Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: SÕIDUKOOLITUSE JÄRELKAJA
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Landcruiser - sellega oli see teema, et Eestis müüdav Landruiser on pargimaastur, muule maailmale tehakse ka Landcruiserit täissildadega ja selle saamine oleks olnud Eestis keerulisem ja ei julgend väga Toyota tehnika peale kindlad olla.
Landrover Defender - auto ise odavam aga lisavarustus oleks hinna lõpuks ikkagi väga kalliks teinud.
G - ainukesena ju tehasest tulles nn täismaastikuvarustuses ja täielikult kinnised sillad ( Nagu Hr. Rüütel ütles, oleks ta teiste autode puhul elukutseline õlivahetaja , kolm autot kuus silda iga vee läbimise korral). CDI on kütuse suhtes kapriissem, seetõttu 3,0 TD. Muideks sildade kohapealt tõsteti ainult 3" ja Vito vedrud olid täpselt alla läinud. Ja mis oli MB puhul veel väga suur eelis oli kõige tihedam tehnovõrk laias maailmas....
Aga Hr. Rüütel jättis väga sümpaatse mulje igal juhul....
Kas Enda autodega ka rajale lasti? Kõik trikid tegite läbi ilma elektroonikata, või lülitati vahepeal abimehed ka sisse võrdlusex? Palju see koolitus lõppastme koolitusest erines? Kas on veel plaanis midagi sellist korraldada?
Ei, oma autoga meid rajale ei lastud. Ega väga ei trüginud ka...

Mida see lõppastme koolitus endast kujutab? Kuna mul load ammusest ajast, siis ei teagi... Meie üritus oli rohkem igaühele endale: oli võimalus kontrollitud tingimustes katsetada ja õppida nii enda kui teiste vigadest.

Taaskorraldamine... Eks huviliste olemasolul kindlasti saab raja omanikuga kokkuleppele. Vähemalt mulle jäi mulje, et meie eest ust kinni ei lööda.
Kas lisaks tagurpidi kannakale bootleg-pööret ka tegite? Ussid ja põdrapõikekatsed ka olid? Mis mulje stabiilsuskontrolli sekkumine jättis? Milliseid ebatraditsioonilisi juhtimisvõtteid veel õpetati :question:
Sulo Kirjutas:Valik tehtigi peamiselt teendindusvõrgu ja sildade vastupidavuse koha pealt. Kui ma nüüd õieti mäletan siis rääkis ta midagi sellest et G-oli ainuke millel jõest läbi minnes ei pidanud sildades õlisid ära vahetama, ehk et kõige tihedamad sillad.

See, et veest läbi sõites tuleb sildades õli vahetada, oli minu mälu järgi Landcruiseri teema. Defenderi üks põhimiinus oli see, et kabiin hõredavõitu (loe: tolm ja kõik muu pääseb liialt lihtsalt kabiini), aga sellise reisi korral on auto eluase

Mercedes-Benz CDI mootori kohta rääkis ta seda, et teel said ikka nii palju solkkütust, et CDI poleks tema hinnangul kindlasti seda reisi lõpetanud. Samas ajakirjanikud jah pingutasid MB lagunemisega üle - kui auto nina peale maandudes ainult rool veidi paigast on, aga isegi rehve ei söö või siis kapott ei seisa kinni põhjusel, et ees koos vintsiga üle 150 kg raskust ripub, siis auto süüks lagunemist pole mõtet ajada.

Ka mulle jättis Raido Rüütel ülimalt positiivse mulje. Polnud teda varem isiklikult kohanud, kuigi sõite on saanud jälgida alates 80-ndate keskpaigast. Tõsiselt suure algustähega Inimene, kellele saavutused ja kuulsus pole pähe löönud.

Raido üks mõte oli see, et kui tee peal jama käes, on hilja mõtlema hakata, mida Raido koolitusel rääkis, siis tuleb tegutseda. Selles oligi ürituse üks point, et nn "tagumikutunnet" testida ja parandada. Teine minu jaoks oluline mõte oli see, et harjutades mõelda auto massiga manipuleerimisele. See on ju tegelikult puhas füüsika, kuidas auto massi ka ekstreemolukordades oma kasuks ära kasutada.
Veel täienduseks - Raido Rüütel rääkis ka, et tema koolitusel on võimalikud ka ekstreemsemad komponendid nagu kontaktsõit (st näiteks löögi vastuvõtmine teiselt autolt). Kuna Silber aga ürituseks S-klassi ei eraldanud, jäi see kord tegemata :lol:
Päris huvitav oli ka muutuva ET-ga velg,mida seal näha sai.:hump:
Lõoke Kirjutas:Päris huvitav oli ka muutuva ET-ga velg,mida seal näha sai.:hump:

??? Räägi lähemalt.
Karl Kirjutas:
Lõoke Kirjutas:Päris huvitav oli ka muutuva ET-ga velg,mida seal näha sai.:hump:

??? Räägi lähemalt.

Võsa võiks pildi panna, kui olemas. Kõik kohalolijad pakkusid kohe, et Karlile võiks asi huvi pakkuda :biggergrin:
Krt, mitte ühegi klõpsu nurgas pole:mad:
Iccc, miks just ainult mulle? Pole never kuulnud sellest midagi, päris huvitav teada mis teema on.
Karl Kirjutas:Iccc, miks just ainult mulle? Pole never kuulnud sellest midagi, päris huvitav teada mis teema on.
Kedagi foorumist peeti veel silmas. St kes foorumis velgede juures ka ET-le tähelepanu pööravad.

Kuna Võsal pilte pole, siis tuleb kõik ausalt ära rääkida, kuigi pilt kõneleb enam kui tuhat sõna :hump: Õppeklassi nurgas seisis nimelt üks plekkvelg, mille sisu veidi väljastpoolt poldiavasid oli ülejäänud veljest ilmselt samal rajal eraldunud. St ET täiesti vabalt seatav :tongue: Arvasime, et velg pärineb samalt treeningplatsilt, kuna seal oli veel nii mõndagi huvitavat, näiteks rajast päris kaugel asuv mõlkis hoone jne.
Sellest veljest olen ka kuulnud. Tuli vist miskise A-klassi alt? Sellessuhtes hea märkus muidugi, et kui lähete oma masinatega kuskile möllama, millel on plekkveljed all, tasub neid iga väikse aja tagant kriitilise pilguga üle vaadata ja poltide pingsust ka kontrollida.
Nüüd tuli mullegi see velg meelde. Aga see putkalax oli vist mingist teisest korrast ja üldse see putka pidi päris tihti õppuritele jalgu jääma.
Avastasin täna oma arvutist sõidukoolituse tulemused Smile

Aga kuna mul on need tulemused exeli tabelina siis ma ei oska neid siia panna. Kes oleks nus lisama ?
Lehti: 1 2