Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Rihma vilistamine! - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: Rihma vilistamine! (/showthread.php?tid=16977)



Rihma vilistamine! - wuller - 10-02-2010

Tere siis!
Mul siis MB-124,3,0 diisel,automaat aastast 1988 ja originaalläbisõiduga nats üle 400000.Olen vahetanud geneka rihma juba neli korda nelja aasta jooksul.Ikka ja jälle hakkab vilistama.Olen juba tüdinenud rahva tähelepanust!See ei ole ju normaalne.Milline rihmaseib tuleks ära vahetada,et teema lõpeks.Silma järgi ei saa aru midagi kulumisastmest.
Äkki on kellelgi sama kogemus olnud?
Parimate soovidega!


RE: Rihma vilistamine! - V@hh - 10-02-2010

Vaata kas mõni seib ei viska, võib olla rulliku laagri ja ka balanssiiri laagri loks, mistõttu rullik jookseb viltu. Minul põhjustas vilistamist viskav veepumba rihmaseib.


RE: Rihma vilistamine! - taadu - 10-02-2010

Ega neti kaudu siiski kulud rihmaratast ei ole võimalik tuvastada. Esmane märk libisevast rihmarattast on teistest siledam veereosa. Soovitaksin kontrollida ka rihma pingsust! Üks ajutine lahend asjale on kui purustad veidi kampolit ja lased seda töötavale rihmale peale. See parandab nakkumist päris oluliselt aga kindlasti ei kõrvalda probleemi olemust.
soovitaksin veel
1. Generaatori rihma libisemist annab tuvastada kui vilin tõuseb seoses tarbijate taha lülitamisega.
2. Väntvõllil libisemine pole sõltuvuses üheski tegevusest peale pöörete.
3. Vahel võib abi olla ka rihm maas kõikide rihmaseibide vaba pöörlemise katsetamisest. Äkki kuskil mõni laager kinni jne.

Kõige tähtsam - kui ise asjale pihta ei saa siis aitavad asjatundjad :-)


RE: Rihma vilistamine! - stihl - 10-02-2010

taadu Kirjutas:Üks ajutine lahend asjale on kui purustad veidi kampolit ja lased seda töötavale rihmale peale. See parandab nakkumist päris oluliselt aga kindlasti ei kõrvalda probleemi olemust.

Selle asja (kampolilahus pudelis) nimi on rihmasprei. (Würth müüb ntx Kitkaspray nime all.)

Kui pärast pealelaskmist jääb rihm kohe vait - järelikult oli rihma viga. (jookseb viltu, lihtsalt kõva/lõdva vms)

Kui karjub veel rohkem - vaheta rull.


RE: Rihma vilistamine! - wuller - 10-02-2010

stihl Kirjutas:
taadu Kirjutas:Üks ajutine lahend asjale on kui purustad veidi kampolit ja lased seda töötavale rihmale peale. See parandab nakkumist päris oluliselt aga kindlasti ei kõrvalda probleemi olemust.

Selle asja (kampolilahus pudelis) nimi on rihmasprei. (Würth müüb ntx Kitkaspray nime all.)

Kui pärast pealelaskmist jääb rihm kohe vait - järelikult oli rihma viga. (jookseb viltu, lihtsalt kõva/lõdva vms)

Kui karjub veel rohkem - vaheta rull.
Selle vilistamise peale olen vahetanud veepumba,pingutusrulliku laagrid,amordi ja vedru.Ühelgi neist viga ei leidnud aga vahetatud said kuna enne remonti muretsen kõik varuosad,et auto seisma ei jääks.Vilistamine ei sõltu isegi geneka koormamisest.Olen ka rihmaspraid lasknud siis tuli ka ise auto juurest kaugemale joosta.Seibide otsejooksu ei oska kommenteerida...!Silmaga ei näe seda.Kui arvstada rullikute läbimõõtu,kaldun arvama geneka rihmaseibi mis töötab kaks korda rohkem.Ja rihm jookseb soone põhjas.Vahetaks ka selle ära kui teks kust on seda võimalik saada?


RE: Rihma vilistamine! - stihl - 10-02-2010

wuller Kirjutas:olen vahetanud veepumba,pingutusrulliku laagrid,amordi ja vedru.,.Olen ka rihmaspraid lasknud siis tuli ka ise auto juurest kaugemale joosta.

Siis on lihtne.
Spreiga hakkab karjuma - vaata laagrid üle.
Veepump, pinguti (mismoodi sa seal küll laagreid vahetasid on, muidugi, iseküsimus?) korralik, järelikult karjub genekas.
Roolivõim ei saa ju häält teha, kui vedelik sees.

Järelikult: geneka laagrid.
Kindluse mõttes kuulaks enne lammutamist stetoskoobiga üle.


RE: Rihma vilistamine! - wuller - 10-02-2010

stihl Kirjutas:
wuller Kirjutas:olen vahetanud veepumba,pingutusrulliku laagrid,amordi ja vedru.,.Olen ka rihmaspraid lasknud siis tuli ka ise auto juurest kaugemale joosta.

Siis on lihtne.
Spreiga hakkab karjuma - vaata laagrid üle.
Veepump, pinguti (mismoodi sa seal küll laagreid vahetasid on, muidugi, iseküsimus?) korralik, järelikult karjub genekas.
Roolivõim ei saa ju häält teha, kui vedelik sees.

Järelikult: geneka laagrid.
Kindluse mõttes kuulaks enne lammutamist stetoskoobiga üle.
Ei,mingid laagrid ei puutu teemasse!Kui kallan pudeliga sutsaka vett ainult rihmale siis on kohe vaikus majas.Kõige ehtsam kiilrihma vilin.Olen iseensest pikka aega tegelenud autodega ja sellest veast pole ise aru saanud!


RE: Rihma vilistamine! - liiv - 10-02-2010

kõigepealt põhjakaitse alla panna siis osta Autoasist Miele rihm ja siis peaks saabuma vaikus.


RE: Rihma vilistamine! - wuller - 11-02-2010

liiv Kirjutas:kõigepealt põhjakaitse alla panna  siis osta Autoasist Miele rihm ja siis peaks saabuma vaikus.
Põhjakaitsmed on kõik all.Auto on täis tehasekompleksuses ja ka säilitan seda.Uue rihmaga saabub vaikus jah!Kui panin tiba lühema rihma st.vedru pingsus jäi suuremaks,kestis päris tükk aega.Tundub siiski kulunud rihmaseibi teema olevat.Mõni aeg on vaikus kuni kulunud seib sõidab rihmale sisse ja hakkab libisema!!!Ega geneka seibil on soone hari üsna terav.MB raamatus kõrvutab samuti pilte.Peaks ikka olema trapets(ristlõige).Kust võiks siiski hankida normaalsema geneka seibi?