Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W201 1.8 66kw 1984 ,Millest peale hakata?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere doktorid ja hullud.
Autoks on 1984 1.8  66kw jetronic bensiin, mis on seisud 20 pluss aastat õues aia nurgas.
Tahaks tal südame elu äratada,mis oleks esimesed käigud ja soovitused?
Tehtud
Uus aku
20 liitrit 98
Uued kaitsmed
Starter käib ringi.
Bensiin tuleb peale.

[Pilt: 20220808_210504.jpg]
Kuniks targemad õige nimekirja annavad, siis mina läheneks nii.

Kontrolliks mootoriõli ja jahutusvedeliku tasemed. Kui need näevad välja viisakad (õli pole hall ja jahutusvedelikku ikka on), siis võib edasi liikuda.

Küünlad maha ja mõõdaks kompressiooni. Kui tulemus on madal (alla 10 bar), mis on kauaseisnud mootoril ootuspärane, siis kallaks igasse silindrisse paar kuupcm õli ja prooviks uuesti. Kui nüüd saab kõrgema näidu, siis klapid peavadSmile Kui näit ei kasva, siis klapid ei pea  (või on kolvis auk) ja tuleb lahata.

Ühtlasi saab vaadata, kas sädet esineb kõigis silindrites. 

Selle kerimise peale peaks olema tekkinud õlisurve ja ketipinguti peaks ka olema end tööasendisse kehitanud.

Kui küünaldes säde on ja kompressiooni ka ning kerimise ajal mingeid kõrvalisi kilkse-kolkse-kriginaid ei kosta, siis küünlad peale ja bensiini karburaatorisse pihustades võiks hakata elumärke paistma. Vaevalt see strömbergi takerduvakurguline mingit eluvõimet vabatahtlikult näitaks. Aga võib ka juhtuda imesid.

Kui mootor elu sisse võtab ja ellu jääb selle juures, siis:
õlivahetus, uued filtrid, karburaatorile uus membraan ja KÕIGI pistikute puhastus.

Kindlasti tuleb maha võtta ja alt puhtaks teha vasakul esitiival olev süütekommutataator. Termopasta selle all ei tee pahaSmile

Edasi siis tavapärane: pidurid-sidurid-rool ja võib proovisõidule minna.

Puuduva sädeme jaht on juba huvitava ettevõtmineSmile
Siin on algandmetes viga sees. Kui mootor on 1,8 liitrit, siis ta saab ola kas 77 või 80 kw ja on varustatud KE Jetronic pritsega. Kui on aga 66 kw, siis on tegu 2,0 liitrise mootoriga, millel peaks olema peal karburaator. Pilti vaadates tundub olevat see viimane variant. Aga see selleks. Mina küsiks, aga mis on lõppeesmärk? Kas lihtsalt endale tõestada, et näe sain auto käima ja teha sellega hoovi peal üks tiir või midagi enamat? Kui midagi enamat, siis küsiks uuesti, mis seisukorras on kere? Kui kere on mäda (auto on seisnud hoovinurgas 20 aastat ikkagi), siis mis see mootori elustamine annab?
Mina alustaks pesust, et midagi seal kohe põlema ei süttiks.