Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 124 meh. pritse tühikäik
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere!

Vabandan, kui mingitmoodi teemat kordan, maadlen siiamaani enda Mercedes-Benz tühikäiguga.
Autoks siis w124, 200E, bensiin, manuaal, 87 kw, meh. pritse.
Vahetatud on küünlad, juhtmed, jagaja kaas ja rootor, bensupump, -filter, õhufilter.


Küsiks teadjamatelt paari asja:

1) Õhupuhasti all on terve posu kummivoolikuid. Üks tuleb õhufitrikorpusest ja suundub otsapidi mootorisse. See on karterituulutus?
2) Selle esimese vooliku külge läheb omakorda veel 2 tk, üks suundub vist tühikäigumootorisse ja teine kuhu? Selle küljes omakorda veel peenikene voolik, mis läheb kütuseklappi? Igatahes sinna suundub bensutoru, mis läheb omakorda pritsungupeasse.

Need voolikud olid mõrasid täis, sai aretatud ise kummivoolikutest sinna asemele, aga tundub et imeb ikka kuskilt lisaõhku.

3) Kas neid voolikuid saab uusi tellida? Kahjuks vanad viskasin rumalusest minema, ei vaadanud varuosakoodegi pealt. Ehk keegi teab enda masina pealt vaadata, kui juhtub sama mudel olema?

Igatahes on tühikäik palju paremaks läinud peale voolikute asendamist. Siiski külmalt käivitades ei suuda auto hoida tühikäigupöördeid. Käivitub paari sekundiga, aga sureb ka kohe maha, kui just gaasi peal ei hoia. Ja nii isegi 3-4 korda, kui gaasiga ei aita just pöörded hoida. Soojana sellist jama pole.

4) Viitab see puhastamist vajavale tühikäigumootorile või on asi selles nn survehoidjas, mis on enne pritsungipead? Või hoopiski milleski kolmandas?

Jutt sai segane, kahjuks pilte ka mul kapoti alt pole, aga ehk mõni asja jagav inimene saab aidata.

Aitäh!
mulle tundub, et mootor tahax just väheke kinnisemat klappi (õhku) külmalt!!
TO: anto:

Mis ma siis tegema pean? Ja millist klappi kinnisemaks sättima?
enne kui üldse midagi reguleerima hakkad, siis veendu, et mitte kusagilt mootor lisaõhku ei saa. kui mootor tõmbab lisaõhku siis ta külmalt ei jäägi käima, sest küttesegu läheb liiga lahjaks. õhku saab piisavalt peale aga vastavalt õhukogusele ei reguleeri ta kütet juurde. niiet enne peata igasugused lekked ja kontrolli igasugused vaakumvoolikud ka üle. proovi mingisugust kergestisüttivat aerosooli lasta mootori töötamise ajal igale poole voolikute juurde. kui mootori käik muutub siis tõmbab lisaõhku.
No eks ma proovin seda aerosooli lasta, aga kardan, et see päris külmalt algul väljasuremine küll sellest lisaõhust ei saa olla.
Peale jala 1 min gaasi peal hoidmist jääb ta tööle ja enam välja ei sure. Vaevalt, et mootor 1 minutiga nii palju soeneda jõuab!?

Otsisin www.detali.ru lehelt need voolikute koodid välja, aga oh üllatust, mis hinnad neil asjadel on. Juba 2 väikest kummivoolikujuppi maksid 900 krooni.
Ega sa enne käivitamist ja käivitamise ajal kaasipedaali ei puutu.
tõsi ta on et ilmselt on ka mõni muu põhjus et külmalt algul välja sureb, aga igaljuhul on vaja igasugused vaakumi lekked peatada enne kui reguleerima minna see on kindel. muidu ei saa asja ikka korralikult paika. aga igaljuhul on odavam lekked ise üles otsida ja peatada kui lasta "spetsialistidel" 350 eeq tund neid otsida.
ja pöörete hoidmine 1 minut. oleneb muidugi ka kui palju pöördeid on aga noh, maitse (ja rahakoti paksuse) asi
To: Nustu826:

Ega samas on sul õigus. Auto on vana jne. Kui tõesti raha pole mujale kulutuda, võib ju "spetsialistidele" köhida pappi ja osta neid 500 eek tk voolikuid.
Raha on alati vähe, see on selge.
Samas päris mingit nn. leedustiilis tuuningut "näts, pastakavedru jms" ei taha aretada.
Eks ma asungi vaakumvoolikute lekkeid otsima. Selleks pean õhufiltri samas ära võtma. Kas ilma filtrita tühikäigul töötamine ei tee hullu miskit?

ToTongueets:

Gaasi ei puutu üldse enne. Alles siis kui käib, pean peal hoidma kuskil 1-2 min. Muidu sureb maha. Ei saagi aru, mis kala see on.
Külmkäivituspihusti töötab kui kaua?

Vaakumilekked tuleb üles leida ja eemaldada. Kummivoolikute hind võib küll ehmatada, kuid ilma nendeta pritset korralikultkäima ei saa, kui just väga kõva spets pole asjade ümberehitamises.

See tühikäigumootor ehk lisaõhuklapp ei allu reguleerimisele! Puhastamisele allub küll, kuid sellest on tolku alles siis, kui kogu toru saasta täis on. Kui algus ja õhk läbi käivad, siis pole viga selles.
jan110 Kirjutas:Tere!

Vabandan, kui mingitmoodi teemat kordan, maadlen siiamaani enda Mercedes-Benz tühikäiguga.
Autoks siis w124, 200E, bensiin, manuaal, 87 kw, meh. pritse.
Vahetatud on küünlad, juhtmed, jagaja kaas ja rootor, bensupump, -filter, õhufilter.


Küsiks teadjamatelt paari asja:

1) Õhupuhasti all on terve posu kummivoolikuid. Üks tuleb õhufitrikorpusest ja suundub otsapidi mootorisse. See on karterituulutus?
Jah see ei põhjusta tühikäiku
2) Selle esimese vooliku külge läheb omakorda veel 2 tk, üks suundub vist tühikäigumootorisse ja teine kuhu kui on peenike siis läks vist kütusregulaatorisse? Selle küljes omakorda veel peenikene voolik, mis läheb kütuseklappi? Igatahes sinna suundub bensutoru, mis läheb omakorda pritsungupeasse.

Need voolikud olid mõrasid täis, sai aretatud ise kummivoolikutest sinna asemele, aga tundub et imeb ikka kuskilt lisaõhku.

3) Kas neid voolikuid saab uusi tellida? Kahjuks vanad viskasin rumalusest minema, ei vaadanud varuosakoodegi pealt. Ehk keegi teab enda masina pealt vaadata, kui juhtub sama mudel olema?

Igatahes on tühikäik palju paremaks läinud peale voolikute asendamist. Siiski külmalt käivitades ei suuda auto hoida tühikäigupöördeid. Käivitub paari sekundiga, aga sureb ka kohe maha, kui just gaasi peal ei hoia. Ja nii isegi 3-4 korda, kui gaasiga ei aita just pöörded hoida. Soojana sellist jama pole.

4) Viitab see puhastamist vajavale tühikäigumootorile või on asi selles nn survehoidjas, mis on enne pritsungipead? Või hoopiski milleski kolmandas?

Jutt sai segane, kahjuks pilte ka mul kapoti alt pole, aga ehk mõni asja jagav inimene saab aidata.

Aitäh!

Aga üldiselt mine silberisse - vanadel K-Jet on Silberis diagnostika MAKSIMUM 1,2-1,5 tundi (see on Saksamaa Marsu stamptöökäsk). Selle ajaga öeldakse sulle mida on vaja vahetada palju on varuosade hinnad jne. Võibolla ei ole vaja eriti palju vahetada vaid lihtsalt välja reguleerida - see on suht keeruline süsteem seletada kui sa ise asja ei jaga.
Ära karda mine küsi otse abi.
Oled kindel, et Silberis vennad viitsivad selle KE-Jetiga jännata? Kui nad ei taha isegi uuemaid diagnostida...
Jah viitsivad - pidevalt teevad seda seal. Ja selles suhtyes on see diagnostikule paras peavalu - sest tööjuhendis on mega rida asju mis vaja ära kontrollida. Muidugi sõltub diagnostikust ka selle juurde auto suunatakse Smile
TO V6sa:

Kas selle õhuklapi all pead siis silmad sellist silindrikujulist eset, mille külge läheb paar kummivoolikut ja ka miskine andur? Asub ta sel mootoril õhupuhasti all, sisuliselt õlifiltri juures.

Hetkel on mul voolikud kinnitatud torude külge nende nn. metallvitstega. Või ole need piisavad, tagamaks asja hermeetilisust?

Voolikud ostaks ehk isegi ära, aga kuna päris 100% kindel varuosakoodides pole, siis oleks rahaline kaotus seda suurem.
Kui sa just ei tea kedagi, kel on sama masin, et tema pealt voolikute koode vaadata?

Igatahes aitäh sulle asjaliku vastuse eest! Keegi kasutaja cdi saatis mulle PS, kus märkis, et pidid päris KE price spets olema!
Heh, mina ja spets... Muhhahhahaaa.Confusedilly:

Mina julgen meite foorumi kontekstis ainsaks pritsespetsiks vaid Rolzi nimetada. Temal on vähemalt töötav purts endal olemas. Ja mitu mittetöötavat kah.

Aga iseenesest on K(E)-jet lihtne ja lollikindel. Seda muidugi sinnamaani, kuni mehaaniline kulumine ja materjali rabestumine oma töö teeb... Siis läheb elu uvitavaks.Confusedilly:

Jah, see junn on tõesti silindrikujuline. See kas töötab või mitte. Kindlasti ei tohi seda lahti võttes hakata toda piluga ketast "lahti" kangutama, kuna ta ei peagi rohkem avanema, vaid pöördub kõigepealt kinni ja siis alles järgmisel ringil avab kanali. Kui on vedruga variant ehk kahe juhtmega, siis vedru hoiab kinni ja särts tirib lahti. Kui on kolme juhtmega ehk vedruta, siis krutib seda ECU mõlemas suunas. Põhimõtteliselt on see lisaõhuteema vajalik vaid külmkäivituspihusiti töötamise ajal.
Kui ma nüüd "tühikäigumoootri" hingeelust õigesti aru olen saanud...
To V6sa:

No sa ikka vist asjast tead, kui käisid ka sellel Soome koolitusel.

Et siis nn" tühikäigumootor " ongi nn. juhtrõhuregulaator?
Igatahes üritasin eile ka detali.ru lehelt seda süsteemi veidi uurida.
Seal paar ingl. kl sõna. Ehk oskad need ära eestistada?

Idle speed actuator ?
Idle air distributor?
Pressure regulator?
jan110 Kirjutas:Pressure regulator?

see on rõhuregulaator
Nõndaks... olen enda auto tühikäigumuredega veidi edasi jõudnud.
Nimelt suutsin saada uued vaakumvoolikud (eelmised olid mõrased ning vahepeal oli mingi isearetatud asi ), panin need peale.
Asi paranes nii palju, et pöörded on ühtlasemad.

Küsiks KE-price tundjatelt, et mistõttu auto endiselt peale vahepealset pikemat seismist ( a la 8 tundi ) esimesel korral käivitudes välja sureb?
Teisel korral käivitades jääb tööle ja hoiab tühikäiku.

Soojana on endiselt tühikäik imelik. Nt peale käigu väljavõtmist või rooli väljakeeramist langetab auto pöördeid?
On see mingi pihustite jama?

Autol on seni vahetatud küünlad, juhtmed, jagaja kaas, rootor, bensufilter, õhufilter, uued vaakumvoolikud siis ka. Mida siis veel uurida annaks?
jan110 Kirjutas:Soojana on endiselt tühikäik imelik. Nt peale käigu väljavõtmist või rooli väljakeeramist langetab auto pöördeid?
On see mingi pihustite jama?
rattad välja keerates on mootoril(roolivõimul) suurem koormus ja põõrded langevad. kui käik on sees ja sidur all, siis käigukasti hammakad ringi ei käi ja mootoril on kergem vedada.

ma nõkerdasin oma ke-jetronikuga nii kaua, kuni sain aru, et selle pritsungi korda tegemine maksab pea poole mu auto hinnast:pissed2:. see pritsung lihtsalt kulub ära(pritsepea, õhukulu mõõtja jne...)need on jube kallid ja romulast saab aninult sama vigaseid varuosi või hullemaid.
mul oli w201 peal 1.8 bena, vahetasin mootori 2.0 diisliks(53kw), mis seda keret pea sama moodi liigutab. kust tuleb 1.8 mootori müstilised 80 kw ma ei tea?? audi 80 1.8 bena mootorit toodeti nii ke-jetronicuga kui ka karpaga, mis mõlemad olid minu teada 66kw ja jõudu rohkem kui mb 1.8(80kw)-see võrdlus põhineb minu autol, võibolla teistel vastupidised kogemused.

mina sinu asemel vahetaks mootori ära, kui kere on korralik, kusjuures käigukasti otsa sobivad kõik r4 mootorid ka 2.0 diisel-kogu ülekanne jääb samaks
Mul on sama jama 3.0 162kw mootoriga. Vii auto silberisse las regulliav asja ära sul võib olla sama moodi naq mul lambda keskväärtus vale , mootor ei käi normaalselt, kui ise hakkad tegema siis läheb kytuse ja õhu vahe valeks, aga mootor hakkam tööle. Kerge bena lehk tagaBig Grin proovi abi otsida silberist.