Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W213 multibeam tuled
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere, 
äkki kellelgi on kokkupuudet, et multibeam led(auto s213 2017)nn. osalised kaugtuled kipuvad vastusõitjaid nii tõsiselt häirima, et pimedal ajal üle pooled vastu tulevatest autodest kipuvad oma kaugtulede vilgutamisega märku andma, et neid pimestatakse/häiritakse.
Tulede süttides ja erinevates sõidu tingimustes on led segmentide aktiivsust kenasti näha, samas ma ei suuda kindlalt tuvastada, kas vastu tulevat autot suudetakse pimedas alas hoida või mitte...

Tulede kõrgused kenasti paigas, veakoode moodulites pole.

Kas on tegemist äkki mingi teada, tuntud probleemiga? Äkki peaks tarkvara uuendusi tegema minema, kaameraid kalibreerima?
Aga kui eessõitjale järele jõuad, kas siis "lõikab" eessõitja välja?
(16-11-2021, 10:29 AM)hellrix Kirjutas: [ -> ]Aga kui eessõitjale järele jõuad, kas siis "lõikab" eessõitja välja?

Jah, lõikab.
Endal kogemus teise margi adaptiivsete led (mitte maatriks-led) tuledega ja vastutulijate vilgutamine on sagedane. Vead puuduvad, korduvalt seadistatud, kuid sama lugu jätkub. Iseenesest visuaalselt saab tuvastada, et pimestada ei tohiks (lõikab vastutulija osa valgusvihust ära). Ise seostan seda asjaoluga, et ei toimu järsku üleminekut lähitulele, mistõttu tekib vastutulijale mulje nagu sõidaksin kaugtuledega. Kindlasti ei aita kaasa ka asjaolu, et tuled on ka üsna tugeva valgusega.
(16-11-2021, 11:12 AM)Helari Kirjutas: [ -> ]Endal kogemus teise margi adaptiivsete led (mitte maatriks-led) tuledega ja vastutulijate vilgutamine on sagedane. Vead puuduvad, korduvalt seadistatud, kuid sama lugu jätkub. Iseenesest visuaalselt saab tuvastada, et pimestada ei tohiks (lõikab vastutulija osa valgusvihust ära). Ise seostan seda asjaoluga, et ei toimu järsku üleminekut lähitulele, mistõttu tekib vastutulijale mulje nagu sõidaksin kaugtuledega. Kindlasti ei aita kaasa ka asjaolu, et tuled on ka üsna tugeva valgusega.

Ise mõtlesin ka seda, et äkki inimesed jälgivad/ootavad seda ümberlülitust.....samas, kui 10-st vastu tulevast 7-8 vilgutavad(sirge tee, ilm kuiv, sõidusuundasid eraldavaid piirdeid pole), siis asi kahtlane.
Seda, kas vastu tulev auto pimedasse auku päriselt jääb, on raske näha kui vastu tuleval autol kaugtuled vilguvad/põlevad. Samas ma pole ka käinud, et nende näod valguses säraksid, kes tuledega ei vilguta. 
Mis võib olla ka märk sellest, et osadel juhtudel suudetakse vastu tulev auto mustas kastis hoida ja osadel juhtudel mitte....

Kui aega leian, lähen katsetama ja proovin ise vastu sõitja rolli Icon_razz
Kui vaatad vastutuleva auto numbrimärki, peaks aru saama kas pimestab või ei pimesta - kui numbrimärk kõvasti vastu helendab, siis ikka pimestab.

Olen sõitnud mitu aastat ja selle aja jooksul on 2-3 korda vilgutatud.
(16-11-2021, 12:41 PM)mbw204 Kirjutas: [ -> ]Kui vaatad vastutuleva auto numbrimärki, peaks aru saama kas pimestab või ei pimesta - kui numbrimärk kõvasti vastu helendab, siis ikka pimestab.

Olen sõitnud mitu aastat ja selle aja jooksul on 2-3 korda vilgutatud.

Peab jälgima. Mis autoga täpsemalt ise sõitnud oled?
(16-11-2021, 01:13 PM)kait Kirjutas: [ -> ]
(16-11-2021, 12:41 PM)mbw204 Kirjutas: [ -> ]Kui vaatad vastutuleva auto numbrimärki, peaks aru saama kas pimestab või ei pimesta - kui numbrimärk kõvasti vastu helendab, siis ikka pimestab.

Olen sõitnud mitu aastat ja selle aja jooksul on 2-3 korda vilgutatud.

Peab jälgima. Mis autoga täpsemalt ise sõitnud oled?

S213-ga. Aga pimedas maanteel sõitmis tuleb võibolla ainult 5 korda kuus ette.
Mulle ka vilgutavad aga pigem ikka süü selles, et näevad eredaid tulesid. Ise katsetasin vastusõitjana ja ei pimestanud aga eredad on küll.
Ma kahtlustan ka, et pigem on see vana harjumus millest ei saada lahti. Vaadatakse vastassuunast eredamat punkti, kuigi tuleks jälgida oma sõidusuunda. Neljarealistel sama probleem, kus sõites kaugtuledega, kipuvad vastassuunas mõned autojuhid vilgutama.
(16-11-2021, 08:18 PM)väikemees Kirjutas: [ -> ]Ma kahtlustan ka, et pigem on see vana harjumus millest ei saada lahti. Vaadatakse vastassuunast eredamat punkti, kuigi tuleks jälgida oma sõidusuunda. Neljarealistel sama probleem, kus sõites kaugtuledega, kipuvad vastassuunas mõned autojuhid vilgutama.

Millise multibeam tuledega autoga Sa sõitnud oled?
(16-11-2021, 08:18 PM)väikemees Kirjutas: [ -> ]Ma kahtlustan ka, et pigem on see vana harjumus millest ei saada lahti. Vaadatakse vastassuunast eredamat punkti, kuigi tuleks jälgida oma sõidusuunda. Neljarealistel sama probleem, kus sõites kaugtuledega, kipuvad vastassuunas mõned autojuhid vilgutama.

Ja eriti agarad prozedega vilgutajad on rekkajuhid, ei tea kas neil on mingi haigest alaväärtuskompleksist tingitud kiiks, et neile võib vastu sõita ainult gabariitidega vääää. Muudel puhkudel oleks vilgutajad just nagu nõrgemate(loe: vanemate) esituledega autode juhid.
Mul isiklikult GLC
(17-11-2021, 11:02 AM)mbw204 Kirjutas: [ -> ]
(16-11-2021, 08:18 PM)väikemees Kirjutas: [ -> ]Ma kahtlustan ka, et pigem on see vana harjumus millest ei saada lahti. Vaadatakse vastassuunast eredamat punkti, kuigi tuleks jälgida oma sõidusuunda. Neljarealistel sama probleem, kus sõites kaugtuledega, kipuvad vastassuunas mõned autojuhid vilgutama.

Millise multibeam tuledega autoga Sa sõitnud oled?

Neid ikka on, kuid küsimus on rohkem selles, mida näeb vastutulevast autost. Kõige lihtsam oleks katsetada kahe autoga ja siis näete, kas on tõesti põhjust vilgutamiseks või mitte.

Veoautojuhid vilgutavad sellepärast, et nad istuvad kõrgel ja neil avaram vaade. Sõiduautodele varjab piire neljarealistel. Sellistes olukordades neljarealistel tekib tahtmatult küsimus, kas teised mõtlevad, et on õige sõita kiirusel 100-120km/h lähituledega pimedas.
Mul w205, ning vilgutavad ainult veokad, kuna nende tuled ei paista kaamerasse maakera kumeruse tagant piisavalt vara välja, juhti võib tõesti pimestada sellisel juhul.

Tasasel teel pole ühtegi vastutulijat vilgutamas näinud
(17-11-2021, 11:43 PM)laf1247 Kirjutas: [ -> ]Mul w205, ning vilgutavad ainult veokad, kuna nende tuled ei paista kaamerasse maakera kumeruse tagant piisavalt vara välja, juhti võib tõesti pimestada sellisel juhul.

Tasasel teel pole ühtegi vastutulijat vilgutamas näinud

Naljaga pooleks peab mainima, et siis on Eestimaal see maakera kumerus kõvasti suurem kui mujal jewroopas, kus mingit vilgutamist pole toimunud. Eriti kumer on Tallinna-Tartu trass.
(18-11-2021, 12:14 PM)vreps Kirjutas: [ -> ]
(17-11-2021, 11:43 PM)laf1247 Kirjutas: [ -> ]Mul w205, ning vilgutavad ainult veokad, kuna nende tuled ei paista kaamerasse maakera kumeruse tagant piisavalt vara välja, juhti võib tõesti pimestada sellisel juhul.

Tasasel teel pole ühtegi vastutulijat vilgutamas näinud

Naljaga pooleks peab mainima, et siis on Eestimaal see maakera kumerus kõvasti suurem kui mujal jewroopas, kus mingit vilgutamist pole toimunud. Eriti kumer on Tallinna-Tartu trass.


Sinna poole väga tihti ei satu, aga Pärnu maanteel mõni küngas ikka on. Veokal juhi nägemise ja tulede kõrguse vahe umbes 1.5m