Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Kõrgsurve pumba paigaldus W123, 300D
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kiire küsimus, oleks vaja IGASUGUSEID näpunäiteid ja soovitusi või pilte või märke vms MIS aitaks mootori monteerimisel diisli pumba taas õigesti külge mootorile.

Et mida jälgida või teha kui veel pole plokikaan peal ja süüde lahtine veel ?

Tänan ette.

123 kere 300D  1982
Süütenurk peaks olema 24 kraadi enne ÜSS.
Paned pumba külge (suvalt) gaas põhja, keerad mootorit ringi, vaatad kui pumba pealt küte tulema hakkab 1 syl otsast (pihusti torusi külje pole), nüüd võtad pumba maha uuesti, keerad mootori õige kohapeale paned pumba külge ja proovid käivitada.

Kui maha võttes pump paigast ei liikunud siis vedas. Tavaliselt tahab tänu plunseri vedrudele paigast minna.
W124 on sellejaoks stopper, 123 kogemus puudub, teooria on sama.
Ise olen sellise meetodiga pumbad peale pannud ja töötavad ilusti. Viimase lihvi annad muidugi töötava mootoriga.
Edu!

PS. Pumpa võid ka laupeal proovida (ettevaatlikult, et nuuti ei vigastaks) paikka keerata juhul kui on niipalju pumbas kütet sees.
Laur Kirjutas:Süütenurk peaks olema 24 kraadi enne ÜSS.
Paned pumba külge (suvalt) gaas põhja, keerad mootorit ringi, vaatad kui pumba pealt küte tulema hakkab 1 syl otsast (pihusti torusi külje pole), nüüd võtad pumba maha uuesti, keerad mootori õige kohapeale paned pumba külge ja proovid käivitada.

Kui maha võttes pump paigast ei liikunud siis vedas. Tavaliselt tahab tänu plunseri vedrudele paigast minna.
W124 on sellejaoks stopper, 123 kogemus puudub, teooria on sama.
Ise olen sellise meetodiga pumbad peale pannud ja töötavad ilusti. Viimase lihvi annad muidugi töötava mootoriga.
Edu!

PS. Pumpa võid ka laupeal proovida (ettevaatlikult, et nuuti ei vigastaks) paikka keerata juhul kui on niipalju pumbas kütet sees.





Süütenurk 24 kraadi küll, aga mis nurk see on, kus see on ?

Kas saan õigesti aru, et mootori keeran vända otsast nii, et esimene kolb on täpselt üleval ja siis hakkan pumpa külge panema ?
Või on nii, et mootor ükskõik mis asendis ja panen pumba külge, keeran kuni kütet tuleb esimesest, siis pump maha ja mootor esimene kolb üles, siis pump külge ?

Kas nüüd võin juba käivitada ?

Kuidas töötaval mootoril seda reguleerida täpsemalt siis juba ?

Oskad ehk näpunäiteid anda, et kuidas lõpp häälestust teha ?
allan1 Kirjutas:leidsin kodust kapi pealt TÄIESTI UUE ja pakendis 123 300D veepumba. oled huvitatud? Ma annaks niisama ära!


Kui keegi nii lahke on ja niisama annab, siis ikka võtaks !
Saab üks vanake jälle paremasse korda kui varem Smile
24 kraadi enne ülemist surnud seisu
Ehk kui pumbast küte tulema hakkas siis võtad pumba ära uuesti, keerad mootorit, et oleks 24 kraadi enne seda kui esimene kolb üles jõuab ja paned pumba tagasi. Vaatad, et oleks ikka enne töötakti algust ehk siis nukkvõlli märgid peaksid ka kohe-kohe kohakuti jõudma.

Nukkvõlli märk läheb paikka siis kui esimene kolb on täpselt üleval.

Kui nüüd mootori käima peaksid saama siis ei tõmba pumpa väga kõvasti mootori külge kinni, ja keerad töötaval mootoril reguleerimis poldist pumpa edasi, tagasi (W123 on ikka selline asi?) kuni sinu arvates mootor hästi käib, väga ei lagise ja ei aja mingit ebamäärast tossu kah. Seda eeldusel, et sul ka pihustid on korralikud, muidu võib su mootor ka nende pärast tossata.
1.Võtad esimese silindri pihusti maha(eeldusel,et mootor on sul juba koos)
2.Paned näpu augu ette ja hakkad mootorit keerama käbist kellaosuti suunas niikaua,kui leiad üles survetakti.Siis peavad ka märgid kohakuti olema(hooratta rihmaseibi märgid ja noolekujuline plekk omavahel)
3.Nüüd kui sa keeraksid hooratast vastupäeva 24 kraadi peale peaks asi paigas olema.Praktikas on aga nii,et kett on välja veninud ja täpset seadistust sa ei saa.Selleks siis teha järgmist.
4.Keera mootorit julgelt vastukella tagasi,kasvõi veerand pööret ja siis kellaosuti liikumise suunas kuni 24 kraadi märgini.
5.Pump maas paika.Pumba võlli peale käib võru,mille soon peab ühtima võlli soonega.Vala pumba sektsioonidesse kütet(eeldusel,et torusid peal pole) ja keera pumpa,siis näed,millises avas kütus liigub.Kui see HAKKAB toimub esimeses,on asi korras.See moment peab olema väga täpselt tabatud.Ära edasi keera.
6.Pump keskasendis peale,eeldusel,et pumbamärgid ühtiksid mootori ploki sisse pressitud märgi/soonega.
7.Kui mootor käib,saad + - poole liigutamisega veel timmida.
ps.võta mõni vana pihustitoru,lõika paari cm.kõrguselt maha ja pane sinna otsa läbi kummivooliku vahetüki paras klaastoru.Kui sa nüüd keerad selle pumba esimesse sektsiooni,valad kütet pooleldi täis,siis näed täpselt kütuse liikumise alguse ja suuna.Võid seda kasutada ka siis,kui pump on juba peal et teha täiendav ülekontrollimine,jälgides kraade hoorattal ja vedeliku liikumist.
Selge, sain targemaks, täna kohe asja kallale üritan asuda.

Küsin veel ka, et mis te antud auto klapi vahedeks ütleksite, uurin kuna paljud ütlevad erinevalt, üks mees vaatas raamatut ja ütles 0,10 ja 0,30 teine aga 0,15 ja 0,25. Mis teie arvate asjast ?
Kõik oleneb sellest,kas paned klapivahed paika sooja,või külma mootoriga.
ehk on abiks
tänud, üritan hakkama saada.
Kas neid samu andmeid, sellelt lingilt, võib kasutada ka 3,0 TD jaoks?:confusedangry: