Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Probleem pöörderaadiusega
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mure siis selline et autol annab paremale poole vähem rooli välja keerata kui vasakule (erinevus on üks rooli ring)
Ma ise pole Mercedes-Benz rooli mehanismiga just sina peal. Kuid sisetunne:biggrin: ütleb et liigendites viga ei saa olla. Seega võiks roolikarbist viga otsima hakata.

On kellegil sellist probleemi varem olnud? Või oskab öelda milles see vea põhjus võiks olla.
Võimalik, et äkki on tigu liiga palju peale keeratud. Hm arvatavasti nii ongi:bisou:
Tigu siis oletan et karbi pealt reguleeritav.
Eks proovin järgi...
Parandage kui eksin, kuid minu teada on tagasikeeramine rangelt mittesoovitav. Peale keeratakse kulumisest tekkinud loksu vähendamiseks nimelt.
jansa Kirjutas:Parandage kui eksin, kuid minu teada on tagasikeeramine rangelt mittesoovitav. Peale keeratakse kulumisest tekkinud loksu vähendamiseks nimelt.


Seda küll, kuid kui eelmine omanik ongi liialt peale keeranud, siis hakkab pooma
Kas "poob" ühele poole kinni keerates enne kinni? Kui jah, siis võiks tigu kahtlustada. Aga kui mõlemale poole annab "lõpuni" (konkreetse takistuseni) keerata, võiks viga mujalt otsida...

Kas roolivardad rataste juures on võrdse pikkusega? Kui seal on selge erinevus, võib ka ebavõrdsus tekkida (oli kunagi paar nädalat selline seis enda autol :mad: ) Ühele poole keeras oluliselt paremini, kui teisele poole. Rool muidugi otse polnud... Aga ei kiskunud - kokkujooks oli õige.
Roolikarbi oskamatu reguleerimine võib küll viia raskete tagajärgedeni. Oma ehitusest tingituna on rooliloks keskmises asendis kõige suurem ja pealekeeratud karp võib kinni kiiluda äärmisse asendisse. Siintoodud viga võib tekkida ka sellest, kui keegi on vahetanud roolikarpi ja roolihoob on vales asendis otsa pandud. Siis ei jää tigu keskasendisse ja pöörabki ühele poole rohkem, kui teisele. Seda nõksu kasutavad mõned automüüjad ka siis, kui teo keskkoht on kulunud ja keskasendis on tuntav "nõks" roolis. Muidugi võib viga olla ka oskamatus sillareguleerimises, kus pole enne roolivarraste keeramist rooliratast keskasendisse seatud.
Sinna roolikarbile on suht kehva ligi pääseda. vähemalt ülevalt.
Aga muidu mul töötab kõik normaalselt. Mingit kinnikiilumist või et rool raskelt liiguks mul küll ei ole.
Lihtsalt vasakule poole saab vähem keerata, kui paremale. Just kui mingi piiraja oleks peal?

Võimalik et tõesti need roolivardad rataste juures erineva pikkusega.
Kui auto alla saan vaatan üle.

Kuigi Andres65 jutt tundub tõenäolisem. Et karbi vahetusega on midagi tuksi keeratud.