Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 124T tagaosa jäik '91
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
tere

auto 91aasta 300TD turbo.
probleemiks siis see et mu autol tagumine osa on ebanormaalselt jäik. foorumis antud teemasid otsides leidsin et läbi peaksid olema mingisugused rõhuakud/nivoo... mis iganes asjad, mis autos salongis pagasiruumi põranda all. siit aga selline küsimus, et kui mul amortidesse regulaatorist õli ei pääse(tagaosa vastu maad ja kannab ainult vedrude peal) kas siis ei peaks tagaosa ka pehmem olema? regulaator töötab iseenesest, et kui hooba käsitsi liigutada siis tagaosa tõuseb/langeb. et ei ole nagu aru saand kuidas selles amordis õli liigub, seega ka selline totter küsimus. lihtsalt väga halb on sõita kui halvema tee korral pidevalt istmelt lahti tõstetakse. ja kui need rõhuakud ära väsivad, siis kas ainult üks või mõlemad korraga või mõjutavad nad teineteist ka mingit moodi. nimelt auto veab paremale ka veel peale kõige. olen alla ostnud kõik uued rehvid, lasknud esisilla remontida, ja stendi mitu korda teha. kõik kalded on võrdsed, erinevused ratastel on praktiliselt olematud. aga ikka veab ära teelt. kas ei või olla probleem tagumistes amortides, et kui üks rõhuaku läbi , siis näiteks tõstab vasaku tagumise nurga sõidu ajal üles ja sellest siis hakkab vedama paremale. mootori tühikäigul olen mõõtnud poolte kõrgusi ja erinevusi ei ole. ei ole lihtsalt nivooasjanduses eriti tark, seega loodan, et kes asjaga kokku puutunud oskab ehk aidata. ei ole eriti huvitatud ka tavaliste amortide peale ümber tegemisest, sest autoks ikkagi Mercedes. ja kui palju võib roolikarpi peale keerata. lõtk sees ja suht suur. olen pisut peale keerand(polti väljapoole), aga kasu ei midagi. kuidas ma aru saan et kinni pooma hakkab? ja kas roolikarbist ei või olla tingitud see vedamine paremale? et kui karpi peale keerasin, siis see kõige rohkem kulunud koht jäi keskasendist pisut kõrvale ja sõidu ajal lihtsalt keerab rooli ja rattaid selle koha peale kus karbis kõige kulunum koht on.
tuli küll pikk ja segane jutt aga loodan et keegi saab aru ja ehk oskab mind aidata. tahaks ikkagi oma auto üle uhke ka olla.
Pikk ja segane oli see jutt küll...Confusedilly: Palun kasuta edaspidi kirjavahemärke ja teksti liigendamist oma mõtete selgitamiseks. See teeb Su teksti lugemise lihtsamaks ja vähendab oluliselt nokkimist...

Nivoosüsteemi rõhuakud on tõesti põhja all. Ülevalt näeb ainult pauna, kinnitused ja torud on kõik all. Või oli üks polt kah üleval... Just need paunad võimaldavad amortisaatoril sissepoole liikuda. Kui rõhuakud on kutupiilud, siis vedrustus sissepoole ei tööta, ainult väljapoole.

Kui nivoo tõstab ja langetab, siis õliga on kõik korras. Auto kõrguse määrab tagumisest stabilisaatorivardast regulaatorisse mineva varda pikkus. Mida pikem see on, seda kõrgemal on auto.

Väsinud anumatega sõites on oht murda või painutada alumist õõtshooba. Auto on raske ja suurema koorma korral ebatasasustel lendamine võib alumise õõtsa väga kergelt rikkuda. Ja ongi sillageomeetria paigast... Tõsi, see peaks sillastendis ka välja tulema...

Roolikarbi kinnipoomisest saad aru rooli lõpuni välja pöörates. Enamasti on autod palju sõitnud ja karbi ülekanne kulub just otseasendi lähedalt. Kui otseasendis lõtk välja keerata poldist, siis võib äärmises asendis rooli kinni kiiluda. Reguleerimisel peakski nende kahe äärmuse vahele sättima. On võimalik, et müügiks on autol võetud roolihoob lahti ja veidi pööratuna tagasi pandud. Kui auto pöörab paremale ja paremale erineva raadiusega, on selline müügieelne remont suure tõenäosusega tehtudki... Sellisel juhul peabki kiskuma... Tõsi, selle vea peaks iga vähegi asjast jagav sillastendija ära jagama ja omanikku asjast teavitama. Aga on igasuguseid naljamehi...

Tere tulemast foorumile ka:biggrin:

EDIT: miljon typot Confusedilly:
aitähh v6sale

sain teada täpselt seda mida teada oli vaja. hea kui on selliseid abivalmis inimesi, kes viitsivad oma aega ka teiste inimeste pääle kulutada.

nüid aga läen homme poodi ja otsin neid nivoopaunasid ja kui aega on siis uurin ka roolikarpi lähemalt.

aga suur aitähh abi eest

tuju läks küll palju paremaks:tongue: