Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
probleemid e320 atm kastiga - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: probleemid e320 atm kastiga (/showthread.php?tid=12289)

Lehed: 1 2


probleemid e320 atm kastiga - rayner001 - 06-04-2009

lugu siis selline,et w124 e320 162kw läks kast veidike piiks
ostsin lätist teise....panin külge kõik töötas ideaalselt...sain ca.35km sõita ning järsku lõi 5.käigupealt neljanda sisse...enam 5.käiku pole
nullist kiirendusel on D-käigul 3. ja 4.käik ainult. Sund 2.ga startides 1.käiku ei pane. Sundidega töötavad 2-3-4.käigud

Mis võib häda olla???


probleemid e320 atm kastiga - rayner001 - 06-04-2009

testisin pilli veel:

stardib ikka 2.käiguga aga vahetab kiirelt 2-3-4...nii et kiirendust praktiliselt pole.

sund käikudega käiguvahetus iseenesest täiesti normaalne.

kas mingit avariirežiimi pole???
mis variandis vaakumtorud töötavad???


RE: probleemid e320 atm kastiga - ralak - 06-04-2009

rayner001 Kirjutas:testisin pilli veel:

stardib ikka 2.käiguga aga vahetab kiirelt 2-3-4...nii et kiirendust praktiliselt pole.

sund käikudega käiguvahetus iseenesest täiesti normaalne.

kas mingit avariirežiimi pole???
mis variandis vaakumtorud töötavad???


Võibolla olete paigaldamisel trossi/gaasi -hoovastiku valesti kokku pannud või on lihtsalt tross liiga lõtv, mistõttu ei hoiagi ühtegi käiku kauem sees kui kast nö ise tahab. Ka alla vahetamine on praktiliselt olematu või komplitseeritud. Vaata korralikult need sõlmed üle, kust midagi pingutada või reguleerida annab.


RE: probleemid e320 atm kastiga - rayner001 - 06-04-2009

aga alguses töötas kast väga hästi...nii umbes 20km ja sõitsin maanteel 100km/h ning järsku lõi 4.käigu sisse(5.alt)...oligi korras

trossi pingutasin ei muutunud midagi


RE: probleemid e320 atm kastiga - R129 - 06-04-2009

Trossi pingutatakse ikka skeemi järgi, aga ma ei usu et see nii palju mõjutab. Kuigi trossi peaks ikka õigeks panema - see ytleb kastile pedaali asendit.

See peaks olema 722.5 kast - ehk muidu on ta tavaline 4 käiguline automaat kuid 5 käik pannakse niiöelda elektriga sisse. 5 käigu jaoks peaks olema klapp mis siis teatud ajal avaneb/sulgeb. Y3/2 on tähis ning asuma peaks vasakul pool auto all kasti küljes (umbes seal kus on starteri koda. Seda klappi aga omakorda juhib juba aju N15/1 (TCM - transmission Control Module) - asub seal kus ajub ikka. See klapp peaks juhtima siis 4-5-4 käigu lülitust. TCM ise omab sisendeid mille järgi ta seda kõik arvutab - pedaali asend, koormus, pööre jne.

Seda Y3/2 juhitakse vooluga - mida väiksem vool seda suurem surve on kastis; ning mida suurem vool seda väiksem surve on kastis. 4 käiguga peab suur vool olema (ca 100 mA) ja 5 käiguka peab väike vool olema (lõpus on 0 mA)

Pakum ema kumba kas TCM ei anna voolu välja millegi pärast või ei jõua juhet pidi vool kohale või on klapp kinni jäänud/katki.
Oleneb kui kõva remondimees oled - edasi saab juba TCM sisenditest rääkida. Neid võiks kontrollida.
Muidugi vaakum juhe, millega kastile koormust öeldakse, ka selle võiks ka vaadata.

Samas kuna viga on kõikide käikudega (sama klapiga juhtiakse ka osaliselt teisi käike), siis arvan et midagi on selle klapiga peetis.


RE: probleemid e320 atm kastiga - rayner001 - 06-04-2009

aa...ja jama on ka 1.käiguga....nimelt ei lähe see kah sisse
isegi siis kui sund 2.ga kohalt startida ei lähe 1.ne sisse

aga mul jäi vasakul pool olev vaakum toru kontrollimata....kindlasti ajan hommikul kanalile.


RE: probleemid e320 atm kastiga - rayner001 - 06-04-2009

aga mul eelmine kast seisab garaaži põrandal...lähen vaatan/uurin asja
vb kui muud ei saa siis proovin seda klappi vahetada


RE: probleemid e320 atm kastiga - R129 - 06-04-2009

Esimese käiguga startimine ei tohiks neist sõltuda minu arvates. Käiguvaliku mooduli all on lüliti - seda vaja kontrollida!
Aga kui kick downi lülitini pedaali vajutad - kas siis paneb kohapealt minnes I käigu?


RE: probleemid e320 atm kastiga - rayner001 - 06-04-2009

ei pane üldse...mitte kuidagi 1.st


RE: probleemid e320 atm kastiga - ralak - 07-04-2009

Ei ole trossi pingutamiseks mingit skeemi vaja, vanad sõitnud kastid on kõik isemoodi kulunud ja võib lähendeda ka pigem jalalaba tunde järgi.
Kummaline on muidugi see, et ta sul keset sõitu niimoodi streikima hakkas.
Ma ise ostsin kunagi 320-ne kasti rikkega soodsalt, üle vaatamisel nägin kohe ära, et paar jullat hoovastikes on katki ja valesti kokku ratsitud ning sümptomid täpselt samad, välja arvata esimene käik, see oli ka olemas. Ent kiirendus a`la trollimõõtu, vahetused kiirelt 2-3-4.
Paar kolm tundi regulli ja toimis juba õigesti.


RE: probleemid e320 atm kastiga - R129 - 07-04-2009

ralak Kirjutas:Ei ole trossi pingutamiseks mingit skeemi vaja, vanad sõitnud kastid on kõik isemoodi kulunud ja võib lähendeda ka pigem jalalaba tunde järgi.

Oot oot - kasti siduriketaste kulumine ei mõjuta ABSOLUUTSELT käigu vahetuse aega (ainult vahetuse kvaliteeti). Vahetuse hetk tehakse ikka survetega millest üks komponent on pedaali asend (trossi tõmme) teiseks vaakum (koormus) ja kolmandaks pöörlemise kiirus (kasti tagaostas tsentrufugaalmehhanism).
Kui juba nii kulunud on, et vastavad klapid enam rõhku ei pea või pump piisavalt rõhku ei tooda, siis on kast paras prügimäele viia.


RE: probleemid e320 atm kastiga - ralak - 07-04-2009

R129 Kirjutas:
ralak Kirjutas:Ei ole trossi pingutamiseks mingit skeemi vaja, vanad sõitnud kastid on kõik isemoodi kulunud ja võib lähendeda ka pigem jalalaba tunde järgi.

Oot oot - kasti siduriketaste kulumine ei mõjuta ABSOLUUTSELT käigu vahetuse aega (ainult vahetuse kvaliteeti). Vahetuse hetk tehakse ikka survetega millest üks komponent on pedaali asend (trossi tõmme) teiseks vaakum (koormus) ja kolmandaks pöörlemise kiirus (kasti tagaostas tsentrufugaalmehhanism).
Kui juba nii kulunud on, et vastavad klapid enam rõhku ei pea või pump piisavalt rõhku ei tooda, siis on kast paras prügimäele viia.


Ok, ma saan sinust aru, aga milline see skeem on mille järgi trossi pingutatakse?


RE: probleemid e320 atm kastiga - R129 - 07-04-2009

Ega see ei olegi eriline skeem tegelikult Smile - Igal mootoril on see natukene erinev ilma pildita on raske seletada - kolm võimalus oli vist erinevatel pillidel (kas noolekesed kohakuti, muna oma pessa, või silindri keskkoht õigesse positsiooni).
Aga kui mõistusega võtta ja loogiliselt mõelda siis saab ka silma ja tunnetusega asja paika.

Sellist jama (käigu vahetus väga madalal) põhjustab muidugi ka see kui tross on ikka suht metsa pandud (täitsa lõhva). Kast arvab kogu aeg et gaas on maas. Kuid kick down lülitile surudes peaks see niiöelda juhtimise üle võtma - mida antud juhul ka vist prooviti aga eduta.


RE: probleemid e320 atm kastiga - rayner001 - 07-04-2009

aga milles on probleem, et 5. käik sisse ei lähe??? Ja 1.käik???

See vennike, kellelt kasti sain lubas uurida kus autol n.ö. aju on( ehk siis juhtplokk või siis juhtmoodul)
ma usun et tegemist võib olla ikkagi elektroonilise veaga...kuna alguses töötas kast ideaalselt( kui asi kulunud on siis ei lähe ta sekundi pealt nässu nagu minul)


RE: probleemid e320 atm kastiga - R129 - 07-04-2009

R129 Kirjutas:Oleneb kui kõva remondimees oled - edasi saab juba TCM sisenditest rääkida. Neid võiks kontrollida.
Smirk

Kui sa väga selle autondusega kodus pole, ei ole mõtet siin anduried ja nende asukohtasid üles lugema hakata. Lisaks veel muud signaalid.

See on loomunguline töö mitte selline tee A, B ja C ning siis on korras. Ma kahjuks ei ole nii pädev vend et oskaksin 100 % kindlalt öelda mis sul autol viga on - enda autol on 4 kast.


RE: probleemid e320 atm kastiga - rayner001 - 08-04-2009

täna uurisin sellist asja, et kakkusin ajudel pistikuid küljest
3 aju ja 4 pistikut
keskmine aju oli kahe pistikuga-need võtsin küljest mootor enam ei töödanud

aga kui teised kaks aju kõrvaldasin siis kast töötas ikka sama moodi
mind huvitab, et milline ajudest mõjutab kasti tööd...ma võiks proovida sellisel juhul kasti päritoluga autolt aju

lisaks sain nii palju selgemaks et ka 1.ne käik töötab kuid 2m ja vahetab juba järgmise peale


RE: probleemid e320 atm kastiga - R129 - 08-04-2009

Sa tahad teada milline on käigukasti juhtplokk?


RE: probleemid e320 atm kastiga - rayner001 - 08-04-2009

jah vb saab juhtploki vahetusest abi


RE: probleemid e320 atm kastiga - R129 - 08-04-2009

Kas selline mudel nagu E320 on üldse Euroopas olemas olnud (mina ei leidnud) - pane win koodi 6 esimest numbrit siis saab otsida, aga mida vanemad pillid seda tuugam värk on nende skeemidega.


RE: probleemid e320 atm kastiga - marek - 08-04-2009

R129 Kirjutas:Kas selline mudel nagu E320 on üldse Euroopas olemas olnud (mina ei leidnud) - pane win koodi 6 esimest numbrit siis saab otsida, aga mida vanemad pillid seda tuugam värk on nende skeemidega.
loomulikult on, WDB124032 93-95a.