Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 250d w124 õlivahetus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mis võtmetega käivad lahti filtri potsiku kruvid ja karteri kork?

Kui palju õli sisse läheb?

Mis oleks õige *suvine* õli sellele mootorile? Eeldades, et mootor on juba kohvipoolne ja probleeme on kuumalt õlirõhu säilitamisega tühikäigul.

Kas sellel autol on õlijahutus radikas ja kui, siis kus?
Meite säästukal on kõik mutikad 13 mm. Vaevalt uuemalgi teisiti on.

Õli... Vastavalt maitsele. Meite omal on Comma EuroDiesel, 15W40. Püsib sees ja klõbisema-kolksuma ei kipu. Valiku põhjus on lihtne - hinna ja kvaliteedi suhe. Lihtsalt saan odavalt.

Põdrad soovitavad Teboil Diamondi või Mobil Delvac 5W40.

Õli läheb 6,5 l.
õlijahutusradikas minuteada turbomootoritel vasakul ees stange taga.

mina kasutan valvoline 10w40.

aga mul teadjamatele selline küsimus, et mis värk selle õlivardaga neil on. mul 92a. 124 300TD turbo ja mina ei ole õli normi saanudki. vähemalt varda järgi mitte. panin 7l sisse, varras näitas pool normi. panin 8l sisse, varras näitas pool normi. panin 9l sisse, varras näitas peaaegu kolmveerand normi. siis loobusin, ja olen nüüd igal vahetusel pannud 7l sisse. kas see siis ongi neil nii, või on ainult minu autos asi?
Turbota kahepoolesel õliradikat pole.
EDIT: Autodata järgi: hot climate 20W40, moderate climnate 10W40. Ja läheb 7 l (koos filtriga).

Nustu: kas õlivarda enne valamist välja tõmbasid? Kuna õlivarras on ülevalt tihendatud ja varda toru olatub allapoole õli pinda, siis lõpuni sisselükatud varda korral ei pruugi õli vardatorus tõusta karteri tasemele - õhk takistab.
EDIT: Autodata järgi OM602.960 - 8 l (koos filtriga)
Kõik andmed õlide ja koguste kohta:

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp
alati tõmban enne õlivahetust varda 5 - 10 cm välja. samuti keeran filtril kaane maha. ja samas ju kui ka ei tõmba ja varrast välja ja õli sisse panen on nii, et õli kontrollimiseks tõmbad enne varda välja, puhastad ära ja paned tagasi. ja selle aja peale peaks igasugune õlitase õlivardatorus tõusma ju... või ma eksin.

aga 8l... nüid jälle targem. mul tabel näitas 7l. aitäh
13mm võti on siis milline? Hex võtmega käib lahti nii filter kui karteri punn?

Ja et siis nt. 10w40 õli panna, sama mis bensukal? Et mingit diisli õli ei pea panema?
Khmm, minul on seal küll tavalised kuuekandilised (väliskantidega) poldid-mutrid. Karteripõhjal siis vähe jämedam punn, millel kuuekandiline 13 mm pea.

Sarnane pilt on ka paaril teisel autol filtrikopsiku peal avanenud...

Noh, võiks vähemalt CG olla, CF vist veel üldlevinud pole. Peaasi, et poleks tegu spetsiaalselt mootorratastele või bensiinimootoritele toodetud õliga. Enamus laiatarbeõlisid sobivad mõlema korral.
Motika ja auto õli ei maksa segi ajada, enamus motikatel sidur ja kkast õli sees ja selleks ka vastavad lisandid õlis.
Käisin siis auto all uurimas. Kas punn on karteri juhi poolses küljes eespool? Tundub, et karterikaitse tuleb kuidagi ära saada ja pärast tagasi panna. Kas see on normaalne või tehakse kuidagi selle vahelt õlivahetust?
Kas pole lihtsam õli lasta vastavas kohas vahetada. Kaovad ära probleemid mida teha pakendi ja vana õliga.
Hinnavahe on pea olematu kui osta õli poest ja ise vahetada.
Tallinnas Õle tänaval õlivahetus kohas vahetatakse mootori õli ja filter ära enamvähem selle ajaga mis kulub teenuse eest tasumisele.
Asi on natuke selles, et see auto asub linnast kaugel. Lisaks muule hakka õlivahetuse pärast veel 100km sõitma. Kui selle 1 kord selgeks saaks siis 10 õlivahetust säästaks 1000km sõitu aka 2000kr, või nii...

Üldiselt muidugi ei vaidle, et võib lasta teha, aga need praktilised kaalutlused + sportlik huvi, siis miks mitte ise teha. Seda enam, et maha jäätud kolhoosi autobaasi kanal on kodu lähedal olemas.

Praegu polegi enam muud takistust kui see tobe lapats seal all, tundub küll, et see on seal iidamast-aadamast ajast kinni roostetanud poltide või neetidega ja samas õli kork on selle taga peidus. Aga äkki keegi kellel samasugune auto samasuguse põhjakaitsega olnud, oskab õelda.
Eee...rahalist võitu ei teki. Arvuta kuidas tahad. Oma aeg ja jäätmetest vabanemine maksavad kah midagi.

Aga hobi korras vahetada, miks mitte. Mängu ilu maksab ka midagi. Pole midagi meeldivamat, kui kuum õli voolamas mööda verisekskriimustatud sõrmenukke...mmm...Confusedilly:

Põhjakaitset eemaldamata ma küll ei kujuta õli väljalaskmist ette. Mõned olevat küll teinud ava punni alla, aga ma ei usu, et see palju aitab...

Minul on viimasest õlivahetusest tagasi panemataConfusedilly: Muide, originaalis on seal 10mm peaga kruvid põhjakatet hoidmas. Ja metalltüüblid karpides, üsna kasutajasõbralik lahendus, kui keegi autot just kõveraks sõitnud pole...
Küsiks käigukasti kogu õlikulu, kui keeran lihtsalt kaane pealt punni maha ja mingeid torusid kusagil lahti ühendama ei kipu. Auto 93a 250d.
Aitäh!