Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Webasto töö põhimõte
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Esmalt vabandan kui teema kuskil üleval aga mina ei osanud seda kahjuks leida. Küsin, et kuidas see soojendus üldse peab töötama? Autoks E 220 CDI 1999 ja mingeid juhtnuppe ma pole avastanud aga ühel hommikul kuulan, et kuskil midagi kohiseb peale käivitust. Mootorit seisma jättes lülitus soojendus välja aga ventilaator jäi pikalt tööle. Küsingi nüüd targematelt, et kuidas see asjandus üldse peab töötama? Mõtleb ise kõike või ootab ka minult kaasabi? Vaatamata kõigele kuidagi uimane soojaks mineja ka peale kõige muu. BMW 525 TDS oli hoopis kiirem selles osas.
töö põhimõtet küll ei tea,kuid idee peaks olema selles et saab salongis hoida sooja(näiteks talvel),ilma et auto käiks.Tarbima peaks see siis auto enda kütust.Ise olen näinud küll sellist,kus tuleb see ikka ise sisse lülitada vajadusel.Ehk oli see mootori radika vent mis pikalt töötas(mootor oli ehk liiga kuum,siis osadel autodel jahutab ta selle ventiga maha ka peale seda kui süüde väljas).
mb kohta ei oskagi 100% täpselt öelda aga enamus markidel millel tehase poolt lisaküte peal toimib see mootori lisasoojendusena.Ehk siis kui väljas on piisavalt külm....näit. alla 10C, lülitab käivitamise järgselt sisse lisaküte, et mootor saavutaks kiiremini oma töötemperatuuri, näit 80C ja seejärel lülitab ennast välja. Põhjus miks seda kasutatakse on see, et tänapäeva diiselmootorid on väga head ja tekitavad vähe kuumust.

Tavaliselt on sellisele lisaküttele võimalik juurde osta (suurusjärk alates 3000kr.)ka taimer kell ning pult, millest siis lisakütet juhtida saab kellaajaliselt, sõltumata mootori töötamisest.

Kütteseadme enda tööpõhimõte on nagu väikesel diiselahjul,katlal.
No reeglina leiab Webasto ka kapoti alt üles kui ta juba paigaldatud on ja salongis ka väikene displei juhtimiseks.Juhul kui üldse on.
taadu Kirjutas:Esmalt vabandan kui teema kuskil üleval aga mina ei osanud seda kahjuks leida. Küsin, et kuidas see soojendus üldse peab töötama? Autoks  E 220 CDI 1999 ja mingeid juhtnuppe ma pole avastanud aga ühel hommikul kuulan, et kuskil midagi kohiseb peale käivitust. Mootorit seisma jättes lülitus soojendus välja aga ventilaator jäi pikalt tööle. Küsingi nüüd targematelt, et kuidas see asjandus üldse peab töötama? Mõtleb ise kõike või ootab ka minult kaasabi? Vaatamata kõigele kuidagi uimane soojaks mineja ka peale kõige muu. BMW 525 TDS oli hoopis kiirem selles osas.
Nohh see et peale käivitamist kohiseb ja peale välja suretamist ventika tööle jätab ei ole veel miski eelsoojendus... Tundub nagu tavaline mootor, ilma eelsoojenduseta Big Grin
123kupee Kirjutas:
taadu Kirjutas:Esmalt vabandan kui teema kuskil üleval aga mina ei osanud seda kahjuks leida. Küsin, et kuidas see soojendus üldse peab töötama? Autoks E 220 CDI 1999 ja mingeid juhtnuppe ma pole avastanud aga ühel hommikul kuulan, et kuskil midagi kohiseb peale käivitust. Mootorit seisma jättes lülitus soojendus välja aga ventilaator jäi pikalt tööle. Küsingi nüüd targematelt, et kuidas see asjandus üldse peab töötama? Mõtleb ise kõike või ootab ka minult kaasabi? Vaatamata kõigele kuidagi uimane soojaks mineja ka peale kõige muu. BMW 525 TDS oli hoopis kiirem selles osas.
Nohh see et peale käivitamist kohiseb ja peale välja suretamist ventika tööle jätab ei ole veel miski eelsoojendus... Tundub nagu tavaline mootor, ilma eelsoojenduseta Big Grin

Ikka on lisasoojendi, kui CDI motoriga tegemist. Tööle hakkab automaatselt ja just niimoodi kohiseb ja peale välja suretamist teeb veel natu aega häält. Seisu ajal kasutada ei saa, kuna puuduvad selleks olulised vidinad tehases paigaldatud lisasoojendil. Samas - kõike on võimalik juurde osta ja näiteks Autoekspert (endine Aave) müüb lisavidinaid meeleldi.
Sain veidi targemaks.

Nagu selgus, on Webasto lüliti tuhatoosi juures lihtsalt vastupidine tavapärasele. Punase tule põledes on Webasto välja!! lülitatud. Tavatingimustel hakkab tööle automaatselt alla +7 C ja lülitab ennast ise välja kui mootor on saavutanud 70 C. Seni on selgusetu veel see "EC" klahvi täpne põhimõte mis peaks olema mingi ökonoomika asi aga mulle selle tööpõhimõte segane ja siis veel kõige ülemine spiraalimärgiga klahvi töö ka segane. Korralik juhendmaterjal auto manuaalina olemas - puudub vaid keeleoskaja :-(
Mootoriks jah 2,2 CDI ja mulle tema ÖKO sobib. Saab näha palju talvel Webasto juurde lisab. Seni piirdub 6-6,5/100-le. Tänud teadjatele, kes kaasa rääkisid.
EC ehk economy ehk välja lülitatud midagi...
Kas EC mitte konditsioneeri välja ei lülita?
R129 Kirjutas:Kas EC mitte konditsioneeri välja ei lülita?
täpselt nii.