Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w124 om606 käigukast/sidur
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
tervitused

juhtus selline asi 93a w124 e300ga, et maanteel 90ga sõidu pealt viskas järsku veo tagant ära ning ükski käik enam ei reageerinud. viga peab olema kaigukästis või siduris, seat pooltelgede/reduktori/kardaani viga sai välistatud.
auto manuaalkastiga 5 käiku. kui nüüd pannes esimese käigu sisse, ei ole kõrvalhelisi kuulda, kuid kui viienda käigu sisse panin, siis oli salongist rooli tagant kuulda kuskil mootoriruumis(kastis)kerget kõrinat.
kellelgi ideid mis juhtuda võis? aastaid oli selline probleem käigukastiga, et sõites 1-3 käiguga(vb teiste käikudega ka), siis kui näiteks ristmikul/kurvis langevad mootori pöörded 1000rpm või alla, siis sai käigud neutraali peale lükata väga kergelt, ning kohati hüppasid nad ise välja. muidu oli nagu kõik siduri/käigukastiga okei, käigud lähebad ilusti sisse ilma raginata ja sidur ka kuidagi märku ei andnud et libiseks ega midagi

keegi tunneb kohe lugedes, kas läks sidur või kàigukast, või on kellelgi teadmisi/kokkupuudet mis seal käigukastis juhtuda võis

tänan kaasamõtlejaid!
Kas mootori käivitamisel on kuulda miskit kilinat? Mootor käib vaikselt ja reageerib gaasile ootuspäraselt?

Kas käigud töötava mootoriga ilma sidurit vajutamata lähevad sisse ilma, et kang vastupanu osutaks ja mingeid kõrvalisi hääli ei kosta?

Kui auto käigule jätta ja veeretada püüda, siis veereb ilma vastupanuta?

Ega seal palju võimalusi ei ole: sidurivõll pooleks. Kui oleks ketta südamik ära, siis peaks siduri lahutamisele järgnema allalangenud ketta hädakisa, kuniks endale suurema ava freesib. Samas ei ole ju mõtet ennustada: kast tuleb maha võtta ja kui see juba maas, siis sidur läheb niiehknaa vahetusse.
auto läheb ilusti käima ilma kuskilt kostuva kilinata ning vastab gaasile ootuspäraselt.


töötava mootoriga lähevad käigud ilma sidurita enam-vähem ilma vastupanuta sisse, esimesest käigust kuni kolmandani üsna kergelt, neljanda-viiendaga on kerge/keskmine vastupanu(viiendaga rohkem), kuid lähevad sisse.
tagurpidi käik teeb ragina kuid läheb sisse ja seda kerge vastupanuga. kilinaid krabinaid selliseid kõrvalhelisi kuulda ei ole.

1-5 käiguga veereb auto ilma vastupanuta, tagurpidi käiguga ei proovinud.
viga leitud. kardaan oli käigukasti otsast lahti murdnud, seal mingi splindiga polt mis siis lahti tuli. antud olukord lõhkus ära ka spido tigu, et kui kellelgi pakkuda siis kiri