Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
oktaanarvu korrektor W124 300E - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: oktaanarvu korrektor W124 300E (/showthread.php?tid=19230)



oktaanarvu korrektor W124 300E - Lahekas - 16-07-2010

Lappasin ise autoga kaasas olevat raamatut, kuid ei mõika saksa keelest nii palju, et sealt seda täpselt välja lugeda. Kasutasin ka foorumi otsingut, kuid sealt mingit infot küll ei leidnud. Nimelt mis otstarve täpsemalt on sellel nö rattakesel piduri peasilindri lähedal, kus on peal tähed S ja N ning numbrid 1-7 (vist olid nii). Minu autol on see keeratud 7 peale, kuid mis eesmärki täidavad teised numbrid ja tähed? Ja nii palju ma sain ka veel raamatust aru, et nende muutmisel tuleb mingeid muid protseduure järgida. Oskab keegi selle vidina tööst täpsemat selgitust anda ning kuidas või millal seda puutuma peaks?


RE: oktaanarvu korrektor W124 300E - Karl - 16-07-2010

Niivõrd-kuivõrd ma selle kohta kuulnud olen ja uurinud: ÄRA NÄPI!!! Icon_biggrin


RE: oktaanarvu korrektor W124 300E - Allarr - 16-07-2010

Kunagi on sellest jubinast ka juttu olnud. Kui õieti mäletan, siis selle asendi muutmisega annab ajule märku süütehetke korrigeerimiseks vastavalt bensiini kvaliteedile vms. S - super, ehk siis väga kvaliteetne bensiin( eestis kasutuSmile ), N - normaalne ning numbrid suurenevas järjekorras järjest halvema kvaliteediga bensiini poole.
Eelmine teema ka sellest: http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=7796


RE: oktaanarvu korrektor W124 300E - hents99 - 16-07-2010

Üldiselt peaks need olema plommitud, kui plomm maha kistud, siis võib järjest proovima hakata, millisega kõige optimaalsem oleks.

Praegu on kuumad ilmad(st rohkem hullemaks minna ei saa) ja saab kiiresti teravaima piiri teada. Kui detoneerima hakkab, siis pead keerama "kehvema bensiini" peale.

Edit: Eesti kütuste kvaliteet on kõvasti kehvem, kui näiteks põhjanaabrite omal. Rootsis 95`ga seadesse pandud vabalthingav hakkas siin 95`ga väga kiirelt detoneerima. Algselt originaalajuga sõitis auto 98`ga, kuna aga 95` on "põlemisväärtus" suurem, siis sai 95` peale jäetud, kui oleks korraliku 98`ga seadistatud, ei saaks Eesti tanklakütusega üldsegi sõita, kogu aeg tirin taga.

See muidugi mootori puhul, millel on surveaste 11+++ (kolb ja klapp on päris lähedased)


RE: oktaanarvu korrektor W124 300E - Rolz - 16-07-2010

KE-Jet on juba nii lahe, et jagaja keeramisega süüdet muuta ei saa, keera kuhu tahad, kommukas suudab selle ikka õigeks kruttida.
Kommukal on üks "pime lühise ots" peal, üks ümmargune kaan, originaalis on seal lõputu R ehk kontakt kahe klemmi vahel puudub.
Sinna saab osta eirnevate numbritega kaani, igale numbrile vastab kindel R, ehk vastava takistusega saab muuta süütenurka.
See Oktaanarvukruttija - nii palju kui mina olen aru saanud, peaks see tekitama Lambda'le korrketuure vastavas suunas, kuid ükskord sai proovitud stroboskoobiga süüdet mõõta ja seda kruttida, mina erinevust ei näinud, maybe oli ka pööre liiga madal erinevusteks, ei tea.