Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
k: w201 automaatkäigukast - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: C-klass, 190E, 190D (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=105)
+--- Teema: k: w201 automaatkäigukast (/showthread.php?tid=21769)

Lehed: 1 2


k: w201 automaatkäigukast - rasmus.kuusemets - 04-02-2011

küsimus,et käigukastis on mingid metalli tükid. arvatavasti on .k.kastis selle jura "kõrvadega" ühilduvad jupid. [Pilt: torque_asi.JPG].
küsimus: Mis asi mul kastis katki on ? kas see on väga tähtis asi, sest muidu atuo sõitis, nagu polnud mingit probleemi käiguvahetusega. kui see takistab sõitu ja võib miskit veel hullemini p**se keerata, siis kas seda annab remontida vahetada, või lihtsam osta uus kast?


RE: k: w201 automaatkäigukast - R129 - 05-02-2011

Pildil on hüdromuhv. Aga tema kõrvade jupid ei saa käigukastis olla. Heal juhul laguneb ühesuunasidur seal trahvos või mõni laager.
Aga üldiselt ei saa su postist eriti aru.


RE: k: w201 automaatkäigukast - rasmus.kuusemets - 05-02-2011

aga mida need hüdromuhvi kõrvad kastis ringi veavad?


RE: k: w201 automaatkäigukast - Laur - 05-02-2011

Ikka ei saa aru??
Millised "kõrvad" ?
Kaks sälku mis on kasti poolele? Need veavad kasti õlipumpa, lõhutakse ära kui pannakse kasti valesti alla.
Hüdromuhv pannakse õieti kasti külge ja tõstetakse mõlemad korraga mootori külge.


RE: k: w201 automaatkäigukast - rasmus.kuusemets - 05-02-2011

nii, ok eks see vist siis õlipump ongi.
aga kuidas see õlipüumba korpus lahti tuleb, et sinna ligemale pääseks? kas mingite tõmmitsatega?


RE: k: w201 automaatkäigukast - R129 - 06-02-2011

Õigelt poolt poldid ära keerates ja pisut jõudu rakendades (tihend hoiab kinni). Mida sa lammutad kui sa ei oska seda korda teha?


RE: k: w201 automaatkäigukast - rasmus.kuusemets - 06-02-2011

Pump sai laiali võetud ja homme (esmaspäeval) spetsialistide juurde keevitusse. õhtuks ehk kõik koos ja mootor peal Big Grin


RE: k: w201 automaatkäigukast - R129 - 06-02-2011

Pump keevitusse? Kas seal murdusid pumba nagad ära? Vaata edt kokku pannes asja peeti ei keera (tüüpiline viga mis tehakse kui trahvo korralikult pumba peale ei saada).


RE: k: w201 automaatkäigukast - rasmus.kuusemets - 06-02-2011

jah need samad nagad mnis selle hammasratta pael seal on.
kokkupanekul olen nüüd targem.


RE: k: w201 automaatkäigukast - rasmus.kuusemets - 26-02-2011

Järgmine mure mu autoga. kuna tegemist ikka käimakasti probleemiga siis uut teemat tegema ei hakanud.
probleem selline, et kast ei vaheta 3ndalt käigult 4.ndale. kohalt läheb minema, 3as läheb sisse ja siis on kõik. 80km
/h läheb välja ja selle juures pöörded mingi 5000rpm ja sellega kõik.

alguöl arvasin et õli vähe panin juurde ei midagi, siis avastasin et mingi peenike valge vaakumi voolik (sisselaske kollektori küljes) lahti aga ka see ei lahendanud probleemi. kastil muidu vahetasin filtri, õli ja ka tihendi, ja pumba parandasin ära, rohkem pole kastiga midagi teinud.
MIs tal siis nüüd viga võib olla?? kas kastidel tehakse sellist asja nagu reset, mis võib asja lahendada??


RE: k: w201 automaatkäigukast - R129 - 26-02-2011

Sellel autol on peal mehaanilise juhtimisega käigukast - sellele ei saa resetti teha. Ilmselt viga kas hüdroplokis või kick-downi lülitis - trossis.


RE: k: w201 automaatkäigukast - rasmus.kuusemets - 26-02-2011

hüdroplokk on see karp seal tulemüüri küljes, kus need voolikud ja üks juhe küljes??


RE: k: w201 automaatkäigukast - R129 - 26-02-2011

Ei hüdroplokk on kasti sees http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=4701&pid=29355#pid29355


RE: k: w201 automaatkäigukast - rasmus.kuusemets - 26-02-2011

kas ma saan sellele, kasti põhja eemaldades ligi või pean mootori ja kasti maha võtma auto küljest ??
ja Äkki suudab keegi veel midagi pakkuda, sest pärast suht tont tunne kui lammutan kasti laiali panen kokku ja ikka midagi tolku pole.


RE: k: w201 automaatkäigukast - R129 - 26-02-2011

Ei soovita seda ise lahti võtta, sest pärast kui midagigi valesti kokku paned, siis ei tööta asi enam üldse.
Muidu käib ta kasti karteri põhja eemaldamisel suhteliselt hõlbsasti ära - esimesel korral võid tagasi panekuga küll ühe kõrva ära murda, kuid eks see on siis kooliraha. Kasti karteri poldid käivad ka suht nõrga jõuda kinni, muidu keerad tihendi katki. Tulemuseks on mahlad väljas.


RE: k: w201 automaatkäigukast - v6sa - 27-02-2011

Äää nüüd pahanda, kuid mulle tundub, et Sul on vähevõitu teadmisi ajukirurgia tegemiseks... Ilmselt ei viitsi keegi siin hakata üldiseid remondijuhiseid kirjutama.

Loe läbi Secmani käigukastisaaga, R129 kirjutised käigukasti teemal ja Heinari küüraka teema ning siis kujunda endale pilt, mida üks automaatkast endast kujutab. Ning siis küsi konkreetseid juhiseid detailide kohta...

Kui kast üle kolmanda ei vaheta, on viga siiski kasti kõhus. Kas just hüdroplokis (kuigi see kõlab tõenäolisena). Ilmselt oleks odavaim võimalus osta mõne räime alt järgmine kast. Miks just räime? Aga seepärast, et siis saad veenduda kasti töötamises proovisõitu tehes. Kuuri alt võid saada heas korras kasti aga võid saada ka "heas korras" kasti...
Või hangid endale kirjandust kasti kohta, teed selle tööpõhimõtte selgeks ja siis hakkad R129le konkurendiksUnibrow

Igas petteks küsin, kas Sa kastiõli taset mõõdad ikka töötava mootoriga, kang P (või N) peal?


RE: k: w201 automaatkäigukast - rasmus.kuusemets - 27-02-2011

Ära muretse ei pahanda, sest minu Mercedes-Benz on pere esimene Mercedes-Benz, ja samuti pole peres ühtegi automaatkastiga liikurit olnud. nii, et tedmisi on praktiliselt 0

Jah õli kontrollisin ikka töötava mootoriga, enne lasin natuke töötada, tegin isegi prooviks väikse ringi, ja siis kontrollisin.
niii benzworldis sain sellise vastuse:
I believe it is the b1 piston that controlls the 3-4 shift. Maybe yours is broken.
Kas on võimalik ?? ja see peaks olema lihtsam kui kogu kast laiali lammutada ??? nagu jooniste pealt nägin


RE: k: w201 automaatkäigukast - R129 - 27-02-2011

Kast ei ole kosmosest, vaid inimeste tehtud. Sõltub kogemustest ja oskustest - kõike on võimalik esimesel korral ka õigesti teha. Võta plokk alt ja ja tee lahti. Kahe kaane omavahelisel avamisel on hunnikus kjuule ja klappe mis tuleb 101 % õigesse kohta tagasi panna. Kui kõik klapid liiguvad (ei ole mingi vedru purdunud või kinni kiilunud), siis hakka kasti lammutama. Äkki on seal mõni kolb puru, kuid ei usu seda sest siis oleks kast libisemises. Sinu puhul elldan siiski hüdroploki sisest viga või siis trosside, vaakumite jama.


RE: k: w201 automaatkäigukast - v6sa - 27-02-2011

Kas lõpuni väljatõmmatud asendisse kinnikiilunud tross võiks takistada neljandat käiku lülimast? Sest kõik muud välised mõjutajad (KD, vaakumid) ju ikkagi lasevad lõpuks käiku vahetada...

Kolbe vist ikka ei saa ilma kasti lahkamata kätte... Või saab? Kuigi kolvi või selle tihendi tõrke korral peaks 3. käik ju välja lülituma ja kast niiöelda vabale jääma...Icon_rolleyes

Iseenesest on hüdroploki lammutamine väiksem töö (ja veana tõenäolisem, kui Sul juba kastipõhjas metalli oli). Alusta vast sellest.

Tõsi, ma soovitan puhastada üks siiber korraga... Secman tõmbas kõik korraga lahti ja hiljem oli tal selle pusle kokkusaamisega üksjagu tööd.


RE: k: w201 automaatkäigukast - R129 - 27-02-2011

Kickdown jätab peale väiksema võimaliku käigu. Ehk siis peaks ka ilmselt I ja II käik väga pikad olema.