5-aut.kasti adaptsioonid - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Remondi ise (DIY) (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=76) +--- Teema: 5-aut.kasti adaptsioonid (/showthread.php?tid=11790) |
5-aut.kasti adaptsioonid - R129 - 02-03-2009 Kasti adaptsioonide maha laskmine: 1.võti asendisse 2 (ei käivita) 2.vajuta gaasipedaal põhja ja hoia 5 sekundit 3.keera võti 0 asendisse, lase pedaal lahti 4.oota 2 min Adapsioonide "tekitamine" ilma arvutita: lülita kliima välja; mootor ja kast peavad külmad olema; pane auto käima, D sisse, rool otse; 20 sek oota kohapeal jalg piduril; siis sõida kuni jahutusvedelik on 18-22 C; rool otse; pane seistes uuesti D ja hoia 20 sek pidurit; pidur mha ja sõida kuni vesi on 38-42; jälle kohapeal D sisse; rool otse; oota 20 sek jalg piduril; sõida kuni vesi on 58-62; seistes jalg pidurile D sisse; rool otse; seisa 20 sek jalg piduril; sõida kuni vesi on 78-82; jälle seistes D sisse jalg pidurile; oota 20 sek. VALMIS Teine võimalus, sõida pikka aega keskmiste pööretega (1500-2000) niikaua kuni mootor on töösoe. Kliima peab samuti väljas olema; Väldi äkilisi kiirendusi; Seejärel anna gaasi kuni 4000 pööret; Sõida vähemalt sellise kiirusega et kast lukustaks kas 4 või 5 käigu ära ja paneks trafo lukku; võta jalg gaasilt ja oota kuni auto jääb peaaegu seisma (käik on kogu aeg sees); lõpus vajuta muidugi pidurit sest vastasel juhul läheb test väga pikaks ; kui auto on paigal siis keera rool otseks ja oota kohapeal 5 min jalg piduripedaalil ja käik sees; peale 5 minutit VALMIS Aga kes seda teha ei viitsi, siis suudab kast ca 800-1000 km ka ise need adaptsioonid ära õppida. RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - peepsa - 21-09-2009 kas see asi toimib ka tiptronik kasti puhul? RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - wdb240 - 21-09-2009 kõik viie käigulised elektroonilised kastid kuuluvad sinna alla. 722.6 RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - R129 - 22-09-2009 Nagu eelkõneleja ütles 722.6 (uuem viiane kast e elektroonse juhtimisega) ongi tiptronic mille kohta esimene postitus ka mõeldud oli. RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - m20b20 - 22-09-2009 keegi lollile seletaks asja põhimõtte ka ära? RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - R129 - 22-09-2009 Iga käigukast on natuke erinev - valmistamise tolerantsid, kulumine, õli kvaliteet, sõitustiil jne. Selleks et käiguvahetus oleks võimalikult kvaliteetne PEAB käigukasti tarkvara erinevate käikude ühendushetki korrigeerima. Vanade õpitud adaptsioonide (õpitud korrigeerimiste) maha kustutamisega saab talle manitud protseduuriga UUED adaptsioonid selgeks õpetada. Tulemuseks on pehmem käiguvahetus. Näide vana kast vana õliga 1->2 käiguvahetus. Kui teha käiguvahetust nii nagu "tutikal" pillil oleks tulemuseks korraks "vabakäik" sest 2 käik ei ole veel sees kui juba esimene välja võetud. Kasutaja märkab käigu libisemist ja järsku pöörete tõusmist. Adaptsioonide õpetamise käigus saab kast aru, et 1->2 käiguvahetusl oli libisemine - järelikult paneme teise käigu natuke varem sisse. Proovib kui on piisav salvestab ära, kui ei olnud piisav proovib uuesti (kas varasemat või hilisemat) jne jne jne. RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - Ur3o - 01-10-2009 R129 Kirjutas:Aga kes seda teha ei viitsi, siis suudab kast ca 800-1000 km ka ise need adaptsioonid ära õppida. Mul siuke natuke tobe küsimus vb... Aga, selle adaptsioonide maha laskmise peab kindlasti vist tegema,et ta hakkaks käiguvahetust uuesti endale salvestama ? mõte just see,et kui ma lihtsalt sõidan suht ühteviisi 800-1000km siis ega see ei õpeta talle midagi ? ja siis veel siuke küsimus, preagu lõi veel üks tobe küsimus pähe. et kui ma nullin adaptsioonid. ja hakkan sõitma, kuidas auto käitub ? hakkab uupi käike vahetama ? RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - Rolz - 01-10-2009 See nulimine on eriti vajalik, kuid oled vedanud haagist või midagi rasket auto järel. Huupi ei hakka midagi toimuma, kui oled rahulikult sõitnud ja käigud on seni vahetatud madala pöörde pealt siis peale nullimist laseb käigud oluliselt pikemaks. Täpselt sama effekt toimub ka peale järelhaagise vedamise nullimist. RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - R129 - 02-10-2009 Põhimõtteliselt õpib käigukast pidevalt sinu sõidustiili järgi. Testriga saab ka erinevat õpetamist talle teha mis loob kiiremini parema käiguvahetuse. Kui ära nullid siis taastatakse tehase settingud - käiguvahetus toimib ikka - ainult (sõltuvalt kastist ja tema kulumisastmes) järsult või väga järsult. Ajapikku läheb asi siiski korda. RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - wdb240 - 02-10-2009 Siiski on see kordaminemine teatud raamides. Kui kast on rohkem kulunud, kui tarkvaralise parandamise raamid ulatuvad, siis jääb ikka kast jamama. See jamamine on küll väiksem aga täiesti korda ei saa. Tarkvaraga parandada suurt kulumist või detailide purunemist ei saa. RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - S300 - 02-10-2009 4-aut.kastil (300d w124 1989) pole sellist nullimist? see puht mehaaniline ajudeta kast? RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - R129 - 03-10-2009 Jah neljasel 722.3.. adaptsioone pole - seal käib asi mehaaniliselt (kasti alla pannes), aga see on juba pikem teema. RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - Taavo - 10-01-2011 Terv. Kas toimib ka 93 aasta W124 viiese kasti puhul? RE: 5-aut.kasti adaptsioonid - Laur - 10-01-2011 Ei |