Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w123 küünlad?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tahan osta enda w123 le uued küünlad, mootoriks on 200 karpa. Mõtlesin et need kolme või nelja elektrodiga on paremad, aga keegi tark ütles et neid tohi vanadele autodele panna. Siit ka küsimus kummad on paremad kas originaalid ehk tavalised või kolme elektrodiga, kui neid ikkaigi võib panna?
Need, mis tehas soovitab, sellele mootorile tavalise 1 elektroodiga küünlad, olid vist 60 eeki tükk, seega väljaminek üsna väike, arvestades, et 4 tükki vaja.
No mina tellisin täna 30 ga, just sellele mootorile. Aga ikkagi ma ei saanud teie lausest aru, kas võib siis neid neljaga panna või ei?
Vabandust, et nii lollSmile
Tundub ,et see mootor mis ma sulle müüsin on tule torru võtnud? Küünalde kohapealt,usalda ikka tehase etteantud marki ju nad meist kõigist targemad.
merslane Kirjutas:Tundub ,et see mootor mis ma sulle müüsin on tule torru võtnud? Küünalde kohapealt,usalda ikka tehase etteantud marki ju nad meist kõigist targemad.

Kuule jahSmile Sain lõpuks see mootor peale tõsta nüüd. Käima läheb ilusti poolest pöördest, nii külm kui ka soe, jõudu on ka normaalseltSmile Niiet hetkel olen täitsa rahul, natuke veel nokitsemist, summutiga ja auto varsti sõidabSmile
Aga ma siis ostan need küünlad mis täna tellisinSmile


AitähSmile
kindlasti beru või bosch ja kindlasti "tavalised".
Boshid pidid tulema vist. Aga need on parimad firmad siis jah?
Hydroid Kirjutas:Boshid pidid tulema vist. Aga need on parimad firmad siis jah?

Bosch on ikkagi originaal :cool_rsvd:
Minul on võib-olla autoelektri tunnist valesti meelde jäänud, aga minu teada kasutataxe uuemate autode puhul mitme elektroodiga küünlaid selle tõttu, et nende poolt tekitatud säde on täpsem ja kindlam (kui üx elektrood kahjustada saanud või tahmund, siis teine ikka süütab) ja tänapäevaste sissepritsesüsteemide juures on väga tähtis, et süüde toimux täpselt õigel ajahetkel.
Seega vanemate autode puhul ei ole erilist vahet, mitme elektroodiga küünalt kasutad (kuigi rohkemarvuline tagab teoorias täpsema ja kindlama süüte), kuid uute autode puhul võib liiga väheste elektroodidega küünal parajaid probleeme tekitada.

Ja kes veel ei tea siis:

Mis on küünla ülesanne?

Mootoris kolvile teed näidata! :biggergrin:
Werewolf Kirjutas:Seega vanemate autode puhul ei ole erilist vahet, mitme elektroodiga küünalt kasutad (kuigi rohkemarvuline tagab teoorias täpsema ja kindlama süüte), kuid uute autode puhul võib liiga väheste elektroodidega küünal parajaid probleeme tekitada.
aga praktikas kaob üldse säde ära või hakkab puterdama. uuematel on igale küünlale ka süütepool mis annab korraliku laksu, vanadel aga mingi vana ja väsind 1 väike junn mis peab kõigile laksu andma. Smile
Veidi off:

Vana MKI Golf GTI (83) on edukalt juba mitu aastat elanud kolmharuliste Boschide peal. Ja kombinatsioon süütepool/jagaja on seal tavalisemast tavaline.

A.