Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Mercedes-Benz ostuabi!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Oleks plaanis endale Mercedes-Benz soetada, aga mõtlesin et küsiks enne asjatundjatelt Mercedes-Benz plusside ja miinuste kohta. Täpsemalt oleks siis plaanis osta 82-84 a. Mercedes-Benz 200 D 2.0 R4 44 kW. Kui see ei ole palju nõutud, siis oleks hea kui saaks vastuse järgmistele küsimustele:

1. Kütuse kulu
2. Varuosad
3. Remont (kas keeruline)
4. Vastupidavus (kas peab tihti remontima)
5. Vana auto üllatused, ehk kas sellise vanusega mersul on oodata mingit kulukamat välja minekut.
6. Kokkuvõte - paarisõnaga võiks teha arvustuse.

Ette tänades
No kui sa 123 kerega vanat mersut mõtled, siis vastupidavus on megahea, kui auto ise juba korras on, ehkki selle aasta sellist korralikku mudelit on väga raske leida. Varuosad on odavad ja lihtsalt vahetatavad, üllatused tulevad ainult vanadusest tingitud roostest ja metalli väsimusest hulli ja hirmutavaid tüüpvigu pole.
Kui mootor töötab, siis töötab igavesti, elab nii sinu, kui su lapsed ja lapselapsed üle. Aegajalt peaks lihtsalt ta eest tiba hoolitsema. Kui surved on ok ja pump ka korras, siis käivitub ka talvel kenasti. Muidugi suure massi kohta 44 kw on äärmiselt väike võimsus ja kõigi eelduste kohaselt saad linnas päris mitmeid kordi kuulata seljatagust signaali, kui foori all uimerdad.

Aga kütet võtab siiski mootori väiksusele natuke üle ootuste - minul tuli kuskil 8 l linnas ja maanteel tiba vähem.

Kui leiad hea hinnaga korraliku isendi, siis sõidurõõmu tast kõvasti ja pakub sulle palju. Aga palun ära osta mingit odavat vanat saani ja ära hakka peale seda foorumis kirjutama, et Mercedes-Benz on sitt auto.
1. Kütuse kulu
Kõik läheb ära, mis paaki valada. Normaalne on ikka linnas nii 8 ja maaneel alla. Sõltub sellest, kas masin on korras ja originaal või mingite huvitavate juppidega remonditud (lühike peaülekanne, vale käigukast).
2. Varuosad
Lademes. Kuluvosad poes olemas, B ikka päris odav. Samas, tihti on ka originaal täitsa muheda hinnaga.
3. Remont (kas keeruline)
Lihtne, kui Fordi või Opeliga sina peal oled. Kui enne autot näinud pole, siis sama keeruline, kui teistel.
4. Vastupidavus (kas peab tihti remontima)
Sõltub masinast. Kui korraliku isendi leiad ja seda ise oma lollusega ära ei lõhu, siis loomulik lagunemine võtab ikka aastaid. Aga kui ostad mingi 7 kEEK saani, siis peab vähemalt esialgu plaanima iganädalase hoolduse.
5. Vana auto üllatused, ehk kas sellise vanusega mersul on oodata mingit kulukamat välja minekut.
Ikka. Alati. Kõigilt vanadelt autodelt võib oodata kulukamat väljaminekut. Midagi MB-spetsiifilist samas pole. Kulukamad on ehk kõrgsurvepumba remont ja mootori keti vahetus. Ka põrandaluukide likvideerimine võib minna üllatavalt kulukakas - MB põhjamastiks hoiab autot üllatavalt hästi koos ja seetõttu pole ka poole põranda puudumist eriti tunda.
6. Kokkuvõte - paarisõnaga võiks teha arvustuse.
Paari sõnaga: vana MB puhul pole mingeid "tüüpvigu". Tuleb vaadata, et kõik liiguks-toimiks ja kusagil eriti roostet poleks...
Üldiselt võib öelda, et autod hinnaga <10 kEEK vajavad eriti hoolikat uurimist. Mis muidugi ei tähenda, et 35 kEEK maksev kutsikas või hiline 123 oleks tingimata OK...

Kasutatud auto on alati risk. Kasutatud MB on veel eriti suur risk, kuna paljud lasevad end pimestada räime odavast hinnast ja siis müüvad pooliku projekti edasi ja nii tekivad pettunud kasutajad ning rikutud autod. Kui 15 kEEK 123 või varase kutsika eest liig tundub, siis mina soovitan küll liisida uus auto...
Njah, omasin aastaid tagasi 123 300D-d, automaat, tundus juba seegi nii uimane, et anna olla, 200d-d pole õnnestunud proovida Smile Kusjuures 300D küttekulu ei erine väga 200D omast, liitrike otsa liita. Seega soovitus võtta vähe võimsam mootor, kui vähegi leiad. Eriti, kui maanteesõitu ka normist rohkem on.