Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W123 kollektori ja turbo mutrid - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: W123 kollektori ja turbo mutrid (/showthread.php?tid=13816)



W123 kollektori ja turbo mutrid - Gandiline - 01-08-2009

Tere!
Mootor OM 617A (617.952) auto W123 aastast 1981.
Kas kellegil on käepärast selle mootori kollektori ja turbo mutrite kinnitõmbamiseks vajaliku jõu näitajaid, mitu kilo? Mul nõukaaegne dünamomeeterIcon_smile
Ja ehk teadjad teavad ka lisada, kas nende mutrite/poltide vahetamine on kohustuslik kui juba rooste kallal käinud veidi.
Tänud ette!


RE: W123 kollektori ja turbo mutrid - hents99 - 01-08-2009

Momendi kirjutab sulle vast keegi teine, mul pole hetkel käepärast.

Mutrid võib mõnest vase sulamist uued teha, siis saad nad ka hiljem lahti.


RE: W123 kollektori ja turbo mutrid - Laur - 01-08-2009

Pronks mutrid poldipoes letikaup.


RE: W123 kollektori ja turbo mutrid - Gandiline - 01-08-2009

Tänud! Ma loodan, et need "pehmed" mutrid kannatavad ka seda pingutusmomenti, mis nende kinnitõmbamisel kasutatakse.


RE: W123 kollektori ja turbo mutrid - Gandiline - 03-08-2009

Suvine nädalavahetus möödasIcon_smile ehk on kellegil lauaplaati kraabitud ülalmainitud mutrite pingutusmomendid? Oleksin siiralt tänulik!!


RE: W123 kollektori ja turbo mutrid - Gandiline - 05-08-2009

Hmmm... vist läks miskit valesti selle küsimisegaIcon_neutral mootor tahaks kokku saadaIcon_smile aga teab keegi siis äkki kust küsida? Internetiavarustest ei ole veel ka inglise keelset abimaterjali leidnudIcon_sad


RE: W123 kollektori ja turbo mutrid - Laur - 05-08-2009

Sellised kohad olen keeranud kinni nii öelda tunde järgi, et ikka kinni oleks, keeret maha keeramatta.


RE: W123 kollektori ja turbo mutrid - Heinar - 05-08-2009

Leidsin 602, 605 , 606 kohta turbo kinnituspoldid/mutrid 20...25 Nm.
Vaevalt mootoritel selles suuri erinevusi on. Nagu Laur juba soovitas, tunde järgi.


RE: W123 kollektori ja turbo mutrid - hents99 - 06-08-2009

Ma ise keeran ka neid asju tunde järgi. 20-25Nm`i tundub suht väike pinge, nagu küünaldel.


RE: W123 kollektori ja turbo mutrid - Gandiline - 06-08-2009

Sellest saab juba midagi tuletama hakata. Ega jah, nende lahtikeeramisel miskit imejõudu ei rakendanud, Tunde järgi keeramiseks peab olema tunneIcon_smile, mis tekib kogemusega, nii et tänan numbrite eest!! Eks seal ole oluline, et kõik saaks ühe jõuga kinni, muidu kuumaga kisub kõveraks. Lähevad siis sellel mootoril kollektor ja turbo 25Nm-iga kinni. Ja mootor istub peagi minu W460-t liigutama. Tänud!!


RE: W123 kollektori ja turbo mutrid - Heinar - 06-08-2009

Mitmel mootoril oli kollektori mutrite kinnitusjõud 30 Nm.
Kusagil nägin, et räägiti stoppermutritest aga enam ei leia.


RE: W123 kollektori ja turbo mutrid - Gandiline - 07-08-2009

Selge pilt. Võtan tundega keeramisel arvesse, et kui 25 tundub vähe, siis panen 30. Tänud!Icon_smile