Velgede ET? - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12) +--- Teema: Velgede ET? (/showthread.php?tid=17195) |
Velgede ET? - laux555 - 27-02-2010 Otsisin foorumist aga ei leidnud kuskilt velgede sobivustabelit, et millise offset/Et sobib MB-le ja mudelierinevustega.Äkki keegi võiks kirja panna siia või mingi lingi. RE: Velgede ET? - hannes_s - 27-02-2010 et eriti asja ei jaga siis küsin ka oma küsimuse. kas mida suurem ET number seda vähem ulatub velg "poritiivast välja" ? või olen asjast valesti aru saanud. RE: Velgede ET? - ronka30 - 27-02-2010 vaata siin http://www.mb-info.ru/wheels/rims/rims.htm RE: Velgede ET? - Preda - 27-02-2010 MY BAD RE: Velgede ET? - jansa48 - 27-02-2010 Preda Kirjutas:ET peaks ikka olema augu kesk ava diameeter Oo- ohh??? Ää sa ütle kohe, kus põrutasid nüüd... RE: Velgede ET? - Karl - 27-02-2010 Preda Kirjutas:ET peaks ikka olema augu kesk ava diameeter Nüüd sa põrutasid küll kurvist sajaga otse... RE: Velgede ET? - laux555 - 27-02-2010 ronka30 Kirjutas:vaata siin Tänan, väga hea ülevaade. Aga ei leidnud kuskilt ET41 velgi, tuttaval olid audi all MAE originaal veljed mis enne seda olid MB all veerend(ei tea mis MB), et mis MB mudelile need alla sobiksid? Laiust 9,5 ja 8,5 ees RE: Velgede ET? - ReinGSM - 27-02-2010 hannes_s Kirjutas:et eriti asja ei jaga siis küsin ka oma küsimuse. kas mida suurem ET number seda vähem ulatub velg "poritiivast välja" ? või olen asjast valesti aru saanud.tsiteerin automoto foorumist: pajatame siis offsetist: see on (lääne) velgedele kirjutatud kujul ETxx (xx on number). Mida väiksem number, seda enam velg koopast välja \"turritab\". -liig väike number võib tähendada, et rehv hakkab näiteks vastu logarit käima. -teise variandina mõjutab offseti õigsus roolitunnetust (sportlikuma vedrustusega masinatel). Näiteks mul on tehas ette näinud ET49, aga talvel on all veljed, millel on ET35. Pärast talvekate allapanekut sõidad nagu pereautoga (öäkkSmile); suvekatele üleminekul ei julge aga alguses maanteel liikuda (rool muutub harjumatult \"rahutuks\"). -kindlasti mõjub vale number ka veermikule halvasti natuke teooriat selliselt aadressilt: Offset (ehk nihutus) on number, mis näitab velje kinnitustasapinna nihutatust velje keskjoone suhtes. 0 offset’i tähendab seda, et velje kinnitustasapind on täpselt tema laiuse keskel. Tavaliselt on kinnitustasand nihutatud velje välisserva suunas (ehk «ratas koopasse»). Esiveoga auto velje sissenihutus on tavaliselt 35...45 mm, tagaveolisel 20...40 mm. Offset’i muutmine muudab rööbet ja sedakaudu vedrustuse ja rooli geomeetriat. Viimane omakorda võib muuta kordades laagrite, vedrustuse ja roolidetailide koormusi ja avalduda lisaks halvenenud juhitavusele ka näiteks kahtlaselt tihti vahetust vajavates rattalaagrites… RE: Velgede ET? - ronka30 - 27-02-2010 laux555 Kirjutas:ronka30 Kirjutas:vaata siin ET41 vaata w210. Laiust 9,5 ja 8,5 ees mul oli 18*8 et 35. väga suur RE: Velgede ET? - janek126 - 28-02-2010 ET kui müstilne number- ET on velje laiuse kesk"teljest" mõõt millimeetrites velje kinnitusplaadi sisepinnale. Rõhk siis sõnal VELJE LAIUS. Nt 7,0x16 ET 25 sobib W126-le tagaveljele, aga 9,5x16 ET 25 hakkab juba SEESPOOLT vastu käima. Mõte siis selles, et kui sul endal matemaatika oli koolis nõrk, mine proffide juurde- nemad arvutavad sinu ET, velje laiuse, rehvi kõrguse....... RE: Velgede ET? - hents99 - 28-02-2010 allan1 Kirjutas:laux555 Kirjutas:ronka30 Kirjutas:vaata siin OZ velgedel olengi täheldanud seda, et velje ET`d muudetakse flantsiga, st veljed on enamvähem kõik ühe ET`ga. Aga flants pole selline tavaline, vaid käib poltidega ikka velje enda külge. |