Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: eelsüüteküünalde vahetus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Autoks 190 2,0diisel.Küsimus selline et kuidas on kõige lihtsam vahetad neid küünlaid?On selleks spetsvõtmeid et sinna ligi saada?Hirmus vähe ruumi ju seal.Üks võimalusi vist ka sisselaske kollektor lahti võtta mootori küljest.Peale seda on igati hea neid vahetada.On see ainus võimalus või on veel mingeid lihtsaid variante?
Õhupuhasti mahavõtmisest piisas. Ja täiesti tavaliste võtmetega sai hakkama.
mina võtsin sisselaske maha...siis polnud ka probleeme:evil:
:help:Kuidas teha kindlaks et milline küünal on rikkis milline mitte.
Kui suur peab olema takistus tervel ja rikkis küünlal.Lihtsalt maha keerata ja kontrollida suht tülikas
Küünalde lülitusrelee karbist tõmbad küünalde pistiku välja ja sealt kontrollid. Läbipõlenud küünla takistus on lõpmatus ~ korras küünla takistuse saad teada teiste pealt mõõtes, kui mõnel erineb see suuresti siis ka kahtlane, tuleks ka vahetada.
Laur Kirjutas:Küünalde lülitusrelee karbist tõmbad küünalde pistiku välja ja sealt kontrollid. Läbipõlenud küünla takistus on lõpmatus ~ korras küünla takistuse saad teada teiste pealt mõõtes, kui mõnel erineb see suuresti siis ka kahtlane, tuleks ka vahetada.

Tavalise kontrolllambi krokodill aku + klemmile ja mis põlema hakkab, on korras, mis ei hakka, on läbi.
Küünlaid saab kontrollida,kui võtad nende küljest ühendused lahti ja annad aku pealt lisajuhtmega voolu.Seejuures libistad vaid õrnalt voolujuhtmega üle küünla klemmi.Kui sädeleb,siis töötab.
Muidugi kõige kindlam moodus oleks testriga kontrollida.Võib-olla saab keegi foorumi kasutaja takistuse ära mõõta ja teistelegi sellest teada anda.Mind ennast huvitaks see samuti.
Mõnede autode puhul,mille küünla tööpinge on 5 ja 7 volti seda juhtmega proovimist ei soovitaks.


Lihtsam on lülitusrelee pistik lahti võtta. Sealt läheb igale küünlale oma juhe ja nende otstelt kontrolllambiga proovida. Kui küünaldega miski jama, siis peaks ka kontrolllamp armatuuris peale käivitumist põlema jääma.
Infoks niipalju et küünalde takistuseks oli keskeltläbi 1 oom.Kõikus 0,7 ja 1.2 oomi vahel.Kui juba 2 küünalt läbi siis ei süttinud enam ka armatuuris lambike. Õhupuhastaja peab kindlalt maha võtma ja äärmiste küünalde vahetuseks ka sisselaske kollektori.
TarX Kirjutas:Infoks niipalju et küünalde takistuseks oli keskeltläbi 1 oom.Kõikus  0,7 ja 1.2 oomi vahel.Kui juba 2 küünalt läbi siis ei süttinud enam ka armatuuris lambike. Õhupuhastaja peab kindlalt maha võtma ja äärmiste küünalde vahetuseks ka sisselaske kollektori.



Mul olid kõik neli läbi ja tuli ikka põles ja kustus ära nagu tavaliselt:wow:
2 liitrilisel vabalthingaval (202120) päris keberniit küünlaid vahetada-õhutoru maha võttes läks asi veidi lihtsamaks aga 1,5 tundi ikka aega ära läks(koos ühe küünla ploki ja starteri vahelisest pilust kätte õngitsemisega)Lihtsam ja kiirem oleks olnud sisselase pealt maha kruvida, aga polnud värskeid tihendeid kohe võtta...
Kokkuvõttes-saab vahetada aga nõuab aega ja häid võtmeid :-D
Ei hakanud uut teemat tegema,kuid mure suur.Mootoriks 300TD 130 KW.Üks küünaldest ära murdunud ja ei tea,kuhu pöörduda sellise murega Tartus.Olen vastaja(te)le tänulik!
Tallinnas teeme seda tööd

http://www.diislikeskus.ee/kuunaldevahetuskatkised.html

Kuido 55673701