Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Positiivne anomaalia???
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Juhtus siis minu SEL iga järmine teema.

Ühel päeval tuli mootorisse sisse jube klõbin ja hakkas ka riisika häält tegama. Minekut polnud ollagi ja üldse asi tundus kahtlane.

Kõik juhtus just peale summuti keevitust.

Mõtlesin, et klapid hakkasid klõbisema, aga seda riisika häält ei osanud seletada - äkki paar silindrit ei töötanud.


Leidsime siis koha, kus natuke asja uurida ja õlivahetus ära teha. Võsime kambrikaaned maha ja selgus, et nukad puha peetis, samuti nookurid.

Tõin siis kohe ülikorralikud nukad , nookurid ja tõukurid ning vahetasin asjad ära.

Mõtlesin ka juba samas ka silindrite surved ära mõõta, et rahu saada, mis natuke allpool toimub. Sain Laur´i käest mõõturi ja hakkasin pihta. Sisimas hoidsin pöialt, et ikka alla 9 need poleks. Teahseandmed pidid 10-12 lubama - seega 9 oleks veel täitsa hea olnud.


Minu üllatuseks olid kõik silindrid eranditult ca 14 - täitsa võimatu ju iseenesest, kui tehaseandmed 2 ühiku võrra väiksemad on???

Mõõtsime ka samas ühe uuema SEL i surved ära ja olid kõik eranditult 12 ne ringis. Algul mõtlesime, et tester kalab, kuid Kalevi kompressoriga sai asi kontrollitud ja asi näitas megatäpselt.

Selline teema siis - huvitav, millest on tingitud nii kõrged surved???
Vaata, kui mootorit käiasid, siis see surve ju tõusis iga väntvõlli pöördega Confusedmile:
Võlusõna on õlitus.
Diiselmootoril on suurem surveaste ja veel suurem erinevus.
Äkki oli sul mootor veel leige. Kompressiooni mõõtmiseks peab mootor olema täielikult maha jahtunud ehk toa soe. Sellisel juhul vastab see tehase poolt ette antud andmetele. Õli ei mängi siin mingit rolli.
Alu Kirjutas:Äkki oli sul mootor veel leige. Kompressiooni mõõtmiseks peab mootor olema täielikult maha jahtunud ehk toa soe. Sellisel juhul vastab see tehase poolt ette antud andmetele. Õli ei mängi siin mingit rolli.

Mootor oli täiesti külm - öö läbi seisnud - kraadides