Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Diisli õlirõhk
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere.

Kui 92.a r5 2,5d mootoriga masinal peale korralikult maanteekuumaks ajamist vaba käigule lastes õlirõhu näidik näitab vahel 0,5, vahel 1, aga mitte rohkem, mida peaks siis asjast arvama?

Seda ma arvan, et see 0,5 on mootori õlitamiseks piisav, aga miks mõnedel meestel on kuumalt ja vabakäigul ka 2-3 sees?
jkristjan Kirjutas:Tere.

Kui 92.a r5 2,5d mootoriga masinal peale korralikult maanteekuumaks ajamist vaba käigule lastes õlirõhu näidik näitab vahel 0,5, vahel 1, aga mitte rohkem, mida peaks siis asjast arvama?

Seda ma arvan, et see 0,5 on mootori õlitamiseks piisav, aga miks mõnedel meestel on kuumalt ja vabakäigul ka 2-3 sees?

Mineraalõliga on võimalik ka kõige kohvimal mootoril rõhk üle 2-e hoida.
0,5-1 võib olla pool- või täissünt õliga töötemperatuuril küll, kuigi 1,5 võiks siiski olla miinimum. Samas tundub see k0,5 kuidagi kahtlaselt madal, kontrollida võiksid mootori häält tühikäigul sellise rõhu juures nagu pikemalt käies koha peal, vaata kas mingeid klõbinaid ja tikse ka juurde tekib ning kas sõites normaalselt jõudu edasi vedada jätkub ka koormusega.
Muus mõttes tundub hea ja tihe, käivitub nii külmalt kui soojalt (kuigi aku on vist piltlikult õeldes sama vana kui auto), jõudu on ja ei tossa.

Kui tõenäolised on igasugu sellised asjad nagu mingi umbes või lahtine karteri tuulutus, umbes õlifilter, vigane rõhuandur, õlipumba klapp jne.

Ja kuidas on õlipumba ehitus, kas see on normaalselt vahetatav või remonditav või on see üks nendest "never to be repaired" asjadest?
Kui rõhk kõigub, arvan esialgu peetis andurit. Kõige lihtsam, mõõta kontrollitud manomeetriga üle.

Mineraalõliga kipub soojana üldiselt kukkuma. Kui just mingit troopilist paksu mahla ei kasutaConfusedilly: Aga see kipub jäklle 15 soojakraadi juures üsna meemoodi olema...

Autoi endamanomeeter on pigem indikaator, mõõtmiseks mingi sajaeegune andur ei kõlba põhimõtteliselt.
Sai täna uue õli (10w40) ja filtri ja ikka kui täielikult kuumaks läheb siis vabakäigul langeb 0,5 peale.

Murakas arvas aga et teeb oma vanuse kohta head häält ja et muretseda pole vaja selle pärast :p

Kas keegi teab, nendel autodel millel ei ole õlirõhu näidikut aga on ainult hoiatuslamp, millisest rõhust allapoole peaks see lamp süttima? Sest ma kipun arvama, et 0,5 on vabakäigul vana mootori õlitamiseks piisav ja kogu see arutelu on äkki selle pärast, et mersul on see näidik. Kui näidikut ei oleks siis keegi ei teaks asjast midagi ja kõik oleks rahul Smile
Mul küll ei ole diisel, hoopis 2,6 B. Aga tehase Owner's Manual väidab, et töösooja mootoriga võib olla minimaalne õlirõhk 0,3 bari ja seega OK. Mul ka langeb sooja mootoriga vahest 0,5 ja 0,4 peale, kui väga soojad ilmad on. Aga üldiselt ei näe muretsemiseks põhjust Big Grin

Tühikäigu rõhust räägime siis Smile
Lihtsalt näiteks : minu 123 med nii 2.4D kui 3.0D mõlemal rõhk külmalt 3 peal. Soojenedes langeb 2 peale ja mnt l sõites 1.5 . Kord oli juhus kus õli praktiliselt polnud(oli leke) surve langes alla 1 ja oli suht tegu, et ummikus seistes mootorit töös hoida.
w115 ja w123 D-te puhul on tehase poolt 0.3 bar miinimumsurve tühikäigul aga see juhtub juba kui mootor juba väga kehvas seisundis ja kui 10w-30 sees.

Kui tahad et soojaks näitaks rohkem siis pane õli millel teine number suurem (iseloomustab viiskoosust kuumal õlil), näiteks 10w-60 - siis kohe parem, aga 0,5 ja 1 on ka täitsa piisav.

OFF: Kui vähe õli sees siis kurvides kaob surve ja pööret annetes surve algselt tõuseb aga kui pööret tõsta edasi järskult kaob. Ja tühikäigul langeb surve aga mitte kriitiliselt alla 0,3 bar ei lähe kui mingi 1 liiter sees on. (w115 200D)
mul 2,4D 123kerel 83 aasta oma Annad starteritmoni sec ootad ja touseb 3me peale..