Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W202 autom. kasti jama
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Autoks siis W202 94 a. 2,0 D automaat. Sai auto hiljaaegu soetatud mootoririkkega. Autot ostes kasti proovida ei saanud kuna mootor ei töötanud. Nüüd mootor korras ja esimeste proovisõitudega selgus, et käiguvahetuselt kolmandalt neljandale viskab enne neljanda käigu sisse lülitumist sisse korraks teise käigu. Sellega kaasneb suurem mootori pöörete tõus. Kui väga aeglaselt kiirendada siis seda ei juhtu. Käike vahetab suhteliselt sujuvalt muidu. Kasti õli vahetanud ei ole, õlitase normis. Mis jama võib olla?
Nüüd hulk kilommeetreid ja aega möödas ja tegelikult on nii, et kohalt lahkub esimese käiguga, teiselt kolmandale minnes laseb korra vabale, sellest siis pöörete tõus ja kolmandalt neljandale sama teema. Kas viga võib olla mingis reguleeringus, sest plokikaane tihendi vahetusel kiskus remondimees trossi ja muud asjad maha. Ehk ei saanud õieti tagasi?
Pool aastat viimasest postitamisest nüüd möödas. Tundub, et kastimehi eriti foorumis ei liigu. Auto sõidab endiselt, õlitase normis, õli puhas ja ei haise kuid ebamugavust tekitab kasti töö endiselt.
Et siis:
1. Lahkub esimesega kohalt
2. Esimeselt teisele vahetab jõnksuga
3. Teiselt kolmandale laseb käiguvahetusel korra vabale, ehk nagu ei jõuaks normaalse kiirusega käiku sisse panna. Kolmandalt neljandale sama lugu.
Kui väga teo kiirusel kiirendada, töötab enam-vähem normaalselt.
Läbi ei libista, ilusti tihe on. Ülevalt trossi reguleerimine ei aita midagi.

Mis võib olla ikkagi probleemiks?
Kontrolli kasti minevaid vaakumvoolikuid. Kapotiall kunde pool on kaane all vaakumplokk , kust lähevad ka voolikud kasti mingissugusesse vaakumplokki ja sealt voolikud omakorda siis kasti.
Kas sellel on nelja või viiekäiguline kast?

Järgmised küsimused eeldavad, et autol on neljakäiguline kast.

Kas Kickdown töötab?
90 peal gaasi põhja surudes ikka kolmandale vahetab?
Mis kiirusel lülitub rahulikult kiirendades 4-s käik? Aga täisgaasiga kiirendades?

Kasti reguleerimise kohta on DIY all Kalev kirjutanud ühe kiirjuhendi.
Selle põlvkonna kastidel peaksid ka adaptsiooni võimalus olema(ehk auto ise reguleerib kolbide ja pidurite liigutamist vastavalt kasti kulumisastmele) - teoreetiline võimalus et seal midagi peetis. Testriga saab adaptsiooni uuesti sisse õpetada. Kuid pigem on hüdraulika plokk peetis (ei suuda lihtsalt mingit siibrit piisavalt kiiresti liigutada). Kas mõni solenoid ei tööta korralikult või siis siiber umbes/kinni või mõni muu analoogne kahjustus.
endalgi olnud anomaaliaid aut. kastiga (küll mitte Mercedes-Benz)
aitas kasti õli vahetus, koos kasti õli filtriga. selgus, et õli filter oli umbes ja ei andnud piisavalt kogus õli peale, peale filtri vahetust nurrus nagu kiisuIcon_smile
minu masinal on kastis uus õli ja filter , kuid teinekord külma mootoriga hoiab ka 2-3 käiku vähe kõrgemate pööreteni või siis kauem sees. Lisaks on ka 2x 7000km ja 4 kuu jooksul teinud ta sellist trikki ,et 2-3-4 käigu vahetuse ajal on korra käigu neutraalile visanud ja siis järgmise käigu sisse.
Tegemist on jah neljakäigulise kastiga. Proovin siis ikkagi esialgu filtri ja õli ära vahetada, ei tea ju mis eelmised omanikud teinud on - võibolla ainult õli vahetanud ilma filtrit vahetamata. Kui aga ikkagi see ei aita, kelle poole soovitaksite pöörduda selle murega. Kasti saan ise alt ära ja alla tagasi, see ei ole probleemiks. Kunagi keegi müüs ka siin foorumis sama kasti ilma tagurpidi käiguta, võibolla saaks sellelt varuosi lapata? Ise vist ikkagi ei riskiks seda sisu torkida kui enne kokku puutunud pole?
Ei hakka selle jaoks uut teemat tegema, aga äkki teab keegi, kas see on normaalne, et W203 (2.0 kompr) näiteks -5 kraadiga, 1min peale startimist ei tee korralikult kickdowni? Ei taha väga seda teist käiku sisse lykata, pigem peenestab samaga edasi või vahetab 3ndale.
Ei saanud väga hästi veakirjeldusest küll aru kuid loogika ütleb, et kõik imelikud asjad Mercedes-Benz juures ei ole põhjustatud teadlikult inseneride poolt vaid järelikult on mingi viga kuskil.
Kick down - kuidas sa pedaali vajutad ja fullgas või kickdown - esimene tähenbad gaas põhja ja teine gaas põhja ja veel sutsu edasi, nii et väike lülitus käib pedaali all (seda on jalaga tunda)?
Ning muidugi millise hoo pealt sa seda teeb?
Ja kas on S või W asend?
S asend, jah gaas põhjani ja veel väike lylitus pedaali all kah. Käigukasti õli plaanin ära vahetada, sest ei paista väga sujuv see vahetus. Ei tea kas seda varem tehtudki on. Üldiselt ma arvan, et vea eemaldab see kui käigukasti õli vahetada või on mootoris mingi väike asi nihu, et annab valet signaali. Mootor soe - ei ole kiirenduse ja kickdowniga mingit problet. Muideks, seda kickdowni proovides kylma mootoriga, viskas "coolant level" errori ette. Peale syyte välja lylitamist viga kadus. Võibolla seletab see teile rohkemat.
voodoo Kirjutas:Ei hakka selle jaoks uut teemat tegema, aga äkki teab keegi, kas see on normaalne, et W203 (2.0 kompr) näiteks -5 kraadiga, 1min peale startimist ei tee korralikult kickdowni? Ei taha väga seda teist käiku sisse lykata, pigem peenestab samaga edasi või vahetab 3ndale.
Mootor külm, kast külm - minu w202 ei taha ka siis korralikult "pöördesse" minna. 1 min peale käivitamist on ikka kole väike aeg, ei jõua seal eriti midagi soojaks minna. Mootoril ja kastil on selle jaoks oma töötemperatuur. Kui soojast peast ei tee kickdowni, vot siis on sul probleem. Hetkel üritad sa lihtsalt autot külmast peast piinata aga elektroonika ei luba masinale liiga teha.

soovitan külma mootoriga kannatlikum ollaNod
Jah eks ma usun, et selles asi ongi. Samas rahulikult sõites ajab pöördeid just liiga palju, ju siis sellest et tahab sooja saada.. ja vahetus on aeglasem. Miski anomaalsena ta ei tundu, samas ju omal kindlam, kui tead, et asi on paratamatu, mitte mingi viga, mis hullemaks aja möödudes minna võib.
voodoo Kirjutas:S asend, jah gaas põhjani ja veel väike lylitus pedaali all kah. Käigukasti õli plaanin ära vahetada, sest ei paista väga sujuv see vahetus. Ei tea kas seda varem tehtudki on. Üldiselt ma arvan, et vea eemaldab see kui käigukasti õli vahetada või on mootoris mingi väike asi nihu, et annab valet signaali. Mootor soe -  ei ole kiirenduse ja kickdowniga mingit problet. Muideks, seda kickdowni proovides kylma mootoriga, viskas "coolant level" errori ette. Peale syyte välja lylitamist viga kadus. Võibolla seletab see teile rohkemat.
Õli vahetus on alati heaNod, eriti siis, kui ei tea, et palju masin sõitnud on ja millal üldse viimati vahetati.
Külmast peast vahetabki käike vähe järsemalt. Kui ikka arvad, et vigane on, siis vaata õhukululugeja üle - endal kogemus olemas ja peale uut lugejat hakkas tõesti ka kast paremini tööle. Samas aga kui sul soojast peast kõik toimib, siis isiklikult ei usu, et lugeja läbi on.