Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: LE §180 ehk udutulede kasutamine?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Soome politsei sõnul on udulaterna soomekeelne vaste - turhavalo, sest ka Soome põhjamaises ilmastikus pidi olema aastas ainult 2-3 päeva, kus need tuled põlema tohib panna. Nii on see vist ka mujal Euroopas. Mind isiklikult ei häiri vastusõitja esimene udulatern, kui need on normaalselt reguleeritud. Palju vastikum on vaadata mingi eessõitja tagumisse pimestavasse udulaternasse, mis tundub olevat täiesti karistamatu tegevus. Aga jah, paraku on inimesi, kes muuga hallist massist erineda ei suuda kui sellega, et panevad põlema tulesid, mis põlema ei peaks ja tuues sellele mingeid nõmedaid põhjendusi.
Werewolf Kirjutas:Selle kohta tekkis küsimus, et kas W124-jal lähitulede kõrval asetsevad tuled on ikka lisatuled või ka udukad? Sest udukad käivad ju veel eraldi stange sees (E500-l näitex).

Et siis selline küsimus.
Vat E500-l on see tuli hoopis kaugtuli ja saab see põleda siis koos lähitulega. Sihuke peenike värk nendel kallima otsa masinatel :

[Pilt: 02020003.jpg]

[Pilt: 02020018.jpg]
2011 jõustuvas liiklusseaduses siis esimeste udutulede kasutamise reegel muutub.

§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.
(2) Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid. Päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta.
(3) Autorongil (välja arvatud autorong, mille veduk on B-kategooria auto) ja masinrongil, millel puuduvad ees ülemised ääretuled, peab veduki kabiini või kere esiosa kohal olema valgustatud autorongi tunnusmärk.
(4) Halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata teel peatatud või pargitud mootorsõidukil ja selle haagisel peavad põlema ääre- ja numbrituled. Asulavälisel teel tuleb lisaks kasutada ka ohutulesid.
(5) Halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata asulavälisel teel peatatud või pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled. Asulateel peatatud sõidukil ei tohi põleda kaug- ega udutuled, välja arvatud juhul, kui udutulesid kasutatakse lähitulede asemel. Asulateel pargitud sõidukil ei tohi põleda lähi-, kaug- ega udutuled. Asulatee vasakul teepoolel peatatud sõidukil ei tohi põleda ka lähituled.
(6) Asulas võib käesoleva paragrahvi lõikes 4 nimetatud ääretulede asemel kasutada mõlema- või liiklusepoolseid seisutulesid juhul, kui:
1) mootorsõiduk ei ole üle kuue meetri pikk ega üle kahe meetri lai;
2) mootorsõiduk on ilma haagiseta.
(7) Käesoleva paragrahvi lõigete 4 ja 6 nõuded ei laiene peatatud ja pargitud sõidukile, mis asub:
1) teel, mis on valgustatud nii, et sõiduk on piisavalt kaugele näha;
2) väljaspool sõiduteed ja kattega teepeenart;
3) asulas sõidutee ääres, kui on tegemist jalgratta, pisimopeedi, mopeedi või kaherattalise külghaagiseta mootorrattaga, millel puudub aku;
4) õuealal.
§ 41. Kaugtulede kasutamine
(1) Kaugtulesid võib kasutada sõidul pimeda ajal või halva nähtavuse korral.
(2) Kui möödasõitu alustades ollakse piisavalt lähedal ees liikuvale sõidukile, võib möödasõidu kavatsusest anda märku kaugtulede lühiajalise vilgutamisega.
(3) Kaugtulesid ei tohi kasutada, kui:
1) tee valgustus tagab nähtavuse vähemalt 300 meetri ulatuses;
2) vastutulevast sõidukist ollakse sellisel kaugusel, et võidakse selle juhti pimestada;
3) kaugtuled hakkavad valgustama ees sõitvat sõidukit;
4) kaugtuled võivad pimestada teist sõidukijuhti, kaasa arvatud tee läheduses liikuva vee- või raudteesõiduki juhti. Raudteesõiduki juhti ei tohi pimestada ka raudteeülesõidukoha ees raudtee ületamise võimalust oodates.
§ 42. Udutulede kasutamine
(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.
(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
(3) Tagumisi udutulesid võib kasutada sõidu ajal ainult asulavälisel teel udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral või kui sõidutuulest ülestõstetud lumi, tolm või pori halvendab oluliselt tulede nähtavust tahapoole.
(18-06-2010, 01:32 PM)kurjajuur Kirjutas: [ -> ]2011 jõustuvas liiklusseaduses siis esimeste udutulede kasutamise reegel muutub.

§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.


§ 42. Udutulede kasutamine
(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.
(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
(3) Tagumisi udutulesid võib kasutada sõidu ajal ainult asulavälisel teel udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral või kui sõidutuulest ülestõstetud lumi, tolm või pori halvendab oluliselt tulede nähtavust tahapoole.

Ehk nüüd siis võib koguaeg (mitte ainult "selge" pilves ilmaga) eesmiste udukatega sõita...
Tuuningmeeste märg unenägu on täitunud....
Muidugi rõhk sõnal ASEMEL mitte koos, millest aru ei saada krt....
Mina olen ka millegipärast harjunud päeval park+udutuli režiimi kasutama.
Ei ole nagu põhjust spetsiaalselt neid kasutada, asi automaatne kuidagi.

Politsei on sadu kordi vastu sõitnud, kuid keegi midagi ütelnud küll ei ole, ka siis, kui oli "kõik puhuvad" reid.
Nii kui hämaraks hakkab minema lükkan lähituled peale.

OT: 2011 aastast ei pea enam ka juhilube ja autodokumente kaasas kandma.
Suvel on tavaliselt see probleem, et manti niipalju kaasas, et lühkarid kukuvad maha Big Grin
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=383454
Käekott? Või veel ägedam vöökott?
Hea on ka see, et piirangud seatakse rollerimeestele.
Samas on ka üksikasjalikult kirjas millal võib ja kuidas peab jalgrattur sõiduteed ületama.
Eile peatati hämaral ajal kinni ning proua politseinik küsis, kas teil mitte liiga palju tulesid ei põle? Jutt lõppes sellega, et mina ei tea, kõik on automaatne ja nii me laiali ka läksime.
Kas teadmamehed oskavad kommenteerida, kas neid tulesid on siis palju või parasjagu? Juba hämar aeg väljas.
https://docs.google.com/file/d/0B2lqui4P...cslist_api
Mina saan aru selliselt.
Alumine led riba põleb päeval eredamalt ja pimedas nõrgemalt ehk et nagu ääretuli pimedal ajal
Ülemine parem on lähituli
Ülemine vasak on kaugtuli, kuid põleb suht väikse valgustugevusega koos lähitulega (kui kaugtuli ei põle). Kas see on ok? Ma ise arvan, et on ok, et kaugtuledele lülitades ei oleks mingit viivitust
E-klassi omanikud räägivadki, et tuled põlevad liialt eredalt ja tekitavad paljudele pahameelt nagu sõidaks täistuledega.





Aga udutuledega sõitjatele võiks poolits vähemalt füüsilise märkuse teha.

90% ajast on meil hea nähtavus, miskipärast hiire-ajud sõidavad siiski udutuledega.

Kusjuures mõned W124 omanikud armastavad ka jubedalt udutuledega sõita.....noh eks igal lambal on oma oinapäev nagu öeldakse.

Ma installisin udukatesse 100+W pirnid koos heade reflektoritega ja kasutan neid koos lisatuledega kui "udust vastutulijat" märkan.....nagu koer külale, nõnda küla koerale...või kuidas see käis?
(17-05-2015, 11:09 PM)hents99 Kirjutas: [ -> ]...
Kusjuures mõned W124 omanikud armastavad ka jubedalt udutuledega sõita.....noh eks igal lambal on oma oinapäev nagu öeldakse.
...

Eks meil saab siis kunagi maanteel vestlus tulemaNinja

Minu Valgukesel on nimelt ühendatud udutuled automaatselt süttima laadimisvoolu tekkides... Ja keeratud maha, et mitte häirida. Loomulikult need kustuvad, kui tuledelüliti sisse lülitada.

Udutulena on nii kõrgel paiknevad lühtrid niikuinii mõttetud ja üleüldse on meil vaid kuuel päeval aastas neid VAJA. Ülejäänud aeg on puhtalt eputamine.Eusa_snooty Kaasa arvatud madalal paiknevate tulede päevatulena pruukimine - maakera pole laudsile ja need õnnetud lühtrid (mis pahatihti puudulike kinnituste otsas tudisedes otse silma värelevad) on viimased, mis nähtavale ilmuvad.

Uuemate mudelite pöördetulefunktsioon on ainus, kus madalalt ja laialt näitavatest valgustitest reaalselt kasu on.Eusa_angel
Mõnede arust tähendab halb nähtavus pimedust, et siis kogu tuledekomplekt tööle rakendada.
W124 puhul siravad udukad pimedas päris tugevalt silma.
(18-05-2015, 08:45 AM)hents99 Kirjutas: [ -> ]...
W124 puhul siravad udukad pimedas päris tugevalt silma.

Jah, kui need keerata nii üle " et need midagi näitavad ka".Eusa_doh

Õigesti reguleeritud (tulede valgustav ala lõpeb 24 m pealt!) ei sega kedagi. Valgukesel on rant 8 m pealWink

Neljatulemehed ongi klass omaette.Puke

See 212 tulekasutus on midagi uut.Eusa_eh

Kuigi minu silmale on päevatulede ere LED pimedas üsna vastikEusa_think
(17-05-2015, 09:01 PM)kaur112 Kirjutas: [ -> ]Eile peatati hämaral ajal kinni ning proua politseinik küsis, kas teil mitte liiga palju tulesid ei põle? Jutt lõppes sellega, et mina ei tea, kõik on automaatne ja nii me laiali ka läksime.
Kas teadmamehed oskavad kommenteerida, kas neid tulesid on siis palju või parasjagu? Juba hämar aeg väljas.
https://docs.google.com/file/d/0B2lqui4P...cslist_api
Mina saan aru selliselt.
Alumine led riba põleb päeval eredamalt ja pimedas nõrgemalt ehk et nagu ääretuli pimedal ajal
Ülemine parem on lähituli
Ülemine vasak on kaugtuli, kuid põleb suht väikse valgustugevusega koos lähitulega (kui kaugtuli ei põle). Kas see on ok? Ma ise arvan, et on ok, et kaugtuledele lülitades ei oleks mingit viivitust
mulle tundub et sul mingi viga rooliasendi anduriga , sellepärast minul need sisemised kaugtuled hakkavad põlema kui rooli keeran kas vasakule või paremale , see funktsioon on mõeldud et saaks rohkem nähtavust hoovides keerates.

W212 tuledega on minul selliselt, et sisemine valgusti on manuali järgi Infrared light (Night View Assist Plus), mis hakkab toimetama alates kiiruselt 10km/h.

Lähituli on lähituli kui ka kaugtuli. Kui on aktiveeritud Adaptive Highbeam Assist, siis kaugtuled lülituvad ise sisse alates kiirusest 55km/h ja välja vastavalt vastutulevale või ees olevale autole. Mina olen pidanud aasta jooksul paar korda manuaalselt tuled maha võtma, nii et toimetab suht hästi.

Kurvituli asub lähitulega samas valgustis H7 lamp. Toimetab samuti kui vanematel mudelitel. Lisaks pööravad lähituled.

Kellele ere led ei meeldi, siis infoks, et päeval põleb led eredamalt päevatulena ja pimedal ajal tuhmimalt gabariidina.

Nii et ma loen siit välja, et mul ülearuseid tulesid ei põle.
Lehti: 1 2