Mercedes-Benz 260 E, 1989, w124 - rannooo - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122) +--- Teema: Mercedes-Benz 260 E, 1989, w124 - rannooo (/showthread.php?tid=17593) |
Mercedes-Benz 260 E, 1989, w124 - rannooo - rannooo - 21-03-2010 Eelmise aasta suvel ostsin (vahetasin) endale selle Mercedes-Benz. Vahetuskaup sai tehtud vana Audi 100 -83 sigari vastu. Kuna eelmine omanik autodest suurt ei jaganud, siis oli vahetuse põhjuseks Mercedes-Benz "mittetöötamine". Hiljem pajatan sellest pikemalt. Dokumentide väljastamise kuupäev on 06.06.2009, seega pole ta veel aastatki minu käes olnud. Mõned andmed Kood: Esmane registreerimine 01.01.1989 Andmed VIN koodi järgi: Kood: VIN WDB1240261B070988 Toona suvel sai otse omaniku käest kuuldud, et tal Mercedes-Benz pakkuda. Kuna tal masin ei liikunud, nägi ta mu "sigarit" ja armus sellesse. Raha tal polnud, seega pakkus ta ise välja vahetusvariandi. Olin koheselt nõus. Kuna Mercedes-Benz ei sõitnud, vedasime nööri otsas masina koju. Esimese asjana, nagu ikka, pidi masinat tööle proovima. Korraks nagu lubas, läks käimagi, siis jälle suri välja. Esmane diagnoos oli kütusesüsteem - auto alt ma end leidsingi. Pisut näppimist ja viga üles leitud - kütusepumpadel (jah neid oli kaks, see oli minisugune mersuinseneride tark mõte teha tandempumbad) juhtmed lahti. Kord oli ühendus, teine kord jällegi polnud. Juhtmed korralikult kinnitatud ja sai esimest korda ridakuue võimsat möiret kuulatud. Mercedes-Benz haises seest, oli porine (lapsed olla roninud mööda autot ringi, sest see seisis hoovi peal rohkem iluasjana), aga nüüd vähemalt sõitis. Seda rõõmu ei jätkunud kauaks, sest paar päeva hiljem tuli ikka masina jõudusid ka proovida - mõtlesin tänava peal pisut loomi valla lasta. Sõitsin ringi tänaval, spidomeetril sai ka kolmekohalisi numbreid nähtud. Ühel hetkel avastasin end üle 10cm astangu sõitmast (uue asfalti lõpp, vana algus). Pärast maandumist tundsin end kui see vend, kes lennukiga Ülemistesse maandus - midagi oli valesti. Autol kadus jõud ära ja midagi justkui lohises. Autost välja tuldud, nägin "Kutsuge Cobra 11" seriaalist tuttavaid kaadreid - bensiinijuga auto taga. Õnneks oli kõrvaline tee, keset teed seisev auto ei seganud kedagi. Autol olid bensiinipumbad eelmise omaniku poolt pallinööriga auto alla seotud ning nüüd oli see nöör järgi andnud ja pumbad koos filtri ja ??klapiga vastu maad lennanud. Loomulikult läks ühe pumba alumiiniumtoru katki ja mahlad olid väljas nagu kevadel kasest. Praegu mõtlen, et kuradi hea et ühtegi sädet ei tekkinud - auto oleks kindlasti maha põlenud. Paagis oli kütet vähe - selle lasin sinnasamma välja, pärast seda vedasin auto koju hoovi peale. Pisut investigeerimist ja kahjude suuruse kindlaksmääramist. Jõudsin otsusele, et kahjud olid suured. Sinna ta seisma jäigi - tol hetkel polnud pumpa kuskilt võtta ja oli veidi vaja aega atra seada ja järele mõelda. Seisma jäi ta kuuks - kaheks, siis mõtlesin taaskord pisut käsi külge lüüa. Otsustasin, et pean haisust lahti saama ja interjööri lahti kakkuma. Juhiistme ja tagumised istmed sain välja ning siis kadus jälle isu ära. Auto jäi ühe tungraua peale (õnneks toestasin esiosa ära) terveks talveks seisma. Eelmine nädal otsustasin, et peab ikka vanahärra liikuma panema. Sain siit foorumist kuulutuse läbi pumbasüsteemi (küll ainult ühe pumbaga), viskasin natukene torustikku ümber ja pump oli valmis. Nüüd läks alla ühe-pumba-komplekt, mis hiljem ka tööle hakkas. Tagasi eelmisesse nädalasse - pump tööle ei hakanud, sinna ei jõudnud voolu peale. Kiire foorumituur ja sain teada, et pumba relee võib vigane olla. Kiirelt relee maha, laiali lammutatud ja taaskord viga avastatud. Mingil põhjusel oli trükkplaadil üks rada läbi põlenud. Tinutusega asi parandatud ja nüüd surises pump väga toredasti. Masin ei läinud IKKA VEEL käima. Seekord ei saanud viga küttes olla, seega hakkasime isaga elektrisüsteemi uurima. Süütepoolilt jõudis vool jagajasse, kuid küünaldeni särtsu ei jõudnud. Foorumituurilt tagasi tulnud, käis korraks peast läbi kahtluseuss, et nonii, nüüd on kommutaator läbi. Kiirelt sai siiski ümber mõeldud ja elektri kohalejõudmine jagajasse välistas selle. Jõudsime otsusele, et jagaja kaane all on midagi valesti. Kaane mahavõtmine oli paras jura, alumisele poldile pääses vaid trikkidega ligi. Lõpuks saime kaane siiski maha ja vaatepilt oli huvitav. Teadatuntud asi - kaane all on kõige suurem vaenlane niiskus ja oksüdatsioon. Minul oli mõlemat. Kaanel olid sõna otseses mõttes veepiisad ja silindripulgad olid väga võimsalt oksüdatsioonikihiga kaetud, ka rootor polnud paremas seisus. Korralik puhastus ja kuivatus kõikidele detailidele ja kokkupanek võis alata. Komplekteerus auto veidi lihtsamalt, kui lahti tuli, aga kokku ma ta sain. Nüüd sain siis üle pika aja võimsat 2.6 liitrit kuulata. See oli hea hääl!! Paar pilti tollest päevast siis veel: See nädal asusin taaskord Mercedes-Benz kallale. Masinast tuleb sõiduloom teha, seega tuli täielikult kõrvaldada hais ning üldse masinat pisut paremasse olukorda putitada. Kohe sai taha pandud paremad rehvid, et ta ennast üldse kohalt minema suudaks liigutada. Rattad käisid küll ringi ja appi tuli võtta ka audi, kuid kohalt ma temaga ära sain. Natukene ümberplaneerimist ja sai auto parema läbikäidavusega kohta paigutatud. Kiskusin interjööri täielikult välja, kõik istmed ja põhjamatt on väljas. Juhimatt kaalus u 6kg - järjekordne mersuinseneride tark mõte panna svamm mati alla. Nüüdseks oli see siis täielikult vett täis ja ära jäätunud. Sealt alt see hallitus- ja koppehais tuligi. Kuna põhi paljas, tegin ka sellele kuivatuse. Praegu on kogu sisu saunas ja kuivab edukalt. Kui hästi läheb, viskan homme sisu tagasi sisse. Minu kätte jõudis auto puldist keskluku ja signalisatsiooniga, lisaks oli veel immo. Ka autotelefon oli sees. Kuna tundus, et asjad olid soss-seppade poolt paigaldatud ja ma tahan autot originaalilähedasena hoida, kiskusin kõik kolm komponenti maha. (Signa peksis segast, autoraadio ei töödanud. Immo oli ainuke, mis töötas, aga see tundus väga lihtsalt kõrvaldatav). Seoses sellega on pakkuda mõne õlle raha eest SIEMENSI-BMW autotelefon (miski peaaju, kaardilugeja, ekraan numbritega, telefonitoru ja juhtmestik) ja signasüsteem koos immoga. Sain kupatuse autost korralikult maha võetud - nüüd on ka endal kindlam tunne, et pole enam nii palju mõttetuid osasid, mis võiksid katki minna ja mind tee peale jätta. Autost ka veidikene: Automaatkast töötab hästi, kickdown ka suurepäraselt. Tempomati pole tööle saanud (pole ÜV ega miskit, ei saa suurele teele katsetama minna, kiirust peab 40 vähemalt olema). Jõudu masinal on, roostet ka sama palju. Kuna kerel on suured katted alaääres, on seal all üks suur rooste. Klassikalised esitiivad roostetavad ning karpide kohta ei oska öelda. Tagatulede ümbrus on kahtlane ja ka tagaluuk tahab tegemist. Antenniauk on 2x suurem kui ta enne oli ja kapott on teist värvi. Plaan on eeltöö ise teha ja siis auto klaasidest allapoole värvimisse saata. Kesklukk justkui töötab, uksed käivad pisut halvasti lahti-kinni. Juhiuksest saab uksi lahti keerata, kõrvalistuja lukust saab uksi kinni keerata. (Selle võtan esimesena ette) Mootor on pisut õline. Tulede korrektor ei tööta. Plaanis on auto liikuma saada ja siis peaaegu kõik mahlad ära vahetada. Kas keegi oskab öelda, miks välistemperatuuri andur -35 näitab ? RE: Mercedes-Benz 260 E, 1989, w124 - rannooo - rannooo - 22-03-2010 Äkki keegi viitsib mulle välja kirjutada, mis mootoriõli, käigukastiõli, hüdraulikaõli ma peaksin suksus kasutama. Hinnaklass võiks olla selline keskmine. Kõige odavamat ei taha aga kõige kallima peale ka hammas ei hakka. Aitäh. RE: Mercedes-Benz 260 E, 1989, w124 - rannooo - rannooo - 23-03-2010 Ei suutnud vastu panna tänasele lörtsisele ilmale ja läksin tagasilla mõnusid nautima. Jätkuvalt ja üha rohkem on Mercedes-Benz mu lemmikauto. Märkasin ka paari viga - hoiatustuled põlevad ja seetõttu näeb armatuur välja nagu juudi kuusepuu ja kojamees töötab vaid sel hetkel, kui lülitada see kolmandalt astmelt teisele (ja siis ka ainult üks täispööre). Jätkuvalt võiks keegi mulle õlide kohta vastust anda. RE: Mercedes-Benz 260 E, 1989, w124 - rannooo - HotPapa - 23-03-2010 Mootorisse poolsünti, ise kasutasin BP õlisid, samas vb tasuks esmalt investida rohkem mujale kui kallist õli osta. Pane mingid konkreetsed asjad kirja, mis on prioriteetsemad ja hakka nendest pihta RE: Mercedes-Benz 260 E, 1989, w124 - rannooo - Randar - 24-03-2010 välistemp andur on õhtal kui -35 näitab. RE: Mercedes-Benz 260 E, 1989, w124 - rannooo - rannooo - 24-03-2010 To do list: mootoriõli + filter käigukastiõli hüdraulikaõli (=roolivõimuõli ???) tagasilla õli tosool piduriklotsid välistemp. andur kohamehelüliti laadimine veljed + rehvid keretööd istmed korda mootor puhtaks väljast + plokikaane- ja klapikambrikaanetihend audio hetkel siis suvalises järjekorras asjad, mis teha tuleks. Esimene pool tuleks juba puhtalt selle pärast ära vahetada, et armatuuris põlevad põhimõtteliselt kõik tuled, mis nende kohta märku annavad (piduriklotsid, jahutusvedelik, mootoriõli, ASD jne...) |