Probleem eelsüüteküünaldega - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12) +--- Teema: Probleem eelsüüteküünaldega (/showthread.php?tid=21238) |
Probleem eelsüüteküünaldega - lauri91 - 24-12-2010 Tere. Oman 2002 aasta Chyrsler PT Cruiserit, millel on MB 2.2 diisemootor (CRD), mistõttu pöördungi probleemiga siia foorumisse. Nimelt külmade tulekuga auto käivitub väga kehvalt. Alguses sai kontrollitud akut, et äkki veab lahjalt. Kuid peal on korralik kuivaku, millel on särtsu piisavalt. Seejärel võtsin maha hõõgküünlad - 1 on väga värske (läigib üleni) välimusega ja teised 3 tahmased, mis viitab, et ükski küünal ei ole pikemat aega töödanudki. Põhjus - voolu ei tule peale. Kontrollitud sai releed (kaitse peaks seal sees olema) ning see tundub korras (seest puhas ning süüte sissepanemisel teeb plõksu ära). Juhtmed, mida on silmaga näha, tunduvad samuti vigastamata. Natukene uurides, peaks sellel mootoril olema ka eelsüüteküünalde kontrollmoodul (glow plug control module), mida aga ei leia mitte kusagilt. Mercedese 2.2 CDI-el asub see vasakul (juhipoolsel) lanseka juures (autodata andmetel). Antud Chrysleril on seal mootoriaju. Kas on võimalik, et see nö kontrollmoodul on mootoriajusse sisseehitatud? Kas kellegil on pilti, milline see moodul/plokk välja näeb, siis oskan otsida juba välimuse järgi. Ettetänades ja Häid jõule soovides, Lauri RE: Probleem eelsüüteküünaldega - hannes_s - 24-12-2010 (24-12-2010, 06:38 PM)lauri91 Kirjutas: Seejärel võtsin maha hõõgküünlad - 1 on väga värske (läigib üleni) välimusega ja teised 3 tahmased, mis viitab, et ükski küünal ei ole pikemat aega töödanudki.Vot ei tea, mina olen eelsüüteküünlaid ikka testriga kontrollinud, teinekord niisama akulaadja klemmida vahele pannud ja proovind kas hakkab hõõguma. Lihtsa pealevaatamise järgi küll ei otsustaks. RE: Probleem eelsüüteküünaldega - wdb240 - 25-12-2010 Minumeelest Chrysleril ei ole eraldi eelsüüteküünla moodulit (kui just pole MB V6 cdi või VW rida 4 mootor). Neil tavaliselt kaks eraldi tugevat releed. 1 relee( 1,2 sil.) 2 relee (3,4sil.) kaitset chrysleri mehed ei tunne. Selle asemel meeldib neil kasutada nn. fusible link lahendust. Juhe ise põleb maha teatud kohast ,kuid isolatsioon jääb terveks.. Tavaliselt need fusible lingid on Aku (+) klemmi juures. Remontida ei saa,uut saada pole Aga jh kas küünlad ikka voolu tarbivad ja punaseks lähevad, kui otse voolu peale lajatad? Käivitus hetkel ikka ca 19A peaks ära tarbima. RE: Probleem eelsüüteküünaldega - lauri91 - 25-12-2010 Küünlaid sai esimese asjana proovitud, kui maha keerasin. Löövad hõõguma, nii nagu peavad. Kuidas see nö fusible link üles leida? On see teatud koht eraldi märgitud vms? Aku ise asub salongis, kundepoolse esiistme all. Kapoti all on ka eraldi + klemm toodud. Mootoriruumis on ka kaitsmete ja releede karp, mille kaanel on kirjas mis kus on ning selle järgi on vaid üks relee (glow plug relay). Nagu eelpool mainisin, siis kapoti all on täiesti mercedes-benz´i mootor, põhimõtteliselt identne 2.2CDI mootoriga, süütesüsteem tundub küll sama. RE: Probleem eelsüüteküünaldega - Nustu826 - 25-12-2010 Kui selle "Glow Plug Relay" välja võtad, siis mitu klemmi on releel küljes? Relee klemmidelt peaks saama ju mõõta kas releesse akust + jõuab ja sealt peaks saama ka kontrollida ju kas sealt edasi küünaldesse minev(ad) juhtmed on korras. Seda releed peaks juhtima sis mootoriaju vastavalt mootori temperatuurile... RE: Probleem eelsüüteküünaldega - lauri91 - 25-12-2010 Releel on 4 klemmi. Proovisin, releeni vool ei jõua. Kus kohast oleks kõige tõenäolisem viga otsida? RE: Probleem eelsüüteküünaldega - Nustu826 - 25-12-2010 Kuna autoga isiklikku kokkupuudet ei ole olnud, siis ei oska täpselt öelda, aga... Pead vaatama kuhupoole see juhe kus vool peaks olema läheb. Kahtlen, et ta salongi otse aku + klemmile läheb. Kuskil peaks olema liitmik + klemmide jaoks, mis jagab voolu erinevate asjade jaoks. Ehk siis tagant tuleb jäme kaabel ette, kust siis jaguneb starterile, genekale ja salongi. Aga see muidugi ei vasta alati tõele ja võib ka tagant jaguneda salongi ja starterile... Aga ka esindus võib vahest aidata, kui sinna helistada ja muret kurta... BMW-l olen kohanud sellist liitmikku kapoti all oleva aku juures, ja mingil margil oli geneka küljes... |