Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: külmkäivitus 200D
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Seni sõitnud külmal ajal ainult bensukatega. Nüüd siis 200D 90.a. ja miinusekraadidega ei taha esimese-teise korraga käivituda.
Eelsüüteküünalde asi selge - neid lasen kütta kuni relee välja lülitub. Kuidas gaasipedaaliga toimida?
Ennekõike lase autol surveastmed ära mõõta, kui need nadid on, siis polegi midagi teha. Kui surveaste korras, siis diislil on vaja korralikke pihusteid, akut ja head starterit, eeldusel ka, et hõõgküünlad ok on.

Korralik diisel üldjuhul peaks isegi paremini külmas käivituma, kui mingi pidune bensukas.

Aga gaasi võid õrnalt juurde anda küll - aga mitte liiga palju.
Surveastmete jutt tõsi, ka enda kaubaliftil 2. silindris surveaste 22 (ülejäänud normis ja võrdsed enamvähem). Lasen ka releel kütmise lõpetada ja ikkagi lonkab ja suitseb mõnikümmend sekundit. Mida külmem seda kauem. Vana auto, mis seal ikka tahta enamat. Ise mõtlen kuidas see mootorit üldse mõjutab?
Midagi ikka väga korrast ära kui 124 ei käivitu korralikult. 8a. erinevate 124 disladega sõitnud, siiani pole sellist külma olnud, et esimese korraga poleks käivitunud.

Kui mootori tööle saad, käib kohe kõigi 4 silindriga?
Teemalagatajael vastuseks: keerad võtme starteriasendisse ja vabastad, kui mootor käib.

Kui ei taha käivituda, siis alles hakkavad need rikkeotsingu teemad.

Mismoodi mootor käivitub? Longates ja silinderhaaval, käivitub ja sureb välja, ei käivitu üldse ja siis prahvatab?
Ei käivitu nö esimestel pööretel. Mõni silinder tuleb järgi - mootor teeb lätt-lätt ja kogu lugu. Pikalt ei käia, vaid annan uuesti küünlaid. Kui 3-4 katsel käivtub, siis lonkab korraks ja saab siis ühtlase käigu kätte. Välja peale seda ei sure. Eile hommiku proovisin kerge gaasi vajutusega, läks esimese korraga. Seepärast gaasi kohta ka küsisin.
Igati loogiline oleks (nii nagu Indrek soovitas) enne külmasid surved jm. ära kontrollida.
Kunagi koolis õpetati suurt diislit käivitama nii, et alguses lased paar tiiru starteriga tühjalt ringi käia, et kokkusurutud õhk korralikult kuumeneks, alles siis vajutad kergelt gaasi-muidu silindrisse pihustatud kütuseudu ei pruugi süttida ja lööb temperatuuri alla. Korras mootor peaks isegi tugeva miinusega käima saama. Usun, et sõiduautol kehtib sama reegel. Vanadel ja suurtel diislitel muidugi polnud ka eelsüüteküünlaid-puhas eetri teema või siis anna tõrvikut sisselaskesse :-))
eeter unusta kohe ära kui autost narkomaani ei taha teha...Confusedilly:
nimelt mul kursavend tegi  transitiga selle vea... koguaeg oli laksust käima länud a ühel hommikul ei kõssugi ja siis katsetas eetrit... peale selle käivitus ainult eetridoosist.. Confusedmash:
Eeter kipub mootorile liiga tegema jah.Confusedilly:Confusedilly::flaming:

Kõigepealt surved üle mõõta, samal ajal saab pihustid ära kontrollida (niikuinii juba maas). Kui hõõgküünalde suhtes on kahtlusi, siis võiks ka need ära vahetada või vähemalt ära kontrollida.

Varbaga gaasi võib anda, kuid enamasti on see vajalik vaid tuksis mootori/pumba korral.Confusedilly:

124 peaks ikka omal soovil käivituma, ilma woodoota:evil: