG]
[Pilt: 86378-P1000666.JPG]

Uued asjad lisavad kenasti originaalsust ja värskust. Tõenäoliselt tuleb lähiajal uuesti S-autot külastada ja ka uus käigukangi nupp tellida, sest vana on alla igasugust arvestust.

markom


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - taaviw126 - 21-05-2011

Nice nice. Mulle sellised orikad meeldivad.


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - ktmduke - 09-01-2013

Kena klassika sul.
Kas 123 kupeel on ka passis 4 kohta?


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - markom - 09-01-2013

Tere taas

Kuna pole üle pika aja siia kirjutanud miskit, siis teekski kerge ülevaate vahepeal toimunust.
Suurim uuendus sai tehtud mootori osas. 2011 augustis õnnestus leida väikses läbisõiduga 190E 2.3, mille mootor sai asendada 2.5 diisliga(oli see nüüd tark tegu just aga...) ning üle jäigi 2.3 mootor. Kuna tegu oli uuenduse läbinud mootor, siis sel oli juba 2-realine kett, hüdrotõukurid ning laia rihmaga, mis on oluliselt vaiksem võrreldes vana 123 samatüübi mootoriga. Nii algaski juppide sobitamine. Uuemale mootorile läks peale endine vana pritse süsteem koos kolletoriga, vanem õlifiltri kopsik, klapikambrikaas, väljalaske kollektor ning modifitseerida tuli roolivõimu voolikuid ja veepumba õhutus. Ühe vahetussoojaga läks alla ka uuem 4-käiguline kast.
Õnneks hakkas see kompott ilusti toimima.
Teise asjana sai tagasilla säädimine tehtud - rattalaagreid veidi peale keerata ebameeldiva lõtku tõttu ning difri külglaagrite ja kõigi simmerite vahetus.

2012 Suve keskpaigaks saime auto liikuma ja tehtud ka väike sõit Soomemaale - 800 kilomeetrine distanst möödus muretult.

Hetkel seisab ''hobinurk'' talvekorteris. Plaanis on vahetada esimesed rattalaagrid ja vaadata kriitiliselt sillapulgad üle, sest mingi detail teeb mõistetamatult kolinat olgugi, et TÜV kinnitas pitsati ja allkirjaga täielikku korrasolekut, käega katsude ei tunne ka miskit. Kohendada oleks ka salongi poolt tarvis aga eks igaasi omal ajal.

Värskemaid pilte lisan vast kevade suve poole.

Senikauaks kõike Head
markom


To: ktmduke - vastates Su eelnevale küsimusele, siis jah, passis on kirjas 5 istekohta


RE: MB 230CE 1983 C123 - markom - evilman - 10-01-2013

Tubli töö tehtud! Harva näeb w123 kupeed linnapildis.