...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz Eesti Klubi (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=1) +--- Foorum: Vaba teema (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=16) +--- Teema: ...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... (/showthread.php?tid=21665) |
...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... - Ester - 29-01-2011 Tore jutt soome lehest Mercedes-Benz vastupidavusest, kui neid ikka hooldada. Ja seda ka uuema mudeli CDI mootor puhul ...;-) Väidetavalt üle miljoni sõitnud automaatkäigukast lõpetab oma teekonna lõpuks Stutgarti muuseumis. Originaaltekst soome keeles : Miljoonan kilometrin Mercedes-Benz kulkee yhä... ...või piltideta siit: Miljoonan kilometrin Mercedes-Benz kulkee yhä Perjantai 28.1.2011 klo 09.02 Antti Tarvainen tavoittelee jo toisella Mersun limousinellaan miljoonan mailin rajaa. Tarvaisen auto on E-mallin 270 CDI, jonka saksalainen koriräätäli on pidentänyt 1+7-paikkaiseksi limusiiniksi. Auto otettiin käyttöön heinäkuun alussa vuonna 2004. Tarvaisen auto on E-mallin 270 CDI, jonka saksalainen koriräätäli on pidentänyt 1+7-paikkaiseksi limusiiniksi. Auto otettiin käyttöön heinäkuun alussa vuonna 2004. (MARKKU RUOTTINEN) Ennen Mercedes-Benz-kauttaan Tarvainen käskytti Cadillac-limousinea yli 660 000 kilometrin ajan. Ennen Mercedes-Benz-kauttaan Tarvainen käskytti Cadillac-limousinea yli 660 000 kilometrin ajan. (MARKKU RUOTTINEN) Siinä meni kuitenkin jo kolme laatikkoa ja Tarvaisen kärsivällisyys. Siinä meni kuitenkin jo kolme laatikkoa ja Tarvaisen kärsivällisyys. (MARKKU RUOTTINEN) Yli miljoona kilometriä kestänyt automaattivaihteisto päätyy Stuttgartiin Mersun museoon. Yli miljoona kilometriä kestänyt automaattivaihteisto päätyy Stuttgartiin Mersun museoon. (MARKKU RUOTTINEN) Kilometreissä miljoona meni rikki jo heinäkuussa ja nyt on tullut 70 000 kilometriä lisää. Tarvaisen ensimmäinen miljoonan mailin Mercedes-Benz vietiin Mercedeksen museoon Stuttgartiin. Sinne päätyy myös tämä nykyinen vuonna 2004 rekisteröity ajopeli aikanaan. Oululainen taksiautoilija Antti Tarvainen ei ymmärrä niitä kollegoitaan, jotka eivät huolehdi autoistaan vaan vaihtavat ne jatkuvasti uusiin. Huonokuntoinen taksi on hänen mukaansa turvallisuusriski. - Olen istunut sellaisissa uudehkoissa takseissa, joissa jopa jarrut ovat olleet lähes kelvottomat, mutta kuljettaja on vain todennut, että keplottelee sillä, kunnes saa pian uuden auton. - Sellainen on anteeksiantamatonta leikkiä asiakkaiden turvallisuudella, Tarvainen sanoo. Hänen mukaansa autoilla voi hyvin ajaa pitempään, kuin nykyisin on tapana. Edellytyksenä vain on, että autosta pitää hyvää huolta. Tästähän Antti Tarvainen itse on loistava esimerkki miljoonan kilometrin Mersuillaan. Vaihdelaatikon rikkoontumisen miljoonassa kilometrissä hän jo hyväksyy. Se on niin pitkä ikä laatikolle, että Mercedes halusi myös tämän vaihdelaatikon museoaarteidensa joukkoon Stuttgartiin. Jatkuvasti Sport-asennossa Tarvaisen vinkki automaattivaihteen pitkään ikään on, että hän pitää vaihdetta aina Sport-asennossa. - Se varmistaa, että auto lähtee aina ykkösvaihteella eikä luistata sen vuoksi kytkintä. Normaaliajossa auto lähtisi usein kakkosella, mutta luistattaisi jonkin verran ja varmasti myös rasittaisi enemmän, Tarvainen sanoo. Viime syksyyn sattui myös toinen ongelma: ilmastointilaite hajosi. - Se laitettiin kokonaan uusiksi: höyrystin, lauhdutin, kuivain, kaikki. Se oli suuri remontti, mutta kesti lopulta vain 12 tuntia, kun kaksi asentajaa työskenteli tiiviisti. Yhden auton taksiyrittäjälle on tärkeää, että auto on jatkuvasti ajossa. Se sopii Tarvaisen mukaan myös autolle, koska silloin taataan se, että auto on jatkuvasti lämmin. Kylmäkäynnistykset rasittavat, minkä vuoksi on älytöntä, että kovilla pakkasilla lohkolämmittimiä käytetään vain pari tuntia aamulla, minkä jälkeen lähdetään heti ajamaan aamulla. Ei edes uskalleta lämmittää autoa ensin riittävästi tyhjäkäynnillä, koska sekin on kiellettyä. - Minulla on kaksi apulaista, minkä vuoksi auto lepää korkeintaan kolme tuntia vuorokaudessa. Tarvaisen filosofiana on ajaa autoillaan pitkään ja käyttää huoltoihin se raha, joka muutoin menisi välirahana uusien ostamiseen. Juuri 50 vuotta täyttänyt taksiautoilija aikoo jatkossakin pysyä merkissä. - Pitkää limousinea en kuitenkaan enää hanki. Olen ajatellut, että ostan S-Mersun, jolla voi myös tehdä vaativia kuljetuspalveluita, Tarvainen sanoo. TOM KALIMA RE: ...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... - indrek - 29-01-2011 Ma lesvenis nägin punnsilma, millel oli juba üle 900 000 ette kerinud RE: ...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... - joristaja - 29-01-2011 (29-01-2011, 08:18 PM)indrek Kirjutas: Ma lesvenis nägin punnsilma, millel oli juba üle 900 000 ette kerinud ega sa ei mäleta äkki mis mootoriga see isend oli? RE: ...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... - indrek - 29-01-2011 (29-01-2011, 08:49 PM)joristaja Kirjutas:(29-01-2011, 08:18 PM)indrek Kirjutas: Ma lesvenis nägin punnsilma, millel oli juba üle 900 000 ette kerinud 2.2 CDI RE: ...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... - joristaja - 29-01-2011 (29-01-2011, 08:54 PM)indrek Kirjutas: 2.2 CDIvau, samas "naised saunas" on rääkinud, et see mootor pidi üks kapriisemaid olema ja igasugu vigu ja hädasi pidi neil just kõikse sagedamini esinema aga nagu näha, on võimalik ka selle mootoriga piisavalt kaua kulgeda ise pean parimaks 95kw diislit. RE: ...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... - indrek - 29-01-2011 (29-01-2011, 09:00 PM)joristaja Kirjutas:(29-01-2011, 08:54 PM)indrek Kirjutas: 2.2 CDIvau, samas "naised saunas" on rääkinud, et see mootor pidi üks kapriisemaid olema ja igasugu vigu ja hädasi pidi neil just kõikse sagedamini esinema aga nagu näha, on võimalik ka selle mootoriga piisavalt kaua kulgeda Tundub, et naised siiski ei tea autodest. CDI mootoristest on 2.2 üks vastupidavamaid ja odavaim ülal pidada. RE: ...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... - cornah - 29-01-2011 Mul on sama info mis Indrekul. Niiet vanasõna, ära usalda naist ega pidureid! RE: ...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... - indrek - 29-01-2011 (29-01-2011, 09:44 PM)cornah Kirjutas: Mul on sama info mis Indrekul. Niiet vanasõna, ära usalda naist ega pidureid! RE: ...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... - v6sa - 30-01-2011 Jätaks vast nüüd naised ja pidurid ja mõtleks hoopis ühele teisele asjale... 1 megakilomeeter ilma kapremondita! Ja seda mitte pommikindla W115ga, vaid kõigi poolt parjatud CDImootorit eviva kiirroostetava punnsilmaga... Vaid jooksvad hooldused ja kuluvosade vahetused. On, mille üle mõelda auto kasutuskultuuri kontekstis Eriti pidevalt tõusetuvate teemade valguses, kus järjekordne mootor lastakse olematu läbisõidu juures laiali... Sellest artiklist jäi silma, et käigukast on pidevalt olnud S peal. Kuna soojus on kasti surm, siis võiks tõepoolest veidi jäigem lülitus ja 1. käiguga paigaltminek siin anda kastile veidi hõlpu. Või on siin veel mõni põhjus, mida oleks sarnase auto kasutajal hää kõrva taha panna. Kas 722.6xx kastid ikka lähevad S asendis 1. käiguga paigalt ka gaasiga leebemalt ümber käies? Põhjagaasiga (ikka nupuni vajutades) lähevad küll, aga just rahulikult liikuma hakates. RE: ...miljoni kilomeetri läbissõiduga Mercedes-Benz sõidab ikka.... - R129 - 30-01-2011 722.6 kast läheb S režiimis paigalt esimese käiguga minema. Võimalik, et on olemas mingeid softe X pillidel, mis 2 käiguga stardivad, kuid ma pole seda kulnud ja ei usu sellesse. 722.6 kastid lähevad W/C teise käiguga. Uuemad seitsme-käigulised panevad selles režiimi ka esimese käigu sisse. |