Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Mitu liitrit õli aut. kastis? - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: Mitu liitrit õli aut. kastis? (/showthread.php?tid=18546)



Mitu liitrit õli aut. kastis? - Hydroid - 22-05-2010

On plaanis w124 300d automaat kastis õlivahetust teha. Pakutakse erinevaid õlisid, mina arvan, et ikka läheb seesama "punane" õli. Küsimus on selles, et mitu liitrit oleks mul vaja varuda, enne kui vahetust hakkan tegema, ja kuidas täpsemalt see vahetus käib, kas auto peab olema vabal käigul vms. TEadjad seletage palun. Aitäh!! Ja kast on 4 käiguline.


RE: Mitu liitrit õli aut. kastis? - Laur - 22-05-2010

Keerad põhja alt punni ära lased õli välja, siis otsid üles trahvo punni, lased sealt ka õli välja, see järel kastil põhi alt ära, vahetad filtri ja põhja tihendi ning uuesti kokku tagasi. Punnid alla ja umbes 3l midagi õli sisse, paned autol mootori tööle, see järel ülejäänud umbes 3,5-4l õli juurde. Kokku kusagil 7l.
Õli kallatakse kasti mõõtevarda august.


RE: Mitu liitrit õli aut. kastis? - Karl - 22-05-2010

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp


RE: Mitu liitrit õli aut. kastis? - hents99 - 22-05-2010

Õli taset kontorllid P asendis. Aegajal, pärast õli lisamist võib igaks petteks käigud läbi lapata ja siis kontrollida.


RE: Mitu liitrit õli aut. kastis? - mp3god - 23-05-2010

[Pilt: k1kit3.jpg]
Kui ei leia hüdrotrafo punni, pead mootorit ringi keerama.
Õli taset kontrollitakse alati töötava mootoriga. Külmalt vaadates on normaalne kui õlitase ületab vardale märgitud maksimaalset taset.


RE: Mitu liitrit õli aut. kastis? - R129 - 23-05-2010

EI OLE NORMAALNE kui külmalt ületab maksimaalset taset. Kuna vedelikel on omadus soojenedes paisuda, siis ongi vardal kaks triipu. Külmalt peab olema alumine ja soojalt ülemine.


RE: Mitu liitrit õli aut. kastis? - mp3god - 24-05-2010

Esimene pool su jutust muidugi õige, aga teine pool läheb vähe käest ära, selle soojuspaisumise teemal. Icon_smile
Soojalt, töötava mootoriga, on õli kastis tarvitusel, st. et erinevates uuretes ja käikudes jne. Külmalt vajub õli õlivanni. Sellepärast on tasemete erinevus. Ise eelistan siiski varjanti kus töösooja mootriga on tase alumiselt kriipsul ja külmalt siis ideaali kohaselt ülemisel, kuid reaalselt kipub nõks üle ülemise olema. Täidetakse ikkagi alumise kriipsu järgi. Pole kuulnud, et kui külmalt üle ülemise näitab, siis hakatakse jao järgi õli kastist välja laskma.


RE: Mitu liitrit õli aut. kastis? - hents99 - 24-05-2010

Ise kasutan sama meetodit, nagu Jürgen.
Jutt, et õli kuumaks ajades kuhugi "mujale ära paisub" on veidi kahtlane.

Teiste markide kastidel on üldiselt ka külm (alumine) ja kuum (ülemine) kriipsu alla kirjutatud.


RE: Mitu liitrit õli aut. kastis? - Renkju - 24-05-2010

Ja ka pisumine kehtib jahutusvedeliku kohta.

w124, 3.0 liitrisesse, läheb õli automaat kasti 5.0 liitrit. Õliklass ATF-A. 5 liitrit tähendab siis seda, et kui lased kasti täitsa tühjaks ning uuesti täitmiseks.


RE: Mitu liitrit õli aut. kastis? - R129 - 24-05-2010

Pange mootor käima külmalt ja mõõtke (õli on juba uuretes ja koobastes ja jumal teab kus - ühesõnaga igal pool). Laske asi kuumaks ja mõõtke uuesti. Vedeliku soojuspaisumine on vist 10astmes -3 kraadi kohta - ehk siis ca 20C pealt 80C suurendate mahtu ca 5% minuteada.
Kuna õlimaht on kastis suht suur (ca 10L) ja kasti põhi suht väike (hüdroplokk võtab palju ruumi ära) - siis mõjubki paisumine ca 1-1,5 CM mõõtmisel.