Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Mida arvata mootori sisupesu vahenditest?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mida arvata mootori sisupesu vahenditest? Osad käivad vana õli sisse, enne õlivahetust,  teiste puhul tuleb vana õli välja lasta ja siis pesu vahend sisse, kumba eelistada?  Kirjas on jutt ilus , aga kas on ka miinuseid, on mõtet kasutada?
ära kasuta keemiat lase vanaõli välja kalla sisse õigekogus hüdroõli käivita auto 5 minutiks ( tee üx suic niikaua ) seiska mootor lase sodi välja, vaheta filter ja lisa uus õli.
Kui juba mootori peensodipuhastuseks läks siis oleks vast õigem ikka kasutada mootori õli selleks mingit odavat näiteks. Iga üks muidugi teab ise mida sinna kallab. Mootorisse jääb sisse päris suur kogus õli mida kätte ei saa. Niiet milleks segada uue õli hulka umbes 0,5l hüdraulika õli või siis diiselkütet jne.
Parim mootorile on vahetada õigeaegselt õli ja mingit sodi sisse ei teki, kuna õlid sisaldavad ise ka mingeid pesuaineid.
Kui on õli vahetatud õigeaegsel on mootor seest selline hele pruun. kuid olen näinud ka sellist millel tuli pulgaga kraapida klappide üles leidmiseks.
mina olen kasutand mineraalõli mootori sisepesuks, muuks ta ju ei kõlba. et siis vana õli välja, mineraal sisse, väike ringi...õli soojaks ja siis uuesti välja ja uus filter ja uus õli. aga jah, seda point teha siis kui eelnevate õlivahetuste kohta info puudub. ja loomulikult ka peale mootori remonti.
ma just hüdro oma kuna hüdro tasuta saanud koguaeg
Ärge nüüd kreepsu saage,minu kogemused,pole küll väga ammu praktiseerinud:

Vana õli välja,punn ette,ülevalt sõltuvalt mootori suurusest ca 5-6 liitrit diislit sisse,mootor käima,maksimum3 sekundi pärast stopp,alt punn ära ja nii 2-3 korda.Te ei kujuta ette mis möginat sealt välja tuleb.......
Bensiiniga mitte proovida,määrivad omadused imetillukesed.

See jutt ei pretenteeri mingile absoluutsele tõele ja ma ei ürita väita,et see parim lahendus,kuid mul töötasid kõik mootorid pärast seda ilusti ja ei mingeid kummalisi hääli ega "kotti minemist".Shy

Olen praktiseerind seda diiselküttega mootori läbipesu
ka kunagi MB 123 2,3 bensaka peal.Ja seda kuus aastat järjest igal kevadel ja sügise,kui õli vahetasin.Ainult et ma ei käivitanud ,vaid võtsin pooli juhtme maha ja ajasin starteriga
mootorit pikalt mõned korrad ringi.Siis natuke ootamist,et kanalitest
alla nõrguks ja värske õli sisse.Samas ma ei välista et tänapäevane autokeemia teeb imet ja on ka palju paremaid mooduseid.

Karl Kirjutas:Ärge nüüd kreepsu saage,minu kogemused,pole küll väga ammu praktiseerinud:

Vana õli välja,punn ette,ülevalt sõltuvalt mootori suurusest ca 5-6 liitrit diislit sisse,mootor käima,maksimum3 sekundi pärast stopp,alt punn ära ja nii 2-3 korda.Te ei kujuta ette mis möginat sealt välja tuleb.......
Bensiiniga mitte proovida,määrivad omadused imetillukesed.

See jutt ei pretenteeri mingile absoluutsele tõele ja ma ei ürita väita,et see parim lahendus,kuid mul töötasid kõik mootorid pärast seda ilusti ja ei mingeid kummalisi hääli ega "kotti minemist".Shy  
Olen ka seda asja katsetanud...Ja täitsa toimis..
Ma kohe katsetan järgi.
Karl Kirjutas:Ärge nüüd kreepsu saage,minu kogemused,pole küll väga ammu praktiseerinud:

Vana õli välja,punn ette,ülevalt sõltuvalt mootori suurusest ca 5-6 liitrit diislit sisse,mootor käima,maksimum3 sekundi pärast stopp,

1988. aastal Vene sõjaväes otsustasid poisid komandöri UAZ-ga diisliga karteris hoovi peale auringi tegema minna :evil: NB! Seda ringi nad siiski ei lõpetanud :lol:

Kui tõsiselt rääkida, siis kui üldse mootorit pesta, kasutaks pigem spetsiaalset pesuõli, näiteks seda, ei maksa teine ka üle mõistuse palju.

Edit: Mis Carlube kui sellist puudutab, siis Opelil olen nende poolsünti kasutanud juba ca 80000 jooksul (s.t. 8 õlivahetust) ja mootorile tundus õli meeldivat (klapikambrikaane tihendi vahetamisel oli silmaga näha ja diagnostikas näitasid mõõteriistad väga häid tulemusi). Seda pesuõli olen ühel autol õlivahetusel samuti proovinud (kuna ei teadnud, mis õli eelmisel omanikul karteris oli) ja pole ühtegi paha sõna öelda.
Priit Kirjutas:
Karl Kirjutas:Ärge nüüd kreepsu saage,minu kogemused,pole küll väga ammu praktiseerinud:

Vana õli välja,punn ette,ülevalt sõltuvalt mootori suurusest ca 5-6 liitrit diislit sisse,mootor käima,maksimum3 sekundi pärast stopp,

1988. aastal Vene sõjaväes otsustasid poisid komandöri UAZ-ga diisliga karteris hoovi peale auringi tegema minna :evil: NB! Seda ringi nad siiski ei lõpetanud :lol:

Kui tõsiselt rääkida, siis kui üldse mootorit pesta, kasutaks pigem spetsiaalset pesuõli, näiteks seda, ei maksa teine ka üle mõistuse palju.

Edit: Mis Carlube kui sellist puudutab, siis Opelil olen nende poolsünti kasutanud juba ca 80000 jooksul (s.t. 8 õlivahetust) ja mootorile tundus õli meeldivat (klapikambrikaane tihendi vahetamisel oli silmaga näha ja diagnostikas näitasid mõõteriistad väga häid tulemusi). Seda pesuõli olen ühel autol õlivahetusel samuti proovinud (kuna ei teadnud, mis õli eelmisel omanikul karteris oli) ja pole ühtegi paha sõna öelda.
et siis soovitaks käia seal http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/da...Section=08
jutt käis max 3 sekundiks käivitamisest mitte auringist
Huakanimasta Kirjutas:et siis soovitaks käia seal http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/da...Section=08
jutt käis max 3 sekundiks käivitamisest mitte auringist

Mis puudutab 3 sekundit, siis oli arusaadav küll, sõjaväe auringi jutt oli lihtsalt üks vana meenutus.

Toodud lingil jutt minu arvates põhiosas õige, s.t. IMHO lihtsalt niisama mootoripesuvahendeid kasutada pole mõtet, kuna kaasneda võib ka ebasoovitavaid tagajärgi (ja tänapäeva õlid sisaldavad niigi pesuaineid).

Küll arvan siiski, et kui näiteks tundmatu õli kavatsen vahetada näit. täissündi vastu (s.t. võtan sellise riski), võiks mootori enne siiski läbi pesta. Diislit ma aga karterisse kindlasti ei valaks, kuna 100% teda sealt kätte ei saa (nagu ka pesuõli) ja määrdeainena karteris kasutamiseks pole diisel kohe kindlasti mõeldud. Minu eelmises postituses viidatud pesuõli pole ka mingi "imevahendite" tootja toode, vaid Carlube õlid on ka MB tunnustusega.
selle 3 sekundi torkimise pärast vabandan ei lugenud postitust korralikult läbi...
olin enne bmw e30 omanik ja fänn...
aga jutu point oli ju see et selle asemel et teha mootoripesu on mõtekam tegeleda millegi muuga mis tähelepanu vajab sest seal kuhu sodi ladestub ei ole ta oluline (ta ei sadestu kuullaagrite pindadel).
Huakanimasta Kirjutas:aga jutu point oli ju see et selle asemel et teha mootoripesu on mõtekam tegeleda millegi muuga mis tähelepanu vajab sest seal kuhu sodi ladestub ei ole ta oluline (ta ei sadestu kuullaagrite pindadel).

Ega see ladestumine polegi nii väga oluline - jamaks kisub asi siis, kui mingi tugevam ja suurem soditykk, mis kuskilt valla pääses mõne peenema kanali ära ummistab. Näiteks Hüdrotoukiri kanal ummistatuna lõetab tõukuri töö ja sellest tulenevalt ka mootoris kohe ka klõbin sees.

Aga üldiselt mootoris õlisurve ysna tugev ja enamus sodi siiski kinni ei tohiks jääda
Priit Kirjutas:Toodud lingil jutt minu arvates põhiosas õige, s.t. IMHO lihtsalt niisama mootoripesuvahendeid kasutada pole mõtet, kuna kaasneda võib ka ebasoovitavaid tagajärgi (ja tänapäeva õlid sisaldavad niigi pesuaineid).

Olen ka sama soovitusi kuulnud ja tundub üsna mõistik olevat. Kui ikka soov mootori sisupesu teha siis, kas kasutada sama mootoriõli ja vahetada 500km pärast uue vastu, või lihtsalt tihedamini õli ja filtrit vahetada kui hooldevälp ette näeb.
Seda diisli varianti olen ise ka kasutanud,ainult et mingi mineraalõliga olen pooleks pannud,siis 5 minti käia lasknud ja kohe välja.
Kirjutan siis, kuidas mina tegin.

Kõigepealt vahetasin välja nukkvõllid, hüdrotõukurid ja veel nipetnäpet - see pole muidugi õlivahetuse puhul vajalik, kuid kuna aega oli siis lasin mootori seest kuni pilgeni diislit täis - kokku mingi pea 15-20 liitrit. Niiviisi seisis ta kuskil päev kaks (vaevalt muidugi kõikidel sellist aega oodata on).
Seejärel diisel välja, mis oli kenasti oma värvuse ära muutnud ja asemele läks Automaailmast ostetud puhastusõli - 100 kr. 5 liitrine kanku.
Sellega siis käiasin mootorit kuni töösoojaks minemiseni ja siis jälle välja ning uus õli sisse. Loomulikult sai ka enne uut toimingut ka alati filter välja vahetatud.

Igatahes peale 15 k km on õli veel väga normaalse väljanägemisega ja nyyd siis kohe kohe teen ka uue õlivahetuse ära.
MESAMEES Kirjutas:Seda diisli varianti olen ise ka kasutanud,ainult et mingi mineraalõliga olen pooleks pannud,siis 5 minti käia lasknud ja kohe välja.

Ise seda sama teinud aga mitte Mercedes-Benz peal sest seal hüdrotõukurid.Lihtsalt nägin omasilmaga kuidas ühel Audil mingi odava loputus vahendiga keerati tõukurid tuksi,bena mootorist sai hoobilt disla (hääl).
Pole ju tegelikut palju vaja ,et mingi kõvem tahama tükk kanalites liikuma hakkaks.Samuti õlidel on pesemis omadus kui õigeaegselt vahetada.