Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
124 300D uudishimu/nõuanne - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: 124 300D uudishimu/nõuanne (/showthread.php?tid=21278)



124 300D uudishimu/nõuanne - abt - 28-12-2010

Olemas 124 92a. 300D 83kw.
1. Küsimus uudishimu kohta; mis on ja kas oluliselt vajalik üle mootori tagaosa olev kuuenda silindri väljalaset ja sisselaset ühendav toru, mille sisselaskepoolses osas ka vaakumregulaator?

2. Soovin Tartus leida asist ihutohtrit sellele 124-le. Kas oskab keegi kedagi soovitada?

Tänud aitamast.


RE: 124 300D uudishimu/nõuanne - yamu - 29-12-2010

Kas see pole mitte egr? Vajalik on see ainult rohelistele, auto käib ilma selle jamata paremini. Sellega suunatakse osa töötanud gaasidest uuesti läbi silindri.

Tartus ilutohtrit ei tea, aga kesk-eestis 80 km Tartust on asja võimalik siluda.

(28-12-2010, 10:05 PM)abt Kirjutas: Olemas 124 92a. 300D 83kw.
1. Küsimus uudishimu kohta; mis on ja kas oluliselt vajalik üle mootori tagaosa olev kuuenda silindri väljalaset ja sisselaset ühendav toru, mille sisselaskepoolses osas ka vaakumregulaator?

2. Soovin Tartus leida asist ihutohtrit sellele 124-le. Kas oskab keegi kedagi soovitada?

Tänud aitamast.



RE: 124 300D uudishimu/nõuanne - einar - 29-12-2010

EGR on ka vajalik külma mootori ühtlasemaks käimiseks. mina seda välja vahelt ei viskaks.


RE: 124 300D uudishimu/nõuanne - v6sa - 29-12-2010

(29-12-2010, 07:04 PM)einar Kirjutas: EGR on ka vajalik külma mootori ühtlasemaks käimiseks. mina seda välja vahelt ei viskaks.

Kas oleksid nii hea ja seletaksid oma väite lahti? Mil viisil aitab põlenud gaaside juhtimine sisselaskesse stabiliseerida külma mootori ebaühtlast küttesegu?

Ainus positiivne efekt võiks olla põlenud gaaside soojusest saadav sisseimetava gaasitemperatuuri mõningane tõus, kuid mulel tundub see natuke kahtlane.

Koormuse all põletab mootor puhtamalt küll, kui EGR toimib ettenähtud viisil. Kuid mootori enda tööks seda veaaldist süsteemi vaja pole. Pigem on see üsna tõenäoline vea allikas. Enamus vanemaid masinaid sõidab ilma selleta üsna edukalt.


RE: 124 300D uudishimu/nõuanne - abt - 02-01-2011

Tervitused ja Head Uut!Smile

Kas selle EGR-i kohta diislil on ka kusagil pikemat juttu või infot?
Selle eemaldamine vist vajab pisut eelteadmisi, mitte et punn ette ja juhtmed lahti?


RE: 124 300D uudishimu/nõuanne - kaido - 02-01-2011

(02-01-2011, 11:32 AM)abt Kirjutas: Tervitused ja Head Uut!Smile

Kas selle EGR-i kohta diislil on ka kusagil pikemat juttu või infot?
Selle eemaldamine vist vajab pisut eelteadmisi, mitte et punn ette ja juhtmed lahti?

me ühel peugotil võtsime hammakad seest välja EGR ise jäi vahele ja asi töötas laitmatult, eelnevalt olime neid vahetanud juba paar tükki ja mitmeid kordi puhastanud.


RE: 124 300D uudishimu/nõuanne - hannes_s - 02-01-2011

(02-01-2011, 12:48 PM)kaido Kirjutas: me ühel peugotil võtsime hammakad seest välja EGR ise jäi vahele ja asi töötas laitmatult, eelnevalt olime neid vahetanud juba paar tükki ja mitmeid kordi puhastanud.

Kuidas aru saada, et on vaja puhastada?


RE: 124 300D uudishimu/nõuanne - yamu - 02-01-2011

Head uut ilma egr`ita aastat!
Põhimõtteliselt ongi nii, et punnid igale poole ette. Gaasihoovastiku küljest ühenda lahti, väljalaske juurest punn ette, sisselaskele punn ette (korralikult ja tihedalt), vaakumitele kah punnid ette. Ja halvemaks ei lähe mitte midagi, võibolla kasvab 10 a jooksul 1 rohulible vähem.


(02-01-2011, 11:32 AM)abt Kirjutas: Tervitused ja Head Uut!Smile

Kas selle EGR-i kohta diislil on ka kusagil pikemat juttu või infot?
Selle eemaldamine vist vajab pisut eelteadmisi, mitte et punn ette ja juhtmed lahti?



RE: 124 300D uudishimu/nõuanne - Laur - 02-01-2011

(02-01-2011, 04:09 PM)hannes_s Kirjutas:
(02-01-2011, 12:48 PM)kaido Kirjutas: me ühel peugotil võtsime hammakad seest välja EGR ise jäi vahele ja asi töötas laitmatult, eelnevalt olime neid vahetanud juba paar tükki ja mitmeid kordi puhastanud.

Kuidas aru saada, et on vaja puhastada?

Uuematel autodel läheb mootor avarii reziimi kui EGR ei tööta korralikult. Sellepärast on ka diislitel õhukulu lugeja. Kui EGR avatakse, tahab mootori tööd juhtiv "aju" näha õhukoguse vähenemist, kui seda umbse EGRi pärast ei juhtu ettenähtud kogustes, siis tõmmatakse mootori jõud maha.