Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w123 200d 1984a, elektri radikas pandud.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist!

Keerasin oma 123 -le elektri radika peale.:hump:

Köik kena tore, termostaat relee (vöi mis ta eesti keeles on, yhesönaga asi mis käivitab ventika) panin alumise toru kylge, kolmikuga vahele. Paremat kohta nagu polnud. Termostaadi andur 2002 a. diisel Vectralt. Käivitab ventika teoorias 83 - 85 C vahel. Nii. Panin köik kokku ise jube rahul.:biggrin:
Aga armatuuri veetemperatuuri näidik näitas ventika käivitamise hetkel 100 C. :lol:
Kysimus - kus fyysiliselt asub see armatuuri veetemperatuuri andur?
Uut andurit eriti ymber tösta ei anna, kui aint allpoole, et oleks radika pöhjaga samal tasemel. Jahedamat lylijat ma näinud ei ole. Miks ta selle vee 100 C peale laseb?
Väga hull lugu pole kuna maanteel pole lisajahutust nagu yldse vaja. Linnavahel saan manuaalis selle sisse lylida. Aga tahaks ta tööle saada normaalselt. Oskab keegi nöu anda? :help:

Ise oskaks aint seda andurit allapoole viia, aga kas see aitab?

Täääname ette ja taha!
Anduri peaksid ikkagi plokki,või plokikaande panema.Niikaua,kui termostaat on kinni ta ei saagi sul õige temperatuuri pealt rakenduda,sest vedeliku ringvool suures ringis puudub.Kui sa kohta plokikaane sees kohta ei leia,võid ta sobitada kasvõi plokisoojendusspiraali punni asemele.
Siiski vist elektriventilaatori jahutusradiaatorile...Confusedilly:

100 pole just palju. Mootorile ei tohiks see midagi teha, kui vent 100 pealt ikka ärkab. Punane joon on ju 120 peal.:demond:

Alumises lõdvikus on jahtunud vedelik.
Pane kolmik ülemise lõdviku vahele ja kohe hakkab vent varem vuhistama, kuna plokikaanest tulev vedelik on kuumem, kui radikast lahkuv. :eureka:
Sai omal ka kunagi taolist kolmikut kasutatud aga ei ole ikka see kui andur radika küljes.Panin veel isolatsioonimaterjali ümber, et tuul ei jahutaks aga lõpuks viskasin ikka vahelt välja.Millise vooliku vahel oli, ei mäleta.
Sai omale natuke teistsugune lahendus sebitud, mõningate pooljuhtidega.:cool2:
Sul ju kõik OK.Vent lähebki 100C juures tööle(97C).85C pealt ei tohiks ta küll tööle minna,sest mootori normaalne töö temp.on ju 95C. Vent.andur asubki radika alumises vannis.
Salongis oleva näidiku oma asub plokikaanes.
Tänud nouannete eest!
Esialgu viskasin vahelt välja. Manuaalis käivitus. Aga tekkis huvi selle ylavooliku osas. Et vist sinna sobitan. See 100C tundus palju kui tavaliselt termomeetri ots nati yle 80 on näidanud.Aga suured tänud nöuande eest.
Aga kysiks veel:

Termostaat avaneb kuskil 78 - 90 C? Vist oli.

Nii, kuni avanemiseni keerleb vesi aint mootoris. Nii nyyd hakkab termostaat avanema, andur pandud ylatorusse ja esimene soe vesi tuleb 80 - 85 kraadi. Kuskil 90 ja ventika lööb käima. Kysimus Nyyd kui ventikas tööle hakkab kas siis liiga jahedaks asi ei lähe? Ahh mis siin pikalt targutada, proovin ära.

Kysimus Kes teab selle 200d W123 diisli optimaalset töötemperatuuri muidu täpselt?
Update, et termostaadi korpusesse puurin augu sisse ja pistan sinna selle anduri.
Praegu probleem vastava puuri leidmises.
Kui ma nüüd miskit jube valet olen tegemas siis viimane aeg karjuma hakata!:bigsmile:
Ventilaatori lülitus anduri kõige parem koht on radiaatori küljes, keskel umbes (123 radika vannid on ikka külgedel, mitte ülestikku?). Vähemalt paigaltadakse see sinna tehastes.

Mis materjalist on W123 radikas, kui vask siis natuke suure kolviga jootmist.
On jahh seal keskel tavaliselt, aga sinna ei anna panna. Tal on need karbid üleval ja all ja plastikust. Nii et liimida saaks aga see tähendaks et iga 2x anduri vahetus = 1 radika vahetus.
Termostaadi kaane kasuks räägib see, et jupp on kergelt vahetatav. Üritan leida sobivat kaelusmutterit, mis sinna sisse istuda ja siis andur sisse keerata. Edasiselt anduri vahetused lihtsamad.
Andur ise 83 - 87 C, nii et seal peaks olema ok, ka siis kui 83 vesi korra mootorist läbi käib. Ja manuaal lülitus on juba olemas.
Suur aitähh lingi eest! Väga hariv.

Ma ise ostsin romulast Opeli eleltri radika, lõikasin rällakaga plastiku sobivaks ja panin radika ette. Kinnitsusliistud tegin alumiinium varastest. Raha kokku vast 500 krooni läinud. Nüüd ainuke mure leida õige suurusega puur ja kraega mutter.
Muidugi, tellida valmis asi on lihtsam, aga see radika kaudu kinnitus on uuh!! minuarust.
Esiteks radika vigastamise oht, siis see et need on plastik vardad! Kui radikas läheb 80 - 90 C ja väljas on kuni - 30C. No ma ei tea kas kestab. Või ku metall vardad läbi radika, siis korrosiooni (miski elektrolüüs eri metallide vahel) oht. Nii et ma ei tea.
Ja see soovitus et aint siis kui süüde on sees et aint siis töötaks. Minu arust las imeb aku tühjaks, teine variant on tihend läbi ja õli veega segamini? Ei saap atu. Mitte ei saa.
Ja anduri jahutab selles asukohas küll õhk maha. Meie kliimas siis. Aga noh, ma panen pildid kui valmis saan.

Tõnu
Et tervist!
Panen siia mõned lingid piltidega kuidas see asi siis mul väljanäeb. Konsoolis on tõmbelüliti, kust saan jahutuse manuaalis sisse lülitada.
Praegusel hetkel töötab nii, et mõni millimeeter üle 82 C läheb ise käima. Arvan, et kui anduri koht veel soojustustorukesega katta, siis soojuskadu anduri korpusest väheneb ja asi läheb 82 C tööle, nagu ennegi-

Pildid:
http://picasaweb.google.com/TheUraan/Car