![]() |
Jaapani Auto OÜ (722.621 käigukasti+M120 mootori+roolivõimendi+tagasilla õlivahetus)? - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12) +--- Teema: Jaapani Auto OÜ (722.621 käigukasti+M120 mootori+roolivõimendi+tagasilla õlivahetus)? (/showthread.php?tid=12744) |
Jaapani Auto OÜ (722.621 käigukasti+M120 mootori+roolivõimendi+tagasilla õlivahetus)? - nostromo - 04-05-2009 04/1997 CL600 VIN: WDB1400761A358330 Kast: 722621 00 242057 ehk 722.621 ![]() 31.03.2009 tehtud müüja Joosepi poolt Jaapani autos muuhulgas: käigukastiõlifilter 1tk hinda pole kuna arve tegemise ajal polnud vastava kvalifikatsiooniga tegelast kohal käigukastitihend 1tk hinda pole käigukastiõli ATF II, 8L, 576,24 (KM +18%) veel: klapikambrikaanetihend 2tk 1677,96+KM roolikarbisimmer 1tk 233.05 õlifilter 110,17 Mootoriõli 10W40 Total 10.5L 978,81 õhufilter 2tk 559,32 tagasillaõli 1L generaatoririhm/roolivõimurihm 1tk karteritihendid 2tk tosool/roheline 13L roolivõimuõli ATF kollane 1L Peale mida auto prakt. seisis kuu aega. Samuti oli mootoriõli ca 5mm max piirist rohkem pandud (ülevaataja küsis selle peale et "Kes see loll oli?"). On veel kellelgi antud firmaga kogemust? Katsun ülehomme kolmapäeval sinna asja uurima minna. Samuti keriti esiklaasid üles ja oli vähem kui 70% läbipaistvusega ehk tuleb ka need ümber kiletada. RE: Jaapani auto (käigukastiõli+mootoriõli vahetamine)? - Pets77 - 04-05-2009 Kas kasti käib ikka atf dx2? Vanemale kastile läks DX 3 ja uuemale läheb autran LTF(BP),sama moos läheb ka r.võimendisse. RE: Jaapani auto (käigukastiõli+mootoriõli vahetamine)? - nostromo - 04-05-2009 Pets77 Kirjutas:Kas kasti käib ikka atf dx2? käigukastiõli ATF II, 8L, 576,24 (+18% KM) roolivõimuõli ATF kollane 1L Ma ise ei jaga nendest mitte kui midagi. Kas vale õli võib palju kurja teha? RE: Jaapani auto (käigukastiõli+mootoriõli vahetamine)? - liiv - 04-05-2009 nostromo Kirjutas:Pets77 Kirjutas:Kas kasti käib ikka atf dx2? anna vin kood,vaatame mis kast sul all on RE: Jaapani auto (käigukastiõli+mootoriõli vahetamine)? - marek - 04-05-2009 vanale (4k) kastile käib atf type d, uuemale (5k) käib spets õli mida saab silberist (ca180kr/l). ilmselt on ka mingeid asendusi, aga ma ei riskiks. õli lekib ilmselt sellepärast, et keerati kasti pann kõveraks. roolivõimus käib mõlemal atf type d. edit: tekkis küsimus miks hooldatakse MB'd jaapani autos? ![]() RE: Jaapani auto (käigukastiõli+mootoriõli vahetamine)? - Pets77 - 04-05-2009 nostromo Kirjutas:Pets77 Kirjutas:Kas kasti käib ikka atf dx2? Ühel volkaril keerasin r.võimu päevaga kotti,kui valasin peale vale õli. Mootoriõli on suht savi millist sisse paned(0,5,10-40),kuid muudel õlidel on ikka vahe sees küll. Kuidas küll suvaline õli sisse pandi,sellest ma aru ei saa. Homme uuri mis firma ja mis mark sisse kallati. RE: Jaapani auto (käigukastiõli+mootoriõli vahetamine)? - Pets77 - 04-05-2009 Mercedes-Benz S-luokka 600 SEC, CL 600 (1992-1998) Moottori 120.980 Tilavuus 10 litraa Suodattimen tilavuus 1,5 litraa Käyttöolosuhteet: Normaali Tarkasta/Vaihto: Vaihto 12500 km / 12 kuukautta Visco 7000 0W-40 Visco 5000 5W-40 Visco 3000 10W-40 Automaattivaihteisto 722.6xx 5/1 Tilavuus 9,1 litraa Käyttöolosuhteet: Normaali Tarkasta/Vaihto: Tarkasta 25000 km Autran LTF Automaattivaihteisto 722.3xx 4/1 Tilavuus 7,7 litraa Käyttöolosuhteet: Normaali Tarkasta/Vaihto: Tarkasta 25000 km Vaihto 75000 km Autran LTF Autran DX III Vetopyörästö takana Tilavuus 1,4 litraa Käyttöolosuhteet: Normaali Tarkasta/Vaihto: Tarkasta 25000 km Energear SHX-M 75W-90 Hydraulinen tasausjärjestelmä Tilavuus 2 litraa Käyttöolosuhteet: Normaali Tarkasta/Vaihto: Tarkasta 25000 k Katso omistajan käsikirjasta Nestejarrujärjestelmä Tilavuus 0,7 litraa Käyttöolosuhteet: Normaali Tarkasta/Vaihto: Tarkasta 25000 km Vaihto 12 kuukautta Katso omistajan käsikirjasta Tehostettu ohjaus Tilavuus 1,4 litraa Käyttöolosuhteet: Normaali Tarkasta/Vaihto: Tarkasta 25000 km Autran LTF Jäähdytysjärjestelmä Tilavuus 18,5 litraa Käyttöolosuhteet: Normaali Tarkasta/Vaihto: Vaihto 36 kuukautta BP Antifreeze BP Anti-frost Kui on ainult originaal oli,siis ta ei pakugi seda ültse väljagi. Kast peaks olema 722.6xx 5ne ja vanem 722.4xx 4-ne kast. Enda saanil lasin Silberis vahetada. Vanast teemast selline kasti nr:722621 00 242057 RE: Jaapani auto (käigukastiõli+mootoriõli vahetamine)? - marek - 04-05-2009 Pets77 Kirjutas:Kui on ainult originaal oli,siis ta ei pakugi seda ültse väljagi.valvoline'i tabel räägib special product ja mootoris täissünt! Category : Cars Make : Mercedes-Benz model : S-class (1991 - 1998) type : 600 SEC, CL 600 (1992 - 1998) Engine 120.980 · Capacity : LubeCap 10 liter : FilterCap 1,5 liter · Use condition : Normal · Service intervals : Change 12500 km / 12 months · Recommendation : SynPower MXL 5W-30 : SynPower 5W-30 : SynPower 5W-40 Transmission, automatic 722.6xx/1 · Capacity : LubeCap 9,1 liter · Use condition : Normal · Service intervals : Check 25000 km · Recommendation : Special Product Transmission, automatic 722.3xx 4/1 · Capacity : LubeCap 7,7 liter · Use condition : Normal · Service intervals : Check 25000 km : Change 75000 km · Recommendation : MaxLife ATF : ATF Type D : SynPower ATF Differential, rear · Capacity : LubeCap 1,4 liter · Use condition : Normal · Service intervals : Check 25000 km · Recommendation : HP GL-5 80W-90 LS Hydraulic levelling system · Capacity : LubeCap 2 liter · Use condition : Normal · Service intervals : Check 25000 km · Recommendation : Special Product Hydraulic brake system · Capacity : LubeCap 0,7 liter · Use condition : Normal · Service intervals : Check 25000 km : Change 12 months · Recommendation : Brake & Clutch Fluid DOT 3/4 Power steering · Capacity : LubeCap 1,4 liter · Use condition : Normal · Service intervals : Check 25000 km · Recommendation : ATF Type D Cooling system · Capacity : LubeCap 18,5 liter · Use condition : Normal · Service intervals : Change 36 months · Recommendation : MaxLife Coolant AF : Extra Coolant AF RE: Jaapani auto (käigukastiõli+mootoriõli vahetamine)? - liiv - 04-05-2009 Pets77 Kirjutas:Mercedes-Benz RE: Jaapani auto (käigukastiõli+mootoriõli vahetamine)? - nostromo - 05-05-2009 Kast ikka uuem 722.6xx 5ne. Nagu alguses juba kirjas siis sai myyja Joosep'iga kokku lepitud et teeb koik pikalt seisnud auto hooldustööd ise ära-nagu aru sain siis see polnud esimene 600-ne C140 mis ta myynyd-Jaapani auto olevat sellepärast valinud et teeb soodsamalt ja oskab samuti olisid vahetada. Nagu nyyd selgus siis ikka ei oska kyll kui ei tea et uuematele kastidele läheb siis LTF(BP). Samuti ka roolivoimule on siis vale oli pannud (kollane ATF) ![]() Sain ka ise siit foorumist sellise arusaama et Silberisse tasub vaid viimases hädas pöörduda kui enam kuskilt mujalt abi/juppe ei saa-ei osanud arvata et olivahetus voib selliseks katsumuseks kujuneda. Hullemal juhul siis käigukast pees? Leke paistis olevat vaid korgematel pööretel. RE: Jaapani auto (käigukastiõli+mootoriõli vahetamine)? - R129 - 05-05-2009 Kastidest: Esiteks kui vale õli sees, siis ära sõida selle kastida vaid pane õige õli sisse. Õlisid on päris mitmeid, uuemate omad sobivad ka vanematele kuid mitte kõik. Tuleb eristada 722.3..722.4.. 722.5.. 722.6.. 722.7.. 722.8.. 722.9... ja siis vaadata milline õli millele läheb ning mis asendust konkreetselt pakub. Kui sul on 722.6.. siis sellele käsib MB panna järgmisi õlisid: 236.14 http://bevo.daimler.com/bevolistenmain.php?content_action=show&navigation_path=bevolisten&blatt=236.14&suchbegriff= Samas võib ka panna 236.10 ning 236.12 http://bevo.daimler.com/bevolistenmain.php?content_action=show&navigation_path=bevolisten&blatt=236.10&suchbegriff= http://bevo.daimler.com/bevolistenmain.php?content_action=show&navigation_path=bevolisten&blatt=236.12&suchbegriff= Kui kastis on 236.12 siis võib uut 236.14 peale valada kuid soovitatav on ikka 236.14 kasutada. See 236.14 on ka uutematele 7 käigulistele NAG2 kastidele mõeldud ja on seetõttu parem ja talub rohkem kuuma. Ma ei saanud aru kust sul kast lekkis kuid tõenäoliselt on kasti põhi kõveraks keeratud (õigemini need piiravad aasakesed) - mõnikord aitab sirgeks väänamine kuid teinekord jällegi mitte. Selle kasti põhja kinni keeramiseks ei lähe üldsegi palju jõudu vaja - aga tundub et Jaapani autode mehed seda e iteadnud. RE: Jaapani auto (käigukastiõli+mootoriõli vahetamine)? - nostromo - 05-05-2009 VIN: WDB1400761A358330 Kast: 722621 00 242057 ehk 722.621 No plaanis siiski homme Jaapani autosse sõita vaikselt ca 5km sellega-ülevaatusel öeldi et tal peaks mingi kastiandur olema et kui alla kriitise piiri õli siis ei lase edasi sõita vms. Kuna nemad ikkagi süüdi ja las panevad mootoriõli ka siis piiridesse. Ja roolivõimule läheb siis sama õli mis antud kastile ehk mitte mingi "kollane ATF" nagu nemad panid? Palju see kasti põhi siis maksta võiks kui enam sirgeks väänata ei õnnestu ja kas selle vahetusest peaks piisama? Uue kastiõliga sõidetud vast ca 20 km-muidu seisnud parklas kuu aega kuna polnud aega minna ülevaatusele. Ei oska öelda kust täpselt jooksis kuna ÜV oli järjekord taga ja neil polnud aega uurida kuna see neid ei huvitanud. Ja kui vardal ca 5mm üle max piiri mootoriõli (ülemise halli plastiku poole peale)-mis see võib teha? Asi arvatavasti ka selles et sai lepitud müüjaga kokku et laseb teha kõik vajalikud hooldused (mis esimeses postituses arve peal kirjas) ise enne müümist ära ja kuna tegeleb ka nt Bentley'te/Hummerite/Porschede jms kasutatud luksautode müügiga ja tuttav Jaapani Autos olemas ning töö pidi korralik olema siis ei osanud ette näha et tavalised õlivahetused niivõrd probleemseks võivad osutuda. Ju siis maksti vähem ja tehti lohakalt. Siin siis näide antud isiku müügiautodest (98a valge CL600 siis minu oma, tegelikult 04/97): http://eku.3lite.ee/joosep Kusjuures Silberit ei tasuks üldse karta-nt kasutaja cl600 (kellel '95 S600 Coupe) lasi enda Jaapanist toodud autol samuti Silberis klapisääretihendid jne ära vahetada ja olevat u samapalju läinud kui Jaapani Autos-edaspidi siis targem. |