Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w123 2,4l 53kw turbo panek ? küsimused!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
et kas on mõtet panna ?
ja mis margi turbo peal istub?
tõsine huvi olemas!
vajaks näpunäiteid
woozhy Kirjutas:et kas on mõtet panna ?
ja mis margi turbo peal istub?
tõsine huvi olemas!
vajaks näpunäiteid
http://www.turboclub.ee/
Tõsine huviline oleks iseseisvalt selle leheni jõudnud.
Soome keelt loed?

http://www.mersuforum.net/forum/viewforum.php?f=35

Seal on asjad üsna ülevaatlikult kokku võetud.

MBklubi foorumis otsingu juba tegid? Ja google otsingu esimesed paar lehekülge on läbi sirvitud? Sest keegi ei hakka siin üle kordama seda, mida mujalt lugeda saab.

Rusikareeglid: OM61x kannatab turbot küll. Föön võib olla suvalisest masinast, niikuinii pead sobitama torustikuga. Kui lähed ahneks (lisad võimsust väga palju, nii 70-120 hj), lased mootori mõnekümne tuhandega laiali. Või varem, kui koonerdamise tõttu mootorile kapremonti ei tee. Turbomootoris saavad kolvid ja vändasaaled ikka hoopis teistsugust valu.

Mida rohkem koonerdad, seda kiiremini süsteem laiali lendab.
Iseenesest surveaste on sama, mis tehasest turboga tulnud diislil (mitte 2.4 muidugi), sellega ei tohiks probleeme olla.
Kõik sõltub sinu eesmärgist. Kas sa tahad turbot seepärast, et oleks TURBO? Kui suuremat turbot tahad paigaldada, siis peaks mõtlema ka tootlikumale kütusesüsteemile. Sest piiranguteta kütust peale ei keera.

Vaja oleks teha uus väljalaskekollektor, mis pole kuigi raske. Teha flantsid, valida sobiv toru diameeter. Turbo valik sõltub juba eesmärkidest. Sisselasketorustik, väljalase, nipet näpet vidinaid juurde. Mõni õhtu tööd ja ongi olemas.

Paika seadistamine ei tohiks ka väga raske olla diisli puhul. Vaatad õiget mõõteriista (kütusesegu) ja timmid kütte pealeannet.

Ise ma diislitega nii kodus pole, omal mul diislit pole. Vaid üks võistlusmasin, millel 3.3 turbodiisel mootor, seal pole küll eriti raske süsteem.
Mulle tundub, et paljud nn "turbotamised" on tingitud soovist kulunud mootorile nii uued tiivad kasvatada. Tulemuseks on üldjuhul inglitiivad, kui mootor sellise käitumise peale igavese puhkuse välja kuulutab. Seega: enne kui puhuri installeerimiseks läheb, tasuks minu arust mõtiskleda selle üle, et äkki annab jõuallika kapitaalremont hoopis asisema tulemuse.

Ja veel, ilma ühegi vihjeta: näiteks sapika V4-le võib ju igale silindrile vänge puhuri külge kruvida, kuid F1-te sellise jõuallikaga asja ikka pole. Mõned asjad on mõeldud ikka töötama nii, nagu tehas selle omal ajal välja mõtles.

A.
Üks Rootsi firma tegi kunagi turboKIT-i ja ilma selle mootori modimist max. rõhk 0,6 bar oli sellel, siis kestab aga annab see niipalju et lihtsalt ülesmäge minnes pole enam vaja 3-ndat käiku panna, nii et lihtsalt veab nati parem. .... Tartus peab isegi olema üks selline isend aga w115-kerega, vanas foorumis ta küsis kas see turbo on tehase poolt või mitte... otsi sealt, äkki lähed sinna ja teed pilte :-)
No seda ma räägin, et tähtis on eesmärk. Vahel on võimalik sama eesmärgini lihtsamalt jõuda. Jõu juurde saamiseks on kõikse lihtsam ja odavam turbo installida, see peaks igale mootoritest midagi teadvale inimesele selge olema.

See 0.6 bar`i vms rõhk pole mingi konstantne, kõik sõltub kaanetihendist, plokikaanest jne. Tavaliselt kannatab vabalthingavale mootorile kuni 1 bar ülerõhku julgelt keerata ja ükski tihend ei lenda minema.
Teine asi esimese eelduseks on korralik seadistus. Mitte nagu paljud teha tahavad, et saada jõudu juurde aga kütet ei tohiks rohkem võtta - no see on elementaarne, et nii ei saa olla.

Lisaks turbotamisele tuleb mõelda ka muudele asjadele, nagu ma ütlesin, siis turbotamine on kõikse lihtsam asi. Järgmisena tuleks mõelda jõuülekandele, kas see toimib läbilibisemiseta. Reeglina nt manaalkasti korral maksab sidur päris palju rohkem kui mistahes turbo.

Aga alati pole kahjuks turbo install selle eesmärgiga, et saada nt 100% võimsusekasvu.
Teemaalgataja eesmärgiks on ilmselt mingi ca 50% jõulisa. Sinna pole midagi muud vaja, kui turbo kasvõi vanale kollektorile otsa panna (pikendustoruga), isegi vahejahutit pole tarvis. Natukese kütet peale keerata ja voilaa.



Edit: Aga teemasse kah, vastus sinu küsimusele: Loomulikult on mõtet, eelkõige kui sa kogu töö ise ära teed. Muidu läheb asi ilmselt kallimaks kui osta korralik 3.0 turbodiisel ja vahele tõsta. Siis tekib küsimus, kas on üldse mõtet turbot aretama hakata.
Seda kirjutati kusagil TqHq foorumis ka, et kõige odavam viis mootorist suuremat võimsust saad on: Võimsam mootor vahele tõsta.
Laur Kirjutas:Seda kirjutati kusagil TqHq foorumis ka, et kõige odavam viis mootorist suuremat võimsust saad on: Võimsam mootor vahele tõsta.

OM617 3.0 R5 diisel on päris hea variant W123 mootorivalikust. 3.0 R5 turbo on muidugi kirss vahukooretordi peal, kuid sellist on päris raske leida :cool2: