Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W210 esimeste piduriklotside vahetus? - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: W210 esimeste piduriklotside vahetus? (/showthread.php?tid=16888)



W210 esimeste piduriklotside vahetus? - Mercedes-Diezel - 03-02-2010

Tere!
Oskab keegi puust ja punaseks ette teha, et kuidas vahetatakse W210 esimesi klotse? Pole kunagi ise vahetanud ühelgil autol aga tahaks ära proovida, teha.

Ette tänades !!!


RE: W210 esimeste piduriklotside vahetus? - Oliver777 - 30-05-2010

Tere!
Vastan teemale,et kui kellegil peaks veel selline küsimus olema,siis otsimootorit kasutades leiab selle siit üles,ühtlasi ka minu esimene postitus siinses foorumis!
Seega tervitused klubi rahvale! Icon_smile
Pole küll vahetanud ühelgi Mercedesel piduriklotse,kuid olen vahetanud muudel autodel!
Ega seal midagi keerulis eiole,kui kõik vajalikud tööriistad olemas!
Järjekord oleks järgmine:
1.Võtad ratta alt ära.
2.Peale ratta eemaldamist näed piduriketast mille ääre peal on support,mille sees asuvadki klotsid.
3.Suppordi eemaldmiseks läeb vaja enamasti üht lehtvõtit või padrunit(suppordi kinnitus poltide suurused võivad erineda olenevalt auto margist,kuid kaldun arvama,et see võtme nr on 17) poldid asuvad piduriketta taga,suppordi mõlemas otsas,ehk siis vasakus ääres ja paremas.
4.Keerata need poldid lahti,ning proovida support mahatõsta piduriketta pealt(kulund pidurikettaga võib olla takistuseks ketta ülemine serv,mida klots ei puutu).Sellisel juhul tuleks kasutada haamrit abivahendiga ja õrnalt koputades katsuda suppordit ülespoole saada ketta pealt maha,päris lõpuni maha eiole mõtet lüüa,pigem niipalju,et support oleks käega liigutatav,siis loksutada niikaua jõudu rakendades kui lõpuks maha tuleb piduriketta pealt.
5.Kindlasti tuleks support toestada millegi peale,et ta piduriõli vooliku küljes pingeliselt ei ripuks,muidu võid hiljem veel rahakotti tühjendada! Big Grin
6.Klotsid on suppordi sees kinni,harilikult mingi klambriga,see tuleks eemaldada ja klotsid peaks tulema üsna kergelt suppordi seest välja!
7.Järgmisena tuleks suppordi silindrid tagasi sisselükata(algasendisse,et uued klotsid vahele mahuksid)
Suruda tuleks neid ettevaatlikult,et mitte silindripead ära lõhkuda,muidu pead ostma ka suppordi uue lisaks klotsidele!
8.Kui silindrid tagasi algasendis,võib hakata pigaldama uusi klotse. Usun,et uute klotsipaigaldime ei vaja siin selgitamist.
9. Kui klotsid paigas suppordi sees,ja fikseeritud kas klambritega või kuidas ,mis automargil parasjagu käivad,sisi pole miskit muud,kui support piduriketta peale tagasi,uute klotsidega võib tekkida olukord,et support eimahu kettale peale,klotsid võivad kiskuda viltu jne,suht mängimine,tuleks üritada support paigaldad nii tagasi,et klotsid ei kisuks viltu ,st klotsi servad ei puutuks kokku piduriketta servaga,sellisel juhul väldid klotside viltu minemist!
10.Kui support jälle peal pidurikettal koos uute lotsidega,siis pole muud kui support vatavate poltidega fikseerida ja ratas alla tagasi panna,ja siis sõita ja pidurdada mingi aja,et klotsi tööpind kohaneks piduriketta tööpinnaga(kriimud,sooned jne..)Algul võib tunnduda,et pidurid eivõta,kuid kannatust!
Loodan,et see seletus aiatab edaspidi kasutajaid,kes pole ise kunagi sellist asja ettevõtnud! Smile
Ohutut liiklemist!
Oliver.